۱۰ نکته مهم خرید جاروشارژی

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

اگرچه جاروشارژی و بخارشو به عنوان لوازم برقی لازم برای خانه محسوب نمی‌شود، اما وجودش می‌تواند تا حد زیادی از زحمت نظافت خانه بکاهد. اگر تصمیم دارید یکی از این دو وسیله را بخرید، احتمالا به دنبال تفاوت جارو شارژی با بخارشو هستید. مطمئنا با آشنایی هرچه بیشتر با ویژگی و کارایی این دو وسیله برقی، بهترین دستگاه را بر اساس شرایط و نیاز خود انتخاب خواهید کرد. پس با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید تا فرق جاروشارژی و بخارشو را برای شما بازگو کنیم و در این انتخاب به شما کمک نماییم.

تفاوت جاروشارژی با بخارشو در چیست؟

اولین مساله‌ای که درباره تفاوت جارو شارژی با بخارشو باید بدانید این است که کاربرد آنها از یکدیگر متفاوت است و هریک برای قسمتی از نظافت به کار برده می‌شود. به همین دلیل خرید و استفاده از هردوی آنها معقول و منطقی است و هر یک در موقعیت خود به کاربر کمک می‌کند تا نظافت با لذت بیشتر و زحمت کمتری انجام شود.

بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند که هردوی آنها را داشته باشند اما اگر بودجه شما تنها اجازه خرید یکی از آنها را می‌دهد، بهتر است به صورت دقیق با جاروشارژی و دستگاه بخارشو آشنا شوید.

ویژگی‌های جاروشارژی

جاروشارژی نوعی جاروبرقی کوچک است که به طور معمول برای تمیز کردن تمامی خانه به کار نمی‌رود. چرا که مکش آن نسبتا کمتر از جاروبرقی‌های عادی و بزرگ است. این دستگاه برای خانواده‌هایی مناسب است که فرزند خردسال دارند و یا به دلیل سبک زندگی خود، قسمتی از خانه به به صورت مرتب کثیف می‌شود.

لذا جاروشارژی تنها برای جارو کشیدن قسمت محدودی از خانه به کار می‌رود و به هیچ عنوان جایگزین مناسبی برای جاروبرقی خانگی نیست. صاحبان جاروشارژی معتقدند که استفاده از این دستگاه باعث شده تا خانه‌شان بسیار مرتب و تمیزتر از حالت عادی باشد چرا که استفاده از آن راحت، سریع و بی‌دردسر است.

ویزگی‌های زیادی وجود دارد که باعث می‌شود کاربران زیادی در مقایسه فرق جاروشارژی و بخارشو تصمیم به خرید جاروشارژی بگیرند. تفاوت جارو شارژی با بخارشو عبارتند از:

سبک بودن جاروشارژی

به طور معمول وزن جاروشارژی‌ها از ۳ کیلوگرم بیشتر نمی‌شود و این مساله کاربری راحت دستگاه را به همراه دارد. به همین دلیل از جاروشارژی به راحتی و چندین بار در روز می‌توان استفاده کرد. بدون اینکه کاربر را خسته کند و جابه جایی‌اش مشکل ساز باشد. لازم به ذکر است که دستگاه‌های بخارشو وزن بیشتری نسبت به جاروشارژی دارند.

نداشتن سیم

اینکه جاروشارژی با باتری کار می‌کند و هیچ گونه سیمی ندارد به عنوان تفاوت جاروشارژی با بخارشو نیز محسوب می‌شود. نداشتن سیم در جاروشارژی باعث می‌شود که شما آزادی عمل داشته باشید و دستگاه را به راحتی از قسمتی از خانه به قسمت دیگر انتقال دهید. لازم به ذکر است که تمامی بخارشوها سیم دارند و برای روشن شدن نیاز است که به پریز برق وصل شوند.

صدای کم

در مقایسه به جاروبرقی‌های عادی خانگی، جاروشارژی صدای کمتری دارد و به همین دلیل از ان می‌توان در هر ساعتی از شبانه روز استفاده کرد. البته اگر فردی به صدای کم نیز حساس باشد ممکن است استفاده از آن باعث شود که از خواب بیدار شود.

مدل دستی و عصایی

اکثر مدل‌های پرطرفدار و محبوب جاروشارژی، جاروهای عصایی هستند که به صورت دستی نیز می‌توان از آن استفاده کرد. این قابلیت به کاربر اجازه می‌دهد تا از دستگاه علاوه بر تمیز کردن زمین، برای تمیز کردن سطح میز و داخل اتوموبیل نیز استفاده شود. متاسفانه این قابلیت در بخارشو وجود ندارد و فرق جاروشارژی و بخارشو محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید:۱۰ نکته مهم در راهنمای خرید جاروشارژی

کم جا

یکی دیگر از ویژگی‌های جاروشارژی که نوعی تفاوت جارو شارژی با بخارشو نیز محسوب می‌شود، کم جا بودن این دستگاه است. جاروهای دستی قابلیت نصب بر روی دیوار دارند و جاروهای عصایی نیز تا می‌شوند و کم‌ترین جا را اشغال می‌کنند.

ویژگی‌های بخارشو

بخارشو دستگاهی نسبتا جدید است که چند سالی است جای خود را در میان لیست لوازم خانگی باز کرده است. شما با استفاده از این دستگاه می‌توانید سطوح خود را با استفاده از فشار آب داغ، تمیز و ضد عفونی کنید. این مساله برای کسانی که به مواد تمیزکننده شیمیایی حساسیت دارند و یا کودک نوپایی دارند بسیار حائز اهمیت است. لازم به ذکر است که بخارشوها آشغال‌های روی سطوح را جمع‌آوری نمی‌کنند.

از جمله دلایلی که برخی از کاربران در هنگام مقایسه فرق جاروشارژی و بخارشو تصمیم به خرید بخارشو می‌گیرند، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

پاک کنندگی قوی چربی‌ها

مهم‌ترین تفاوت جاروشارژی با بخارشو در پاک کنندگی لکه‌های چربی توسط بخارشو است. بخارشو با استفاده از تولید بخار آب و انتقال آن از طریق شلنگ‌های مخصوص، در کسری از ثانیه تمامی لکه‌های چربی و کثیفی را از بین می‌برد و آن را مانند روز اول تمیز و درخشان می‌کند. اگر از استفاده مواد شیمیایی ضد چربی خوشتان نمی‌اید و یا حوصله تمیز کردن را ندارید حتما بخارشو را انتخاب کنید.

قابلیت تمیز کردن سطوح استیل و فلزی

اگر اجاق گاز شما کثیف است یا رسوب آب بر روی شیر آلات شما چسبیده و به هیچ عنوان پاک نمی‌شود، احتمالا خرید بخارشو برای شما انتخاب عاقلانه‌تری است. استفاده مداوم از بخارشو برای سطوح فلزی و استیل به شما تضمین لوازمی تمیز و براق را خواهد داد که هیچ‌گونه مواد شیمیایی بر روی آن وجود ندارد.

قابلیت تمیز کردن لوسترهای شیشه‌ای

اگرچه لوسترهای کریستالی زیبایی خیره کننده ای دارند اما تمیز کردن آنها بسیار سخت و طاقت فرساست. شما می‌توانید با استفاده از بخارشو و رعایت نکات ایمنی خاک روی کریستال‌ها را از بین ببرید.

قابلیت تمیز کردن دیوارها

حتما برای شما نیز تمیز کردن دیوارها کاری بسیار سخت‌کننده است اما اگر بخارشو داشته باشید اصلا جای هیچ نگرانی نیست. تمامی بخارشوها قابلیت تمیز کردن دیوارهای ضد آب را دارند و شما بدون استفاده از مواد شیمیایی و زحمت اضافه می‌توانید آنها را تمیز کنید. به طور کلی بخارشو یکی از بهترین وسایل به درد بخور در هنگام خانه تکانی منزل است.

تمیز کردن نقاط خاص

تفاوت جاروشارژی با بخارشو به همین جا ختم نمی‌شود چرا که یکی از مهم‌ترین کاربردهای استفاده از بخارشو توانایی تمیز کردن نقاط غیر قابل دسترس مانند مجسمه‌های حساس و کنده‌کاری‌های ظریف چوبی مبلمان و نقاط دیگر است. به طور معمول پس از گذشت مدت زمانی در این نقاط گرد و خاک جمع می‌شود که با دستمال ساده از بین نمی‌روند. بخارشو به راحتی و در کسری از ثانیه می‌تواند این نقاط را برای شما تمیز کند.

تمیز کردن شیشه‌ها

شما می‌توانید با استفاده از بخارشو تمامی شیشه‌ها و پنجره‌های خود را بدون استفاده از شیشه‌پاک‌کن، برق بیندازید. سرعت تمیز کردن شیشه‌ها با استفاده از بخارشو نسبت به حالت عادی به مراتب بالاتر است.

تمیز کردن موکت و فرش

تفاوت جارو شارژی با بخارشو در تمیز کردن موکت یا فرش در این است که شما با جاروشارژی تنها می‌توانید سطح آن را از آشغال‌های ریز تمیز کنید؛ اما بخارشو می‌توانید تمامی لکه‌های روی آن را از بین ببرد. البته بسته به نوع لکه ممکن است نیاز به شوینده خاصی داشته باشید اما به طور معمول لکه‌های تازه با استفاده از بخارشو از بین خواهند رفت.

بزرگ‌ترین فرق جاروشارژی و بخارشو در این است که بخارشو لکه‌ها و کثیفی‌هایی مانند چربی و گرد و خاک را از بین می‌برد اما جاروشارژی تنها جایگزینی برای جاروبرقی است که آشغال‌های ریز را از روس سطوح جمع می‌کند.

از دیگر تفاوت جاروشارژی با بخارشو می‌توان به تعداد دفعات نیاز به استفاده از انها اشاره کرد. به نظر می‌رسد که نیاز به استفاده از جاروشارژی بیشتر از بخارشو است و ممکن است هرروز از آن استفاده شود. این در حالی است که بخار شود معمولا هر ماه یک بار استفاده می‌شود.

هوم کارا

هوم کارا

هوم کارا با چندین سال سابقه درخشان در زمینه ارائه خدمات پس از فروش و تعمیرات لوازم‌خانگی به معتبرترین برندهای روز دنیا به میزان گسترده‌ای از تجربه و دانش دست پیداکرده است و قصد دارد با کمک گرفتن از پلتفرم خود خدمات سرویس، نگهداری و تعمیرات لوازم‌خانگی را با داشتن متخصصین دوره‌ دیده در سریع‌ترین زمان ممکن و بالاترین کیفیت ارائه نماید.