گریل در مایکروفر چیست؟ راهنمای استفاده از گریل در مایکروفر

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

در نسل جدید دستگاه‌های طبخ غذا که با پیشرفت تکنولوژی به بازار عرضه شدند، قابلیت گریل شدن اضافه شد، حال گریل در مایکروفر چیست ؟ در حقیقت به برشته شدن غذا که حالتی بسیار ترد و خوشمزه به غذا می‌دهد حالت گریل می‌گویند. در مایکروفر‌های جدید و به خصوص سولاردوم‌ها این قابلیت وجود دارد و شما با زدن چند دکمه می‌توانید غذایی داشته باشید تا علاوه بر این که با سرعت بالایی طبخ شده و به خوبی و به شکل یکنواخت همه‌ جای آن پخته شده است، حالت طلایی و برشته را نیز به خود گرفته است.

گریل در مایکروفر چیست

گریل در مایکروفر چیست

حال که با مفهوم گریل آشنا شدید، می‌خواهیم به این بپردازیم که در چه غذاهایی از این قابلیت استفاده کنیم تا لذت جدیدی را تجربه کنیم و دیگر اینکه برای هر غذا چه مدت زمان برای گریل شدن در نظر بگیریم و از همه مهم‌تر اینکه چگونه با مایکروفری که داریم، این قابلیت را بر روی غذای خود پیاده کنید.

به طور کلی کارکرد انواع مایکروفر‌های LG و SAMSUNG و … سایر برند‌ها شبیه به یکدیگر هستند و فقط ممکن است در جزئیات تفاوت‌هایی باهم داشته باشند. دقت داشته باشید که در صورت لزوم، برای گریل بهتر، از یک پایه برای گریل کردن استفاده کنید تا گریل از سمت پایین به خوبی شکل پذیرد. در این مقاله سعی کردیم که راه و روش کلی استفاده از گریل مایکروفر را برای شما شرح دهیم، اما اگر خواهان این بودید که به شکل دقیق از جزئیات دستگاهی که دارید با خبر شوید، بهتر است سری به دفترچه‌ی راهنمای دستگاه خود بزنید.

گریل در مایکروفر چیست

دکمه های گریل در مایکروفر

دکمه‌های زیادی در مایکروفر وجود دارد که هر کدام نیز کار خاصی را انجام می‌دهد. یکی از گزینه‌هایی که در دستگاه وجود دارد، علامتی است که در شکل زیر آن را نشان داده‌ایم.

بیشتر بخوانید:بهترین برند‌های سولاردام موجود در بازار

این حالت به Full grill به معنای گریل کامل می‌باشد، این حالت، حرارت زیاد در مدت زمان کم برای گریل شدن به مواد غذایی درون دستگاه تابش می‌شود و برای غذاهایی مثل گوشت برای کباب کردن، ماهی و … استفاده می‌شود، البته توجه داشته باشید که این حالت برای تکه‌های ضخیم گوشت پاسخگو نخواهد بود و فقط قابلیت این را دارد که روی گوشت را برشته کند ولی درون گوشت، نپخته باقی بماند، همچنین اگر بخواهید مدت زمان زیادی این حالت را قرار بدهید، روی گوشت شما سوخته و درونش همچنان خام است.

حالت به Full grill

حالت دیگری که وجود دارد حالت Part grill است که به معنای گریل جزئی است، این حالت، در حقیقت همان گریل معمولی اما با درجه‌ی کمتر و مدت زمان طولانی تر است. در این حالت شما فقط از بخشی از سیستم گریل استفاده می‌کنید. این حالت نیز برای غذا‌هایی که ذکر شد استفاده می‌شود ولی به مدت زمان بیشتری نیاز دارد.

حالت Part grill


حالت دیگر، حالت Fan grill است، بدین شکل که دستگاه به شکل خودکار هم بر روی حالت گریل کار انجام می‌دهد و هم به حالت فن شیفت پیدا می‌کند، در این حالت، موادی که قبلا هم گفتیم، مثل گوشت، حالت بهتری برای پخت دارد، به این شکل که حرارت را به خوبی در همه‌ جای غذا پخش می‌کند و این احتمال که ممکن است قسمتی از درون گوشت خام بماند را کاهش می‌دهد.

حالت Fan grill

حالت‌های مختلف در سایر برندها

پس از بررسی این مسئله که گریل در مایکروفر چیست ، حالت‌هایی را بررسی کردیم که حالات کلی در مایکروفر‌ها می‌باشد، و ممکن است در برند‌های مختلف، شکل‌های مختلفی داشته باشد، برای مثال در مایکروویو LG به سه صورت تعریف شده است. حالت اول، هیتر سمت بالا با قدرت زیاد به همراه هیتر زغالی روشن می‌شود که بیشتر برای غذاهایی مثل پیتزا استفاده می‌شود، حالت دوم هر دو طرف هیتر بالا و پایین با قدرت کمتر روشن می‌شود، که بیشتر برای غذاهایی که دوطرف نیاز به گریل دارد، همانند انواع کیک استفاده می‌شود؛ و حالت سوم، تنها هیتر طرف پایین برای غذاهایی که می‌خواهید ته‌دیگ داشته باشید، مثل تهچین مورد استفاده قرار می‌گیرد.

علاوه بر تمام این حالات، حالات ترکیبی نیز وجود دارند که بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرند و سرعت کار را نیز افزایش می‌دهند، این حالات به حالات Combinatio معروف هستند که حالات مختلفی نیز دارند:

i. مایکرو و گریل ۱، بدین صورت که امواج مایکرو بر غذا تابیده شده و طبخ را صورت می‌دهند و حالت گریل ۱ نیز بدین شکل است که حرارت زیاد در مدت زمان کم اعمال می‌کند، از این ترکیب برای سرخ کردن سیب زمینی، ناگت و … استفاده می‌شود.

ii. مایکرو و گریل ۲، این حالت همانند حالت بالا می‌باشد، با این تفاوت که حالت گریل آن حرارت کمتری داشته و به زمان بیشتری نیاز دارد، این حالت از حالت بالا بهتر می‌باشد و باعث می‌شود گریل و طبخ به شکل یکنواخت صورت بگیرد. در صورتی که وقت کافی دارید، این حالت توصیه می‌شود.

iii. مایکرو، گریل بالا و گریل پایین به شکل همزمان، که برای انواع کیک‌ها و غذا‌های خمیری مثل پیراشکی‌ها مناسب می‌باشد.

نحوه‌ی استفاده از دستگاه

این که چگونه از دستگاه این کار‌ها را بخواهید به خوبی در دفترچه‌ی دستگاه ذکر شده است، اما در متن زیر به کلیت این موضوع می‌پردازیم:
حال که متوجه شده‌ایم گریل در مایکروفر چیست ، اگر بخواهید خیلی ساده فقط از این قابلیت استفاده کنید، ابتدا باید دکمه‌ی توقف را بزنید، سپس دکمه‌ی گریل را فشار دهید، با چرخاندن ولوم برنامه، زمان پخت را تعیین کنید و سپس استارت را بزنید تا دستگاه شروع به کار کند.

در حالت پیچیده‌تر، اگر بخواهید از حالت ترکیبی بهره ببرید، مراحل اولیه را انجام داده و سپس دکمه‌ی combi را فشار دهید، سپس با استفاده از کلید چرخان، برنامه‌ی مورد نظر را انتخاب کنید،( این برنامه‌ها در دفترچه به طور کامل توضیح داده شده است، مثلا co-1 و co-2 و ..) سپس کلید اینتر را فشار داده تا برنامه تایید شود، و سپس استارت را بزنید.

هوم کارا

هوم کارا

هوم کارا با چندین سال سابقه درخشان در زمینه ارائه خدمات پس از فروش و تعمیرات لوازم‌خانگی به معتبرترین برندهای روز دنیا به میزان گسترده‌ای از تجربه و دانش دست پیداکرده است و قصد دارد با کمک گرفتن از پلتفرم خود خدمات سرویس، نگهداری و تعمیرات لوازم‌خانگی را با داشتن متخصصین دوره‌ دیده در سریع‌ترین زمان ممکن و بالاترین کیفیت ارائه نماید.