چگونه موتور یخچال را خنک کنیم؟!

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

راهکارهایی برای خنک کردن موتور یخچال

یخچال نه به فصل خاصی وابسته است و نه به زمان خاصی. هر خانه‌ای به یک یخچال احتیاج دارد و بدون آن نمی‌توان مواد غذایی را سالم نگه داشت. به همین دلیل هم هست که یخچال‌ها زودتر از سایر لوازم خانگی مصطحلک شده و به تعمیرات نیاز پیدا می‌کنند. تعمیر یخچال این روزها کار چندان سختی نیست، به خصوص از زمانی که هوم کارا امکان تعمیرات انواع برندهای یخچال را در اختیار کاربرانش قرار داده می‌توان تنها با چند کلیک ساده، از این خدمات بهره‌مند شد. یکی از مشکلات متداول یخچال‌ها، داغ شدن موتور یخچال است که افراد در مواجهه با آن نگران خراب شدن موتور خواهند شد. سوال اینجا است که آیا می‌توان موتور یخچال را خنک کرد؟ چگونه موتور یخچال را خنک کنیم؟

در این مقاله از هوم کارا قصد داریم تا به شما آموزش دهیم که چطور موتور یخچال را خنک کنیم تا هم بتوانید از وقوع چنین مشکلی پیشگیری کرده و نشانه‌های بروز آن را نیز بشناسید و هم بتوانید به موقع درصدد رفع این مسئله بربیایید و از بروز خسارات بعدی نیز جلوگیری کرده و از میزان ضرر مالی بکاهید.

بهترین مرکز تعمیر ساید کجاست؟

چرا موتور یخچال داغ می کند؟

پیش از آنکه بخواهیم در مورد خنک کردن موتور یخچال صحبت کنیم، بد نیست علت داغ شدن موتور یخچال را بدانیم. باتوجه به اینکه یخچال بدون استراحت و مداوم در حال کار است، داغ شدن موتور یخچال تا حدی، عادی بوده و نشان‌دهنده‌ی کارکرد صحیح آن است. اما گاهی داغ شدن موتور یخچال از حد طبیعی گذشته و باید به آن توجه ویژه‌ای داشت. اما این اتفاق در چه مواردی رخ می‌دهد؟

دلایل داغ شدن موتور یخچال را می‌توان موارد زیر دانست:

  • یکسره کار کردن یخچال
  • خراب شدن فن یخچال
  • خرابی ترموستات یخچال
  • خرابی کمپرسور دستگاه
  • فاصله‌ی کم یخچال از دیوار

حالا که دلایل داغ شدن موتور یخچال را مرور کردیم، باید توجه داشته باشید که تا جای ممکن از بروز این دلایل پیشگیری کرده و از داغ شدن موتور یخچال جلوگیری کنید. حال اگر با وجود رعایت تمامی موارد بالا، باز هم موتور یخچال داغ شد، چه باید کرد؟ پاسخ ساده است: موتور یخچال را خنک کنید.

تعمیر یخچال ساید ال جی در تهران و ایران

آموزش خنک کردن موتور یخچال

برای اینکه دریابیم چگونه موتور یخچال را خنک کنیم، باید فرآیند خنک شدن موتور یخچال را بررسی کنیم. موتو یخچال به محض شروع به کار، گازی را در کمپرسور و مدارها منتشر می‌کند و پس از آن، این گاز به اوپراتور ارسال می‌شود. اوپراتور گاز سرد را به سمت قسمت‌های مختلف هدایت کرده و با خنک کردن نقاط مختلف یخچال، گرمای آن را می‌گیرد.

این گاز، دوباره توسط لوله مکش، کشیده شده و به رادیاتور دستگاه ارسال می‌شود. رادیاتور دوباره این گاز را خنک کرده و آن را به کمپرسور فرستاده و این چرخه را تکرار می‌کند. به این ترتیب، یخچال در مواقعی که داغ شده، خنک می شود.

نکته: پیش از اینکه بخواهید شخصا دریابید که چگونه موتور یخچال را خنک کنیم، یخچال فریزر را از برق بکشید. این کار از وارد شدن آسیب های جدی به یخچال و در مواردی از صدمه دیدن خودتان جلوگیری می‌کند.

بهتر است پس از این کار با تکنسین مجرب جهت تعمیر یخچال تماس بگیرید. برای این کار می‌توانید با شماره ۰۲۱۸۸۴۵۲۷۵۱ تماس بگیرید تا همکاران ما در بخش پشتیبانی شما را راهنمایی کنند.

تعمیر یخچال ساید بوش

کدام قسمت از دستگاه، موتور یخچال را خنک می کند؟

همانطور که در قسمت قبلی هم توضیح داده شد، ماده مبرد وظیفه خنک کردن موتو یخچال را بر عهده دارد و این مراحل را طی می‌کند:

  • یخچال، گاز را به مایع تبدیل می کند.
  • در تمامی مدت شبانه‌روز و مادامی که یخچال روشن است، این فعالیت انجام می‌شود.
  • با گردش گاز مبرد، سرمای موتور یخچال تامین می‌شود.
  • این گاز در قسمت های مختلف یخچال و هم چنین موتور یخچال در گردش است و عمل خنک سازی را انجام می‌دهد.

تعمیر ساید بای ساید

سخن آخر

اینکه متوجه شوید در چه زمانی باید موتور یخچال را خنک کنید و اینکه آیا اصولا موتور یخچال داغ کرده و باید برای آن چاره‌ای اندیشید، کار چنئدان ساده‌ای نیست و نیازمند تخصص است. در چنین مواقعی، بهتر است از متخصص کمک بخواهید. تکنسین‌های ماهر هوم کارا، با توجه به برند یخچال شما، با استفاده از ابزار و تجربه‌ای که دارند، مشکل را برطرف خواهند کرد. توجه داشته باشید که به هیچ عنوان شخصا وارد عمل نشوید، چراکه تشخیص اشتباه و نیز دستکاری یخچال، می‌تواند شما را دچار خساراتی کند که جبران برخی از آن‌ها ممکن نخواهد بود.

تا به حال پیش آمده که برایتان سوال شود که چگونه موتور یخچال را خنک کنیم؟ و در این بین با مشکلی مواجه شوید؟ آن را در بخش نظرات برایمان بنویسید و اگر در این مورد سوالی دارید نیز با ما مطرح کنید تا کارشناسان هوم کارا هرچه سریع‌تر پاسخگوی شما باشند.

تماس با ما

هوم کارا

هوم کارا

هوم کارا با چندین سال سابقه درخشان در زمینه ارائه خدمات پس از فروش و تعمیرات لوازم‌خانگی به معتبرترین برندهای روز دنیا به میزان گسترده‌ای از تجربه و دانش دست پیداکرده است و قصد دارد با کمک گرفتن از پلتفرم خود خدمات سرویس، نگهداری و تعمیرات لوازم‌خانگی را با داشتن متخصصین دوره‌ دیده در سریع‌ترین زمان ممکن و بالاترین کیفیت ارائه نماید.