علت خاموش شدن ناگهانی ظرفشویی؟

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

چرا ظرفشویی ناگهان خاموش میشود؟ خاموش شدن یهویی ظرفشویی یکی از مشکلاتی است که ممکن است در حین کار با این دستگاه اتفاق بیافتد. خاموش شدن یهویی ماشین ظرفشویی قطعاً به دلیل عواملی چون خراب شدن قطعات دستگاه و سایر عوامل مرتبط با برق اتفاق می افتد. علت خاموش شدن ظرفشویی هر چه که باشد باید هر چه سریع تر رفع شود زیرا ممکن است درا اثر تکرار مداوم با آسیب دیدگی سایر قطعات شود و به دستگاه آسیب برساند‌. بر این اساس ما طی این مطلب به بررسی اینکه چرا ظرفشویی یهویی خاموش می شود، می پردازیم. برای دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه تا انتهای مطلب همراه ما باشید

قطع شدن جریان برق

یکی از ساده ترین عواملی که ممکن است به صورت موقتی باعث توقف ناگهانی و تمیز نشستن ظروف در ماشین ظرفشویی یا خاموش شدن یهویی ظرفشویی شود، قطع شدن جریان برق است. قطع شدن جریان برق ممکن است به دلیل پریدن فیوز، کاهش فشار جریان برق، قطع شدن برق منطقه و…اتفاق می افتد. بنابراین در صورتی که هر عاملی باعث قطع شدن جریان برق شود، می تواند باعث خاموش شدن ناگهانی ماشین ظرفشویی شود. در همین راستا بهتر است در ابتدا از وصل بودن جریان برق اطمینان حاصل کنید.

پریدن فیوز حرارتی ماشین ظرفشویی

چرا ظرفشویی یهو خاموش میشه؟ پریدن فیوز حرارتی ماشین ظرفشویی عامل دیگری است که باعث خاموش شدن ناگهانی ماشین ظرفشویی می شود. فیوز حرارتی یکی از قطعاتی است که موجب افزایش امنیت ماشین ظرفشویی می شود. در مواقعی ممکن است داغ شدن بیش از حد دستگاه باعث رسیدن جریان زیاد به برد الکترونیکی ماشین ظرفشویی و موتور شود. رسیدن جریان زیاد به این قطعات موجب سوختن آن ها می شود. به همین جهت فیوز حرارتی قبل از رسیدن جریان زیاد به قطعات ماشین ظرفشویی را خاموش می کند. خاموش شدن ماشین ظرفشویی توسط پرسیدن فیوز حرارتی باعث توقف ناگهانی ماشین ظرفشویی می شود.

باز بودن درب ماشین ظرفشویی و خراب شدن قفل

سومین علتی که باعث خاموش شدن یهویی ماشین ظرفشویی می شود، باز شدن درب ماشین ظرفشویی حین کار است. در مواقعی ممکن است به دلیل خراب شدن قفل درب دستگاه، درب ماشین ظرفشویی باز شود. در صورت باز شدن درب ماشین ظرفشویی، دستگاه به صورت ناگهانی خاموش می شود زیرا میکروسوئیچ ها برای افزایش امنیت ماشین ظرفشویی در صورت باز شدن درب دستگاه و قفل نشدن درب ماشین ظرفشویی  آن را خاموش می کنند. با توجه به همین موضوع بهتر است در صورت خاموش شدن یهویی ماشین ظرفشویی باید به بررسی قفل و درب دستگاه بپردازید. اگر قفل درب ماشین ظرفشویی خراب شده است، از تعمیرکار بخواهید تا تعویض درب ماشین ظرفشویی را انجام دهد.

سوختن برد الکترونیکی ماشین ظرفشویی

سوختن برد الکترونیکی ماشین ظرفشویی عامل دیگری است که ممکن است که ممکن است باعث خاموش شدن یهویی ماشین ظرفشویی می شود، برد الکترونیکی ماشین ظرفشویی از قطعات بسیار مهم ماشین ظرفشویی است که با فرمان دادن به اجزای مختلف باعث اعمال برنامه های مختلف می شود. برای مثال دستور خاموش یا روشن شدن ماشین ظرفشویی توسط برد الکترونیکی  به دستگاه  اعمال می شود. به همین دلیل خراب شدن برد الکترونیکی ماشین ظرفشویی ممکن است باعث خاموش شدن یهویی ماشین ظرفشویی شود. برد الکترونیکی از اجزای بسیار مهم ماشین ظرفشویی است که به دلیل حساسیت بالا ممکن است افراد عادی قادر به تعمیر تخصصی ماشین ظرفشویی آن نباشند. به همین دلیل بایستی از تعمیر کاران متخصص در این حوزه بخواهید تا تعمیر برد الکترونیکی ماشین ظرفشویی را انجام دهد.

اختلال در عملکرد پنل کنترلی ماشین ظرفشویی

چرا ظرفشویی یهو خاموش میشه؟ یکی از عواملی که ممکن است باعث توقف ناگهانی ماشین ظرفشویی شود، اختلال در عملکرد پنل کنترلی ماشین ظرفشویی است. در همه ماشین های ظرفشویی صفحه ای وجود دارد که روی آن دکمه هایی برای تنظیمات ظرفشویی تعبیه شده است. برای مثال دکمه ای جهت خاموش یا روشن شدن ماشین ظرفشویی وجود دارد. در صورتی که پنل کنترل ماشین ظرفشویی دچار اختلال شود، ممکن است دکمه های آن کار نکند و با فشار دادن دکمه روشن، دستگاه روشن نشود. به همین علت بهتر است برای در صورت خاموش شدن یهویی ماشین ظرفشویی، توصیه می شود به تعمیر پنل کنترلی ماشین ظرفشویی بپردازید.

از کار افتادن موتور ماشین ظرفشویی و پمپ آب

علت دیگر متوقف شدن ناگهانی ماشین ظرفشویی، از کار افتادن موتور ماشین ظرفشویی و پمپ آب است. موتور ظرفشویی و پمپ آب در ماشین ظرفشویی از قطعاتی هستند که نیروی لازم برای تامین آب را فراهم می کنند. در صورتی که موتور ماشین ظرفشویی به هر علتی خراب شده باشد و یا پمپ ماشین ظرفشویی کار نکند، ممکن است خاموش شود. در اثر خاموش شدن این قطعات نیز ماشین ظرفشویی یهویی خاموش می شود. برای رفع این مشکل بهتر است از تعمیرکار بخواهید تا به عیب یابی ماشین ظرفشویی این قطعات بپردازد و در صورت نیاز آن را تعمیر کند.

در صورت خاموش شدن یهویی ماشین ظرفشویی چه باید کرد؟

در این مطلب به بررسی اینکه علت خاموش شدن یهویی ماشین ظرفشویی چیست؟ می پردازیم. در صورتی که ماشین ظرفشویی‌تان به صورت ناگهانی خاموش شده است، نگران نباشید. در ابتدا از یک تعمیرکار با سابقه بخواهید تا عیب یابی ماشین ظرفشویی را با دقت انجام دهد. چنانچه علت خاموش شدن یهویی ماشین ظرفشویی به دلیل خراب شدن قطعات ماشین ظرفشویی باشد، باید آن را تعویض  یا تعمیر کنید.

هوم کارا

هوم کارا

هوم کارا با چندین سال سابقه درخشان در زمینه ارائه خدمات پس از فروش و تعمیرات لوازم‌خانگی به معتبرترین برندهای روز دنیا به میزان گسترده‌ای از تجربه و دانش دست پیداکرده است و قصد دارد با کمک گرفتن از پلتفرم خود خدمات سرویس، نگهداری و تعمیرات لوازم‌خانگی را با داشتن متخصصین دوره‌ دیده در سریع‌ترین زمان ممکن و بالاترین کیفیت ارائه نماید.