چرا سیگنال تلویزیون سامسونگ قطع می شود؟

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

علت سیگنال نداشتن تلویزیون سامسونگ چیست؟

این روزها دیگر نمی‌توان تلویزیون را فقط وسیله‌ای برای تماشای فیلم و سریال دانست. تلویزیون‌های هوشمند سامسونگ با قابلیت‌ها و امکاناتی که دارند، می‌توانند سرگرمی‌های بیشتری را برای مصرف کنندگانشان به ارمغان بیاورند و اگر روزی دچار مشکل شوند، نباید برای درخواست تعمیر تلویزیون لحظه‌ای درنگ کرد.

یکی از محبوب‌ترین برندهای تلویزیون در بین مصرف کنندگان ایرانی، تلویزیون سامسونگ است و یکی از متداول‌ترین مشکلات آن که بیشتر خریداران از آن شکایت می‌کنند این است که چرا تلویزیون سامسونگ سیگنال ندارد؟ پیش از هرچیز باید بگوییم که در صورت مواجهه با این مشکل، بهتر است هرچه سریع‌تر جهت تعمیر تلویزیون سامسونگ اقدام کنید اما، پیش از آن، بد نیست دلایل بروز این مشکل را نیز بدانید.

در این مقاله از هوم کارا به بررسی این مشکل نداشتن سیگنال تلویزیون سامسونگ تا در زمان مواجهه با آن‌، تا حدی با آنچه پیش آمده آشنا باشید و هنگام ارجاع مشکل به تکنسین، بتوانید دقیق‌تر و حساب شده‌ترعمل کنید. پیشنهاد می‌کنیم که به هیچ وجه، شخصا برای رفع علت سگنال نداشتن تلویزیون سامسونگ اقدام نکنید تا آسیب‌های بیشتری به دستگاه وارد نشده و متحمل خسارات سنگین نشوید.

اگر جهت برطرف کردن مشکل تلویزیون خود به کمک تعمیرکار نیاز دارید، همین حالا درخواست تعمیرات خود را به صورت آنلاین ثبت کنید تا متخصصان حرفه ای و با تجربه هوم کارا در سریعترین زمان ممکن، جهت هماهنگی با شما تماس حاصل فرمایند.

چرا تلویزیون سامسونگ سیگنال ندارد؟

تلویزیون های سامسونگ دارای گیرنده دیجیتال هستند، اما اگر گیرنده دیجیتال هم نداشته باشند، ممکن است با مشکل نداشتن سیگنال مواجه شوند. نداشتن سیگنال در واقع به معنای وجود هرگونه مانع، اعم از طبیعی و غیرطبیعی، بین آنتن فرستنده امواج تلویزیونی و آنتن گیرنده است. گاهی وجود مشکلاتی باعث می‌شود که سیگنال تلویزیون سامسونگ دچار اختلال شده و ضعیف شود. در ادامه، شما را با راهکارهایی آشنا خواهیم کرد که از طریق آن‌ها می‌توانید سیگنال تلویزیون سامسونگ را تقویت کنید.

چگونه سیگنال تلویزیون سامسونگ را تقویت کنیم؟

  • تنظیم ارتفاع آنتن تلویزیون سامسونگ
  • استفاده کردن از دستگاه تقویت کننده آنتن تلویزیون
  • قرار دادن آنتن در کنار پنجره یا روی پشت بام
  • پیدا کردن ایستگاه‌ها و برج‌ها سیگنال

در ادامه، با توضیح هریک از موارد بالا، شما را از مشکل سیگنال تلویزیون سامسونگ و راه حل آن، باخبر خواهیم کرد.

نکته:

توجه داشته باشید که گاهی علت قطع شدن سیگنال تلویزیون سامسونگ را باید در تنظیمات این دستگاه جستجو کنید و در مواردی عیب از ساختار دستگاه نیست! بنابراین به محض مشاهده‌ی هر گونه ایرادی، تلویزیون را از برق بکشید و پس از چند دقیقه مجددا به برق متصل کرده و دستگاه را روشن کنید و ببینید مشکل برطرف شده یا خیر.

اگر مشکل برطرف نشد، هرچه سریع‌تر نسبت به سرویس و تعمیر تلویزیون سامسونگ اقدام کنید. برای این کار می‌توانید هم به‌صورت آنلاین و با مراجعه به وب‌سایت هوم کارا درخواستتان را ثبت کنید و هم می‌توانید با شماره ۰۲۱۲۲۸۸۱۱۱۳ تماس بگیرید تا همکاران ما در بخش پشتیبانی شما را راهنمایی کنند.

تنظیم ارتفاع آنتن تلویزیون سامسونگ

گاهی مهم ترین دلیل قطع شدن سیگنال تلویزیون سامسونگ، تنظیم نبودن ارتفاع آنتن آن است. ارتفاع آنتن در میزان قدرت سیگنال‌های دریافتی بسیار موثر بوده و بر کیفیت تصویر نیز اثر می‌گذارد. ارتفاع آنتن باید به شکلی تنظیم شود که نه زیادی بالا و نه زیادی پایین باشد. برای این کار، می‌توانید از هوم کارا کمک بگیرید.

استفاده کردن از دستگاه تقویت کننده آنتن تلویزیون

اگر ارتفاع آنتن را تنظیم کردید و همچنان سیگنال تلویزیون سامسونگ شما ضعیف است، می‌توانید از آمپلی فایر استفاده کنید این دستگاه و دستگاه‌های مشابه آن، سیگنال‌ها را تقویت کرده و مشکلات نمایش تصویر و کانال‌های مختلف را نیز برطرف خواهند کرد. نصب چنین دستگاهی، بهتر است توسط متخصص انجام شود.

قرار دادن آنتن در کنار پنجره یا روی پشت بام

از دیگر دلایل مهم قطع شدن و یا ضعیف شدن سیگنال تلویزیون سامسونگ، وجود موانع بسیار بین ایستگاه‌های سیگنال است که باعث افت سیگنال و اختلال در عملکرد تلویزیون سامسونگ می‌شود. در صورتی که آنتن را در کنار پنجره یا پشت بام قرار دهید، موانع بسیاری را کنار زده و سیگنال‌های دریافتی را تقویت خواهید کرد.

نکته:

ممکن است مشکل سیگنال تلویزیون سامسونگ با ریست کردن آن رفع شود، برای ریست کردن تلویزیون خود دو شاخه تلویزیون را از جریان برق جدا کنید؛ دکمه پاور (خاموش/روشن) روی خود تلویزیون را حداقل ۱۰ ثانیه نگه دارید سپس چند دقیقه صبر کنید و بعد کابل تلویزیون را به برق متصل و دستگاه را روشن کنید.

سخن آخر

بررسی علت مشکل سیگنال تلویزیون سامسونگ و نحوه عیب یابی و تعمیر مدل‌های مختلف آن  و نیز انجام سرویس، همگی نیازمند دانش تخصصی در رابطه با قطعات تلویزیون سامسونگ، وظایف و کارکرد آن‌ها‌ست. به علاوه، داشتن تجربه و ابزارآلات خاص نیز مهم است. بنابراین انجام عیب یابی تلویزیون سامسونگ و یا امور تعمیرات، مسئله‌ی بسیار حساسی است که هر فردی صلاحیت لازم برای انجام آن‌ها را ندارد. یادآوری می‌کنیم که مطالبی که در رابطه با علت سیگنال نداشتن تلیویزون سامسونگ و نحوه عیب یابی و تعمیر آن‌‌ها گفته شد، به مدل دستگاه بستگی دارد و باید توجه داشته باشید که بسته به هر مدل، باید به سراغ بخش خاصی رفت.

اگر تلویزیون سامسونگ شما دچار مشکلی شده که در این مطلب به آن اشاره نشده، حتما آن را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید تا کارشناسان هوم کارا پاسخگوی شما باشند.

هوم کارا

هوم کارا

هوم کارا با چندین سال سابقه درخشان در زمینه ارائه خدمات پس از فروش و تعمیرات لوازم‌خانگی به معتبرترین برندهای روز دنیا به میزان گسترده‌ای از تجربه و دانش دست پیداکرده است و قصد دارد با کمک گرفتن از پلتفرم خود خدمات سرویس، نگهداری و تعمیرات لوازم‌خانگی را با داشتن متخصصین دوره‌ دیده در سریع‌ترین زمان ممکن و بالاترین کیفیت ارائه نماید.