علت سخت باز شدن درب یخچال

علت سخت باز شدن درب یخچال

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

بدون شک باید مشکلات مختلف یخچال‌ها و لوازم خانگی را پیگیری کنید، زیرا اگر این مشکلات ریشه‌ای و عمقی شوند، شما مجبور هستید روش‌های خیلی پیچیده‌تری را در پیش بگیرید تا بتوانید مسئله را حل و فصل کنید. ما در این مقاله می‌خواهیم راجع به علت سخت باز شدن درب یخچال صحبت کنیم؛ مشکلی که ممکن است برای خیلی از برندها اتفاق بیافتد. همچنین برایتان توضیح می‌دهیم که چه مواردی می‌توانند عامل چنین اتفاقی باشند.

تعمیر یخچال ساید ال جی در تهران و ایران

۱- استفاده نادرست از یخچال، آولین علت سخت باز شدن درب یخچال

نکته‌ای که بهتر است از همین اول به آن تاکید کنیم، این است که گاهی اوقات هیچ ایراد فنی وجود ندارد. یعنی استفاده غلط و نادرست از این لوازم باعث می‌شود که شما نتوانید درب یخچال را به درستی باز کنید.

همانطور که می‌دانید هوای سرد داخل یخچال وجود دارد. هوای سردی که هیچگونه رطوبتی ندارد. زمانی که شما اقدام به باز کردن درب یخچال می‌کنید، کاملاً طبیعی است که هوای گرم از بیرون وارد یخچال می‌شود. هوای سرد هم از داخل یخچال به بیرون می‌رود. همین باعث می‌شود هوای سرد و گرم با یکدیگر تداخل پیدا کنند و یک حالت خلا ایجاد گردد. در واقع مکش هوا باعث می‌شود که شما نتوانید به راحتی درب را باز کنید.

در چنین شرایطی کاری که باید انجام دهید تا مانع از سخت باز شدن درب یخچال شود، این است که هر زمان اقدام به باز کردن درب یخچال کردید، یک دقیقه صبر کنید. اجازه دهید تا تبادل هوا به درستی انجام شود و بعد دوباره اقدام به باز کردن درب یخچال کنید. در چنین حالتی تنظیم جریان هوا و فشار داخلی یخچال اتفاق می‌افتد. اگر هم خواستید درب یخچال را سریعتر باز کنید، اولین کاری که باید انجام دهید، این است که انگشت خود را کنار لاستیک درب بگذارید. با انجام این کار مکش برطرف می‌شود و بعد می‌توانید اقدام به باز کردن درب نمایید.

تعمیر یخچال ساید بوش

۲- کثیفی لاستیک دور درب

از دیگر مواردی که می‌تواند علت سخت باز شدن درب یخچال باشد، کثیفی است. کثیف بودن لاستیک دور درب یخچال به خاطر وجود خاک؛ گرد و غبار و دیگر ذرات آلوده کننده می‌تواند عاملی برای مشکلات باز شدن درب یخچال باشد.

کاری که شما باید انجام دهید؛ این است که چند وقت یکبار اقدام به تمیز کردن آنها کنید‌. یعنی باید یک لیوان آب ولرم بردارید، مقداری مایع ظرفشویی را داخل آن بریزید و بعد سعی کنید تا قسمت‌های مختلف لاستیک را به طور کامل تمیز کرده و بعد با یک دستمال رطوبت را گرفته و خشک کنید. با انجام این کار هر گونه آلودگی، چسبندگی و گرد و خاکی از بین می‌رود. همچنین می‌توانید بعد از تمیزکاری مقداری پارافین یا وازلین را روی لاستیک بزنید تا درب یخچال به راحتی باز شود‌.

تعمیر ساید بای ساید

۳- تراز نبودن یخچال، یک علت سخت باز شدن درب یخچال

نکته بعدی که می‌تواند علت سخت باز شدن درب یخچال باشد؛ تراز نبودن آن است. اگر شما یخچال را جابجا کنید، تراز بودن آن دچار مشکل می‌شود. می‌توانید از دو عدد پایه استفاده کرده و آنها را زیر یخچال قرار دهید تا به تراز بودن دستگاه دست پیدا کنید. اگر هنوز شک دارید، از دستگاه یا ابزار مخصوص استفاده کنید و مطمئن شوید که یخچال به طور کامل تراز است.

جهت کسب اطلاعات به مقاله آموزش نحوه تراز کردن یخچال توسط خودتان! رجوع فرمایید.

تعمیر ساید

۴- سالم بودن لولای درب

مورد بعدی که باید به آن دقت داشته باشید، خرابیِ لولای درب یخچال است. حتماً باید حواستان باشد که اجسام سنگینی مثل بطری آب، شیشه مربا یا ترشی یا لوازمی که وزن بالایی دارند را در درب یخچال قرار ندهید، زیرا عاملی برای لنگر انداختن شده و باعث می‌شود که لولا حالت طبیعی خودش را مانند قبل نداشته باشد. همین باعث سخت باز شدن درب یخچال می‌شود. پس وسایل سنگین را داخل درب یخچال نگذارید. چراکه بعد از مدتی لولا هم آسیب می‌بیند.

تعمیر درب یخچال ساید ال جی +گارانتی

۵- خراب بودن استوپر، آخرین علت سخت باز شدن درب یخچال

از دیگر مواردی که می‌تواند عاملی برای سخت باز شدن درب یخچال باشد، خراب بودن استوپر است. در قسمت پایینی بعضی از یخچال‌ها استوپر وجود دارد. اگر شما بخواهید درب را ببندید، می‌تواند عاملی برای گرفتن ضرب آن باشد. در حقیقت استوپر باعث می‌شود که شما به آرامی درب را ببندید. اگر خراب باشد، ممکن است باز و بسته کردن درب یخچال دچار مشکل شود.

پاک كردن رسوب آب از یخچال

جمع‌بندی علت سخت باز شدن در یخچال

طبق توضیحات ارائه شده در این مقاله متوجه شدید که علت سخت باز شدن درب یخچال چیست و همیشه ایراد فنی وجود ندارد. گاهی اوقات استفاده غلط و نادرست می‌تواند مشکلات زیادی را به وجود بیاورد که ما سعی کردیم به طور کامل این مشکلات را برای شما توضیح دهیم تا بدانید که علت خرابی از کجا است.

علت عرق کردن داخل یخچال

هوم کارا

هوم کارا

هوم کارا با چندین سال سابقه درخشان در زمینه ارائه خدمات پس از فروش و تعمیرات لوازم‌خانگی به معتبرترین برندهای روز دنیا به میزان گسترده‌ای از تجربه و دانش دست پیداکرده است و قصد دارد با کمک گرفتن از پلتفرم خود خدمات سرویس، نگهداری و تعمیرات لوازم‌خانگی را با داشتن متخصصین دوره‌ دیده در سریع‌ترین زمان ممکن و بالاترین کیفیت ارائه نماید.