نکاتی برای شستن لباس با آب سرد

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

نکات و ترفند هایی برای شستن لباس با آب سرد و تمیز کردن کثیف ترین لباس ها با استفاده از آب سرد

آیا درست است که لباس های کثیف فقط با استفاده از آب گرم و یا داغ تمیز می شوند؟ خیر این تصور اشتباه است! این افسانه تمام شده است.

امروزه تکنیک های پیشرفته ماشین لباسشویی ها و مواد شوینده جدید، به سادگی امکان شستن لباس در آب سرد را به طور موثر فراهم می کنند. حتی می توان گفت که با استفاده از آب سرد، شرایط مناسب تری برای تمیز شدن بهتر لباس ها فراهم می شود.

در این مقاله نکاتی برای چگونگی بهتر شستن لباس با آب سرد را توضیح می دهیم.

آیا ماشین لباسشویی شما نیاز به تعمیر دارد؟ ما در کوتاه ترین زمان ممکن بهترین سرویس کاران خود را برای تعمیر لباسشویی به کمک شما می فرستیم. کافیست تماس بگییرید و یا فرم ثبت سفارش آنلاین را پر کنید.

فرایند کار چگونه است؟

مواد پاک کننده جدید آنزیم هایی دارند که می توانند در آب ۶۰ درجه به خوبی موثر باشند. اگر آب بیش از حد گرم باشد (بالای ۷۵ درجه) ممکن است مواد شوینده قدرت پاک کنندگی کمتری نشان دهند.

بسیاری از مواد شوینده جدید در آب سرد به خوبی کار می کنند، اما برخی از مواد شوینده مخصوص آب سرد هستند. این گونه شوینده ها برای لباس های ورزشی با الیاف مصنوعی بسیار مناسب هستند.

برخی از مدل های ماشین لباسشویی جدید، به صورت خودکار مقداری آب گرم را برای کمک به قدرت پاک کنندگی مواد شوینده اضافه می کنند.

چگونگی از بین بردن لکه و بو

آب سرد برای تمیز کردن پارچه های ظریف و لباس های با رنگ تیره یا روشن که لکه خون بر روی آن ها وجود داشته باشد بسیار موثر است.

“همیشه از آب سرد برای از بین بردن لکه های پروتئینی مانند عرق و خون استفاده کنید. آب داغ می تواند این گونه لکه ها را روی پارچه تثبیت کند و همچنین باعث شود پارچه چروک و یا جمع شود.”

راز تمیز کردن لباس های تمرینات ورزشی عرقی که از الیاف مصنوعی تولید شده اند، چیست؟

لباس هایی که از الیاف مصنوعی تولید شده اند، معمولا بعد از استفاده بوی عرق می گیرند. (در لباس های ورزشی معمولا از الیاف مصنوعی استفاده می شود.)

قبل از شستشوی این گونه لباس ها، آن ها را در آب سرد قرار دهید و از این طریق بوی بد آن ها از بین می رود.

در مواردی که لباس بخاطر عرق زیاد خیس شده است، قبل از شستشو آن ها را در آب سرد قرار دهید و بعد آن ها را با آب ۱۳۰ درجه یا بالاتر بشویید، سپس مجددا آن ها را در آب سرد بشویید. این کار باعث صرفه جویی در مصرف انرژی و چروک شدن کمتر لباس ها می شود و مانع از تثبیت لکه ها بر روی لباس می شود.

شستشو با آب سرد مساوی با صرفه جویی در مصرف انرژی

حدود ۹۰ درصد از انرژی مصرفی ماشین لباسشویی، هنگام استفاده از آب گرم برای شستشو است؛ بنابراین می توانید با شستن لباس ها با استفاده از آب سرد، به صرفه جویی در هزینه های خود کمک کنید.

سعی کنید تنها زمانی از آب گرم استفاده کنید که برای مثال فردی از اعضای خانواده بیمار است و بیماری او واگیردار است. در این موارد ممکن است بخواهید برای ضدعفونی کردن، پوشاک کثیف او را با آب گرم بشویید.

بسیاری از لباسشویی های جدید یک فرایند ضد عفونی کننده دارند که دمای آب را به اندازه کافی برای از بین بردن میکروب ها بالا می برند.

زمان آن رسیده است که بر روی این تصور اشتباه که لباس ها فقط با آب گرم تمیز می شوند، آب سرد بریزید!

هوم کارا

هوم کارا

هوم کارا با چندین سال سابقه درخشان در زمینه ارائه خدمات پس از فروش و تعمیرات لوازم‌خانگی به معتبرترین برندهای روز دنیا به میزان گسترده‌ای از تجربه و دانش دست پیداکرده است و قصد دارد با کمک گرفتن از پلتفرم خود خدمات سرویس، نگهداری و تعمیرات لوازم‌خانگی را با داشتن متخصصین دوره‌ دیده در سریع‌ترین زمان ممکن و بالاترین کیفیت ارائه نماید.