نحوه پخت فرهای بخار پز

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

تفاوت فرهای بخار پز با معمولی در آن است که از بخار داغ برای پخته شدن غذاها  به روشی کاملا سالم استفاده می‌کنند. اما این کار چگونه صورت می‌گیرد؟ در فرهای بخار پز یک مخزن تعبیه شده که آب را در داخل آن می‌ریزند( البته در بعضی از مدل‌ها به صورت مستقیم به آب متصل می‌شوند)، آب داغ شده و بخار در داخل فر به صورت همرفتی پخش می‌شود که این امر سبب بهتر پخته شدن غذا می‌شود.

کانوکشن در فر بخر پز چگونه کار می‌کند؟

یکی از برترین فرهای بخار پز از نظر مصرف کنندگان فر کانوکشن‌ها هستند. بر خلاف فرهای معمولی، فر کانوکشن دارای یک فن و سیتم تهویه در فر است که جریان هوای داغ داخل محفظه را برای بهتر پخته شدن غذا به صورت یکنواخت پخش می‌کند.

بعضی از فرها دارای کانوکشن سرعتی می‌باشند که باعث می‌شود غذا سریع‌تر آماده شود. این ویژگی باعث کسانی که وقت زیادی ندارند سریعا غذای خود را به بخوبی در زمانی کوتاه بپزند.

فر کانوکشن‌ مزیت‌های زیادی دارد که از این مزایا میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پخت سریع و سالم مواد غذایی.
  • پخت کامل و یکسان.
  • قابلیت برشته کردن.
  • صرفه جویی قابل ملاحظه در مصرف برق.

مزایای فرهای بخار پز

در این بخش از معرفی فر بخار به بررسی مزایای این دستگاه پرداختیم:

همانطور که میدانید غذاهای بخار پز شده از غذاهای سرخ شده بسیار سالم تر هستند. فرهای بخار پز باعث می شوند مواد غذایی رطوبت، مواد معدنی وویتامین‌های خود را بهتر حفظ کنند و از طرفی دیگر از آنجا که از روغن استفاده نمی‌کنید غذا سالم‌تر بوده و نیازی نیست نگران سلامتی خود باشید. همچنین اگر از غذاهایی که هنگام سرخ شدن مانند مرغ خشک می‌شوند لذت نمی‌برید. با پخت آنها در فرهای بخار پز دیگر نیازی نیست نگران خشک شدن غذاهای خود باشید.

*یکی از بهترین مزایای فرهای بخار پز استفاده نکردن و یا نیاز خیلی کم از روغن است. این روش باعث سالم ماندن غذا و ارتقاع سلامتی ما می‌شود.

معایب فر بخار پز

یکی از مشکلات رایج و قابل حل در فر بخار پز طولانی‌تر شدن زمان پخت غذاهایی می باشد که ممکن است به دمای بیشتری برای پخت نیاز داشته باشند. البته شما می‌توانید با کمک کانوکشن و هوای داغ همرفتی این مشکل را به راحتی رفع نمایید.

نحوه پخت غذا با فر بخار پز

برای پخت غذاهایی که ظریف هستند و ممکن است به راحتی بسوزند، می‌توانید آنها را در فر بخار پز درست کنید بدون آنکه از سوختن غذای خود نگران باشید. پخار ایجاد شده در فر بخار پز به طور کامل غذا را احاطه می‌کند و با حرارتی که بخار دارد باعث بخته شدن غذا می‌شود.

فر بخار پز دوکاره

بخار پز دوکاره همان فر بخار پز مجهز به کانوکشن است که با تکنولوژی فوق العاده باعث پخته شدن غذا به صورت یک دست می شود. فر بخار پزهای دوکار نسبت به سایر فر بخار پزها طرفداران بیشتری دارند.

زیرا با این نوع بخار پز می‌توان غذاهای متنوع‌تر و خوشمزه‌تری آماده کرد. همچنین شما با فر بخار پز دو کاره می توانید به گونه‌ای غذاهای خود را بپزید که علاوه بر پخته شدن بخش داخلی غذا بیرون آن ترد باشد، درست مانند شیرینی‌های پفکی تر و خوشمزه می باشد.

هوم کارا

هوم کارا

هوم کارا با چندین سال سابقه درخشان در زمینه ارائه خدمات پس از فروش و تعمیرات لوازم‌خانگی به معتبرترین برندهای روز دنیا به میزان گسترده‌ای از تجربه و دانش دست پیداکرده است و قصد دارد با کمک گرفتن از پلتفرم خود خدمات سرویس، نگهداری و تعمیرات لوازم‌خانگی را با داشتن متخصصین دوره‌ دیده در سریع‌ترین زمان ممکن و بالاترین کیفیت ارائه نماید.