نحوه استفاده از ژل ماشین ظرفشویی

نحوه استفاده از ژل ماشین ظرفشویی و تفاوت ژل، پودر و قرص ماشین ظرفشویی

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

در ابتدا برای ماشین‌های ظرفشویی فقط از پودرهای شستشوی مخصوص این دستگاه استفاده می‌شد. اما با گذشت زمان مواد شوینده بهتری مثل قرص و ژل هم برای ماشین ظرفشویی تولید شد. نحوه استفاده از هر کدام از این مواد متفاوت با یکدیگر بوده و برای اینکه بعدا دچار مشکل نشوید بهتر است با مقدار و روش استفاده از آن‌ها آشنا باشید. به همین خاطر قصد داریم در ادامه با نحوه استفاده از ژل ماشین ظرفشویی و مزایا و معایب استفاده از ژل، پودر و قرص ماشین ظرفشویی آشنا شویم.

ژل ماشین ظرفشویی چیست و نحوه استفاده از ژل ماشین ظرفشویی

از آنجایی که ژل ماشین ظرفشویی به شکل مایع هستند به راحتی در آب حل شده و مانند پودرهای شستشو حالت چسبندگی پیدا نمی‌کنند، از این مایع بیشتر برای شستشوی ظروف براق استفاده می‌شود چرا که در دراز مدت ظروف را تمیز و بدون صدمه نگه می‌دارد.

به خاطر اینکه ژل شبیه به مایع ظرفشویی است، برخی از افراد این سوال برایشان پیش می‌آید که آیا می‌توان به جای ژل از مایع ظرفشویی استفاده کرد؟ در جواب باید بگوییم خیر! زیرا می‌تواند صدمات جبران ناپذیری به دستگاه وارد نماید.

 ژل ماشین ظرفشویی

چه مقدار از ژل را باید درون ماشین ظرفشویی بریزیم؟

مقدار استفاده از ژل بستگی به میزان ظروف درون ماشین ظرفشویی دارد. اگر تعداد ظروف کم باشد، از مقدار کم ژل و اگر مقدار ظروف بیشتر باشد باید از مقدار ژل بیشتری استفاده کنید. این مساله باعث می‌شود در مصرف این نوع شوینده صرفه‌جویی شود. در حالت کلی می‌توان گفت اگر درون ماشین ظرفشویی پر از ظروف باشد بهتر است حدود ۲۵ الی ۳۰ میلی از ژل در درون دستگاه بریزید.

نکته استفاده از این ماده شوینده

قبل از اینکه بخواهید اقدام به خرید ژل ماشین ظرفشویی کنید ابتدا باید بررسی کنید که آیا دستگاه شما قابلیت استفاده از ژل را دارد یا خیر. این مساله را می‌توانید با مطالعه دفترچه راهنمای دستگاه متوجه شوید.

در صورتی که این امکان در ماشین ظرفشویی شما وجود داشت، توصیه ما به شما این است که از بهترین برندهای ژل استفاده کنید. برندهایی مانند پریل، فست دراپ و ناتار و… .

محل ریختن ژل ماشین ظرفشویی

در توضیح نحوه استفاده از ژل ماشین ظرفشویی باید گفت که محل ریختن ژل ماشین ظرفشویی ال جی، محل ریختن ژل ماشین ظرفشویی سامسونگ، محل ریختن ژل ماشین ظرفشویی بکو و محل ریختن ژل ماشین ظرفشویی دوو یکسان و به شرح زیر است.

  • بعد از خرید ژل ماشین ظرفشویی باید آن را در محلی که برای این کار در نظر گرفته شده بریزید. این محل در پشت درب ماشین ظرفشویی و به شکل یک مربع پوشیده است. برای ریختن ژل ماشین ظرفشویی کافی است درب آن را باز کرده و به مقدار لازم از آن در جای مخصوصی که برای این کار تعبیه شده بریزید.

نکته: دقت داشته باشید نباید ژل را در محلی که به شکل دایره است بریزید، چرا که در این قسمت مواد جلادهنده را می‌ریزند.

مقایسه انواع مواد شوینده ماشین ظرفشویی

مزایا و معایب استفاده از ژل، پودر و قرص ماشین ظرفشویی

استفاده از شوینده مرغوب در ماشین ظرفشویی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. چرا که هم ظرف‌ها به خوبی شسته می‌شوند و هم قطعات به کار رفته در دستگاه دیرتر خراب می‌شوند.

استفاده از پودر به دلیل کیفیت پایین و رسوب گیری، این روزها منسوخ شده و دیگر استفاده‌ زیادی ندارد. ژل‌ها به خاطر اینکه حلالیت بالایی در آب دارند، باعث شستشوی بهتر ظروف شده و همچنین رسوبی ایجاد نمی‌کنند.

قرص‌ها نیز جزء بهترین شوینده‌ها به شمار می‌روند و به راحتی می‌توانند ظروف را تمیز کنند. حتی در دماهای پایینِ آب نیز نتیجه خوبی دارند.

یکی از اصلی‌ترین مشکلاتی که در هنگام استفاده از پودر و ژل با آن مواجه هستیم، استفاده همزمان از نمک و مایع جلادهنده است که می‌تواند کمی آزاردهنده باشد.

کدام ماده شوینده بهتر است؟

اگر بخواهیم موادی که در ظرفشویی استفاده می‌شود را دسته‌بندی کنیم باید بگوییم که استفاده از قرص‌ها بهتر از ژل بوده و استفاده از ژل بهتر از پودر است.

با اینکه قیمت قرص‌ها نسبت به سایرین بالاتر است اما اگر یک حساب و کتاب کنید متوجه می‌شوید که در دراز مدت قرص می‌تواند به صرفه باشد. چرا که در هنگام استفاده از پودر و یا ژل باید از نمک و جلادهنده نیز استفاده کنیم. از طرفی یک قرص می‌تواند حجم بسیار زیادی از ظرف‌ها را بشوید.

البته لازم است بدانید در مناطقی که سختی آب بالا است، استفاده از پودر می‌تواند به راحتی رسوبات آهکی را نرم کرده و از بین ببرد.

دقت داشته باشید که هرگز نباید از مایع ظرفشویی برای شستن ظروف استفاده کنید چرا که باعث آسیب رساندن به دستگاه می‌شود.

در این مقاله از هوم کارا سعی کردیم نحوه استفاده از ژل ماشین ظرفشویی و تفاوت آن با پودر و قرص را به طور کامل بررسی کنیم. حال این شما هستید که باید تصمیم بگیرید کدام یک از آن‌ها برای شما مناسب‌تر است.

 



 

هوم کارا

هوم کارا

هوم کارا با چندین سال سابقه درخشان در زمینه ارائه خدمات پس از فروش و تعمیرات لوازم‌خانگی به معتبرترین برندهای روز دنیا به میزان گسترده‌ای از تجربه و دانش دست پیداکرده است و قصد دارد با کمک گرفتن از پلتفرم خود خدمات سرویس، نگهداری و تعمیرات لوازم‌خانگی را با داشتن متخصصین دوره‌ دیده در سریع‌ترین زمان ممکن و بالاترین کیفیت ارائه نماید.