نحوه اتصال موبایل به تلویزیون ال جی، سامسونگ، سونی و…

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

نحوه اتصال موبایل به تلویزیون از پرتکرارترین سوال‌ های کاربران تلویزیون های هوشمند مختلف است. اتصال موبایل به تلویزیون به شما این امکان را می‌دهد که صفحه موبایل خود را بر روی تلویزیون مشاهده کنید مثلا فیلمی را در گوشی خود پخش کنید و آن را روی صفحه نمایش تلویزیون ببینید. بسته به مدل و برند دستگاه، راه های زیادی برای اتصال موبایل به تلویزیون وجود دارد. در این مطلب از هوم کارا تک تک راه های نحوه اتصال موبایل به تلویزیون های ال جی، سامسونگ و سونی را بررسی می‌کنیم.

روش های اتصال موبایل به تلویزیون ال جی:

۱. اتصال موبایل به تلویزیون ال جی از طریق کابل

در این روش تلویزیون شما باید پورت HDML MHL داشته باشد، در این صورت کافی ست که یک کابل HDML MHL تهیه و آن را به موبایل و تلویزیون خود متصل کنید تا پس از قرار دادن ورودی تلویزیون روی HDML MHL به راحتی صفحه موبایل را روی نمایشگر تلویزیون ببینید.

نکته: کابل HDML MHL به گوشی های دارای پورت Type C نمی‌خورد.

۲. اتصال موبایل به تلویزیون ال جی از طریق مانیتورینگ، میرورینگ یا آینه‌ای کردن

میرورینگ یکی از روش های رایج اتصال موبایل به تلویزیون هوشمند است. برای انجام آینه‌ای کردن صفحه روی نمایشگر تلویزیون لازم است که هر دو دستگاه یعنی موبایل و تلویزیون قابلیت mirroring را داشته باشند.
برای انجام میرورینگ روی تلویزیون ال جی، بسته به نوع سیستم عامل آن دو راه وجود دارد، به کمک تصاویر زیر می‌توانید مدل تلویزیون خود را ببینید و همان روش را برای آینه‌کردن صفحه موبایل روی تلویزیون انجام دهید. توجه کنید که قبل از انجام این مراحل، اتصال موبایل و تلویزیون را از اینترنت قطع کنید.

  • مدل NetCast: وارد منوی تلویزیون ال جی و سپس وارد منوی شبکه یا Network شوید، گزینه Miracast یا Wifi Screen Share را روشن کنید.
  • مدل WebOs: دکمه Home را بزنید و از منوی پایین صفحه قسمت Screen Share را انتخاب کنید.

حالا نوبت به تنظیمات موبایل می‌رسد، در تلفن همراه خود گزینه مربوط به مانیتورینگ یا میرورینگ را انتخاب کنید، انجام این تنظیمات به مدل موبایل بستگی دارد، اما معمولا با یکی از این نام‌ها می‌توانید این گزینه را فعال کنید:

Miracast- Mirror Share- Screen share – Screen mirroring – Smart view – Play to – Display mirroring

در نظر داشته باشید که اتصال گوشی آیفون به اینترنت از این طریق امکان پذیر نیست و در ادامه برای اتصال آیفون به تلویزیون ال جی، راه دیگری را توضیح می‌دهیم.

۳. اتصال موبایل به تلویزیون ال جی از طریق برنامه LG Tv Plus

اگر در تنظیمات موبایلتان گزینه مربوط به miracast را پیدا نکردید یا گوشی آیفون دارید، بهتر است از طریق برنامه ال جی تی وی پلاس اتصال تلفن همراه و تلویزیون ال جی را انجام دهید.  برای استفاده از این برنامه لازم است که مدل تلویزیون شما از سال ۲۰۱۶ به بعد باشد.

ابتدا برنامه LG Tv Plus را روی تلفن همراه خود نصب کنید.
سپس هر دو دستگاه یعنی موبایل و تلویزیون را به یک شبکه اینترنت (مودم) وصل کنید.
حالا برنامه LG Tv Plus را باز کنید و نام تلویزیون خود را انتخاب کنید. بعد از اتصال می‌توانید صفحه موبایل خود را روی نمایشگر تلویزیون ببینید.

۴. اشتراک گذاری فایل از موبایل به تلویزیون با برنامه LG Tv Smart Share

در نهایت اگر به وسیله مانیتورنگ/میرورینگ و برنامه LG Tv Plus نتوانستید موبایل خود را به تلویزیون متصل کنید، از طریق LG Tv Smart Share می‌توانید فایل مورد نظر خود را (عکس، ویدئو، موسیقی) با تلویزیون به اشتراک بگذارید، برای انجام این کار مراحل زیر را انجام دهید:

برنامه LG TV Smart Share را روی موبایل خود نصب کنید.
موبایل و تلویزیون را به یک مودم متصل کنید.
دکمه Home را بزنید و قسمت Smart Share را انتخاب کنید.
حالا برنامه نصب شده را در گوشی خود باز کنید و از منوی بالای صفحه انتخاب کنید که در آن لحظه تصمیم دارید کدام یک از موارد عکس، فیلم  یا موسیقی را به اشتراک بگذارید.
از منوی قسمت Smart Share نیز انتخاب کنید که کدام یک موارد عکس، فیلم یا موسیقی نمایش داده شود.

روش های اتصال موبایل به تلویزیون سامسونگ:

به کمک روش هایی که در ادامه بیان می‌کنیم، می‌توانید عکس ها فیلم ها و دیگر موارد موجود در تلفن همراهتان را در ابعاد بزرگ‌تر و باکیفیت بیشتر روی تلویزیون سامسونگ مشاهده کنید. قبل از اتصال موبایل به تلویزیون لازم است که نرم افزار تلویزیون سامسونگ خود را از این طریق به روز کنید:

  • به قسمت Setting تلویزیون خود بروید.
  • بخش Software Update را انتخاب کنید.
  • روی Download and Install ضربه بزنید.
  • ادامه مراحل را دنبال کنید.

۱. اتصال به تلویزیون سامسونگ از طریق Smart View

یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای اتصال موبایل به تلویزیون سامسونگ، Smart View است که از طریق اتصال به Wifi کار می‌کند.
ابتدا لازم است تلفن همراه و تلویزیون خود را به یک شبکه وای فای متصل کنید.
حالا برای دسترسی به صفحه Quik Panel در موبایل، نوار بالای صفحه را به پایین بکشید.
Smart View را انتخاب کنید.
از لیست باز شده، تلویزیونتان را انتخاب کنید.
پیامی به شما نمایش داده می‌شود، گزینه start now را بزنید.

نکته: اگر تصویری که در تلویزیون از موبایل خود می‌بینید کوچک است، این مراحل را در موبایل دنبال کنید:

Smart View
More Options
 (سه نقطه عمودی)
Settings
Phone aspect ratio
Full screen on connected device

۲. اتصال به تلویزیون سامسونگ از طریق برنامه SmartThings

برای اینکه موبایلتان را به تلویزیون متصل کنید ابتدا باید برنامه SmartThings را روی موبایل نصب کنید.
سپس نام تلویزیونی که می‌خواهید به آن وصل شوید را انتخاب کنید.
از منوی بالا، گزینه Option یا سه نقطه عمودی را بزنید.
قسمت Mirror Screen (Smart View) را انتخاب کنید.
پس از مشاهده پیامی که از شما تائید اتصال موبایل به تلویزیون رو می‌پرسد، گزینه Start Now را انتخاب کنید.

۳. اتصال به تلویزیون سامسونگ از طریق کابل DeX یا کابل USB-C-HDMI

کابل را به پورت مربوط به آن در تلویزیون سامسونگ متصل کنید.
پس از اتصال می‌توانید صفحه تلفن همراه خود را بر روی تلویزیون ببینید.

نحوه اتصال موبایل به تلویزیون های هوشمند سونی، فیلیپس، پاناسونیک و…

تلویزیون های هوشمند به  دلیل پشتیبانی از قابلیت WiFi Direct به راحتی می‌تواند به تلفن همراه متصل شوند. در صورتی که تصمیم داشته باشید موبایل خود را با سیم به تلویزیون متصل کنید باید از روش هایی که در بالا برای اتصال با کابل توضیح دادیم پیروی کنید اما در صورتی که قصد اتصال موبایل به تلویزیون هوشمند به صورت بی‌سیم را دارید، از روش زیر استفاده کنید:

برای نمایش صفحه موبایل بر روی تلویزیون، کافی ست نزم افزار های کمکی، مانند iMediaShare را بر روی گوشی خود نصب کنید. این اپلیکیشن بر روی گوشی اندرویدی قابل اجراست.

نحوه اتصال به همه تلویزیون های غیرهوشمند

نگران نباشید، اگر تلویزیون هوشمند ندارید، باز هم راهی برای اتصال موبایل به تلویزیون وجود دارد. برای این اتصال باید یکی از موارد را تهیه کنید:

  • اندروید باکس (اسمارت باکس)
  • دانگل screen share
  • دانگل chrome cast

اندروید باکس چیست؟

اندروید باکس ویژگی های یک تلویزیون هوشمند را به دستگاهتان می‌دهد که یکی از این قابلیت‌ها اتصال به تلفن همراه است. البته حتما چک کنید که مدل اندروید باکسی که مد نظر دارید این قابلیت را پشتیبانی کند. در نهایت به کمک اسمارت باکس به راحتی صفحه گوشی خود را که قابلیت میرورینگ/مانیتورینگ دارد در تلویزیون می‌بینید.

دانگل  screen share یا chrome cast چیست؟

دانگل های گوناگونی در بازار وجود دارد که تنها قابلیت آنها اتصال موبایل به تلویزیون است. دانگل ها شبیه یک فلش مموری هستند که با وصل کردن آنها به پورت HDMI تلویزیون، محتوای گوشی یا تبلت خود را می‌توانید به صورت بی‌سیم روی صفحه تلویزیون مشاهده کنید. در نظر داشته باشید که برای انجام این کار، تلفن همراهتان باید از ویژگی میرورینگ/مانیتورینگ پشتیبانی کند.

جمع بندی:

در این مطلب ابتدا به صورت اختصاصی به نحوه اتصال موبایل به تلویزیون ال جی، سامسونگ و دیگر برندها به دو روش بی‌سیم و باسیم پرداختیم. همچنین روش های اتصال به تلویزیون های غیرهوشمند را نیز بررسی کردیم. اگر با این روش‌ها در اتصال موبایل به تلویزیون دچار مشکل شدید، در قسمت نظرات مدل تلویزیون و تلفن همراهتان را کامنت کنید تا کارشناسان هوم کارا به شما پاسخ بدهند.

هوم کارا

هوم کارا

هوم کارا با چندین سال سابقه درخشان در زمینه ارائه خدمات پس از فروش و تعمیرات لوازم‌خانگی به معتبرترین برندهای روز دنیا به میزان گسترده‌ای از تجربه و دانش دست پیداکرده است و قصد دارد با کمک گرفتن از پلتفرم خود خدمات سرویس، نگهداری و تعمیرات لوازم‌خانگی را با داشتن متخصصین دوره‌ دیده در سریع‌ترین زمان ممکن و بالاترین کیفیت ارائه نماید.