موتور ماشین لباسشویی

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

یکی از مهم‌ترین قطعات موجود در ماشین لباسشویی که در حکم قلب برای انسان می باشد موتور ماشین لباسشویی است. اهمیت این قطعه به‌اندازه‌ای است که خراب شدن آن باعث ازکارافتادن و بی‌مصرف شدن لباسشویی می‌شود.

اگر موتور ماشین لباسشویی شما به دلیل عوامل مختلف مانند انداختن لباس بیش از توان ، استفاده بیش‌ از اندازه از ماشین لباسشویی و… دچار مشکل شد برای تعمیر موتور لباسشویی حتماً باید از یک تعمیرکار حرفه‌ای در این زمینه استفاده کنید و از تعمیر آن توسط خودتان و افراد غیرحرفه‌ای خودداری نمایید چون هزینه این قطعه معمولاً بسیار بالا است و هرگونه اشتباه در هنگام تعمیر و تعویض آن ممکن است هزینه‌های زیادی را برای شما ایجاد کند.

در مقاله موتور ماشین لباسشویی به هر آنچه شما نیاز دارید درباره این قطعه و نحوه تعمیر و عیب یابی آن بدانید پرداخته ایم تا در صورت هرگونه مشکل نسبت به رفع عیب و تعمیرات موتور لباسشویی خود بپردازید ، در این مقاله موارد زیر را مرور میکنیم :در این مطلب قصد داریم نحوه تعویض موتور شستشوی ماشین لباسشویی را به شما آموزش و تمام مطالبی که در این راستا باید بدانید را برایتان توضیح دهیم، پس جهت کسب اطلاعات کامل‌تر ما را در ادامه مطلب دنبال کنید.

مشکلاتی که خرابی موتور ماشین لباسشویی به بار می آورد

خراب شدن موتور شستشو باعث بروز مشکلاتی نظیر :

  • روشن نشدن
  • تولید صدای زیاد در لباسشویی
  • لرزش ماشین لباسشویی در حین کار
  • خراب شدن تسمه و… می‌شود.

باید بدانید که در صورت خراب شدن موتور ماشین لباسشویی شما دیگر نمی‌توانید از دستگاه استفاده کنید و سریعاً باید آن را خاموش و از روشن نمودن مجدد آن خودداری کنید. اگر به دنبال این هستید که مدت‌زمان بیشتری از موتور ماشین لباسشویی خود استفاده کنید؛ باید بدانید که برای استفاده بیشتر و خراب نشدن موتور نکاتی وجود دارد که شما با رعایت آن‌ها می‌توانید به افزایش عمر موتور لباسشویی کمک کنید.

انواع موتور ماشین لباسشویی و مشخصات آن

یکی از مهم‌ترین کارهایی که در هنگام تعویض موتور ماشین لباسشویی باید انجام دهید ، شناسایی موتور به‌کاررفته در ماشین لباسشویی‌تان است. این مسئله به این دلیل حائز اهمیت است که شما برای تعویض این قسمت باید ابتدا موتور شستشوی جدید را خریداری کنید و سپس جایگزین موتور لباسشویی قبلی نمایید. پس اگر اطلاعات کافی در زمینۀ موتور شستشوی به‌کاررفته در لباسشویی‌تان نداشته باشید نمی‌توانید قطعه مناسب آن را خریداری کنید.

موتورهای لباسشویی معمولی و تسمه دار

موتورهای لباسشویی معمولی و تسمه دار به صورت زیر میباشند:

  • این نوع موتور معمولاً در ماشین لباسشویی‌های قدیمی به‌کاررفته است و در حین کار صدای زیادی را تولید می‌کند و می‌لرزد.
  • معایب فراوان این موتور باعث شده است که امروزه در ساخت ماشین‌های لباسشویی از این موتور استفاده نشود و یا خیلی کم استفاده شود.
  • در کنار معایب این موتور مهم‌ترین مزیتی که دارد این است که ساختار آن بسیار ساده است و به‌راحتی قابل تعمیر می باشد.
  • به همین دلیل هر فردی با داشتن اطلاعات کمی در زمینۀ تعمیرات ماشین لباسشویی می‌تواند تعمیر و یا تعویض موتور شستشو را انجام دهد.

موتورهای لباسشویی دیجیتالی و فاقد تسمه

موتورهای لباسشویی دیجیتالی و فاقد تسمه به قرار زیر هستند:

  • این نوع موتورها معمولاً در لباسشویی‌های جدید و اینورتر استفاده می‌شود و بدون گیربکس هستند.
  • این نوع موتورها صدای و لرزش کمی را تولید می‌کنند و ازنظر مصرف برق نیز به‌صرفه‌تر می‌باشند.
  • تنها عیبی که این نوع موتور دارد این است که قیمت آن بسیار بالا است و تعمیر و تعویض آن هزینه‌های زیادی را برای فرد به دنبال دارد.
  • پیشنهاد می‌کنیم در هنگامی‌که متوجه شده‌اید موتور ماشین لباسشویی‌ تان دچار اشکال شده است حتماً از یک مرکز تعمیرات ماشین لباسشویی مجاز استفاده کنید.

خراب شدن موتور شستشو در لباسشویی دارای نشانه‌هایی است که شما به‌محض مشاهده این نشانه‌ها باید نسبت به تعمیر لباسشویی و تعویض موتور آن اقدام نمایید :

  • نچرخیدن لباس‌ها در ماشین لباسشویی هنگام روشن کردن
  • بروز مشکل در نحوه شستشوی لباس‌ها
  • خشک نشدن لباس‌ها و…

از جمله نشانه‌های است که به شما هشدار می‌دهد موتور شستشوی لباسشویی دچار اشکال شده است و نیاز به تعمیر یا تعویض دارد.

شما به‌محض مشاهده علائم نامبرده شده باید :

  • ابتدا سریعاً کابل برق ماشین لباسشویی را از برق کشیده و از خاموش بودن آن مطمئن شوید و پس‌ازاین اقدامات با یک نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی تماس بگیرد و برای حل کردن مشکل موتور ماشین لباسشویی‌تان اقدام نمایید.

آموزش نحوه تعویض موتور ماشین لباسشویی

اگر قصد تعویض موتور شستشوی لباسشویی‌تان را دارید باید بدانید موتور شستشو مخصوصاً موتور ماشین لباسشویی‌ های جدید قیمت بالایی دارد و هرگونه خطا در حین کار ممکن است باعث خراب شدن این قطعه شود پس اگر اطلاعات کافی در این زمینه ندارید بهتر است تعمیر آن را به یک نمایندگی در شهرتان بسپارید.

مراحل تعویض موتور شستشوی لباسشویی عبارتند از:

  • رعایت نکات ایمنی در حین کار؛ قبل از شروع کار کابل برق ماشین لباسشویی را از پریز بکشید و از عدم وجود برق در ماشین لباسشویی مطمئن شوید.
  • تهیه کردن لوازم مورد نیاز برای تعویض موتور شستشو شامل موتور شستشوی جدید، بست و پیچ‌گوشتی‌های مورد نیاز
  • پیدا کردن جایگاه موتور شستشوی قدیمی و برداشتن آن
  • جهت این کار بهتر است ماشین لباسشویی را برعکس کنید و جایگاه موتور شستشوی قدیمی را پیداکرده بعد از درآوردن اتصالات، موتور شستشوی قدیمی را درآورده و موتور شستشوی جدید را جایگزین کنید.

لازم به ذکر است بدانید تعویض موتور ماشین لباسشویی باید با استفاده از قطعات اصل انجام شود و به این دلیل که این کار هزینه بالایی را برای شما به دنبال دارد بهتر است توسط تعمیرکار متخصص و خبره انجام شود

نحوه تست موتور ماشین ماشین لباسشویی

یکی از مهم‌ترین اقداماتی که بعد از تعویض موتور ماشین لباسشویی باید انجام شود تست کردن آن برای اطمینان از سالم بودن موتور می باشد. شما برای تست موتور ماشین لباسشویی‌های جدید و اینورتر دار باید :

  • در ابتدا یک منبع تغذیه را آماده کنید.
  • همانطور که می‌بینید در منبع تغذیه دو ولتاژ که یکی از آن‌ها متغیر است و محل اتصال دو سر زغال می باشد و دیگری ۵ که ولت است و محل اتصال دو سیم‌پیچ استاتور می باشد وجود دارد.
  • شما در هنگام تست ماشین لباسشویی باید اتصالات نامبرده شده را به یکدیگر متصل کنید و موتور ماشین لباسشویی را با ضربه بر روی آن روش نمایید.

.

هوم کارا

هوم کارا

هوم کارا با چندین سال سابقه درخشان در زمینه ارائه خدمات پس از فروش و تعمیرات لوازم‌خانگی به معتبرترین برندهای روز دنیا به میزان گسترده‌ای از تجربه و دانش دست پیداکرده است و قصد دارد با کمک گرفتن از پلتفرم خود خدمات سرویس، نگهداری و تعمیرات لوازم‌خانگی را با داشتن متخصصین دوره‌ دیده در سریع‌ترین زمان ممکن و بالاترین کیفیت ارائه نماید.