مقایسه جاروبرقی و جارو شارژی

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

مقایسه جارو برقی و جارو شارژی از زمانی که جارو شارژی های پارویی وارد بازار لوازم خانگی شده اند بیش از پیش حائز اهمیت است. انتخاب بین جارو شارژی و جارو برقی سوالی است که بسیاری از کاربران آی پی امداد از ما می پرسند. ما در این مقاله به طور کامل بررسی میکنیم که هر کدام از جارو شارژی و جارو برقی برای چه خانه ها و چه افرادی مناسب ترند.

این مقایسه از چند زاویه صورت گرفته است تا شما بتوانید بهترین انتخاب را بر حسب نیاز خود داشته باشید.

چه فضا هایی مناسب برای استفاده از جاروبرقی است؟

طبیعتا هر فضایی برای نظافت نیاز به ابزار به خصوص خود را دارد، به همین علت بررسی این مسئله که چه فضاهایی مناسب استفاده از جاروبرقی است نکته بسیار مهمی است که در این بخش از مقاله جاروبرقی بخریم یا جاروشارژی به آن می پردازیم.

  • اگر خانه ای بزرگ دارید که همیشه در آن ریخت و پاش می شود و علاقه دارید که به سرعت کف خانه خود را تمیز کنید به شما پیشنهاد می شود که از جارو برقی استفاده کنید.
  • روی موکت، سرامیک، پاگرد ها، فرش ها و دیگر سطوح مسطح فضا هایی مناسب برای استفاده از جارو برقی هستند.
  • جارو برقی ها در دو مدل پاکت دار و بدون پاکت تولید می شوند که در موارد پاکت دار شما باید به صورت مداوم پاکت درون جارو برقی را خالی کنید اما در مدل های بدون پاکت می توانید که بدون فکر کردن به پر شدن پاکت از جارو برقی خود استفاده کنید.

البته خرید جارو برقی های بدون پاکت به افرادی که آسم یا آلرژی دارند اصلا توصیه نمی شود.

چه فضا هایی مناسب برای استفاده از جاروشارژی میباشد؟

در پاسخ به این سوال که جاروبرقی بخریم یا جاروشارژی علاوه بر بررسی فضاهای مناسب جاروبرقی باید پاسخی به سوال چه فضاهایی مناسب برای استفاده از جاروشارژی می باشد هم بدهیم، در ادامه با ما همراه باشید.

  • جارو های شارژی برای فضا های کوچک طراحی شده اند برای همین به صورت تنها برای نظافت یک منزل اصلا مناسب نیستند، اما اگر در دسترسی به کناره های دیوار، کنج دیوار ها، لای مبل، داخل ماشین ، زیر وسایل منزل و… دچار مشکل هستید جارو های شارژی بهترین گزینه های انتخابی برای شما هستند.
  • این جارو ها با حجم کم و دهانه های باریک می توانند به هرجایی دسترسی داشته باشند و خیال شما را از بابت گرد و خاک های مزاحم راحت کنند.
  • همچنین در فضا هایی که دسترسی به برق ندارید می تواند روی جارو های شارژی حساب باز کنید، اما همواره این موضوع را در نظر داشته باشید که یک جاروی شارژی به تنهایی برای نظافت یک منزل کافی نیست اما مکملی بسیار عالی برای جارو های برقی می باشد.

جارو شارژی بهتر تمیز می کند یا جاروبرقی؟

مقایسه جارو برقی و جارو شارژی از نظر کیفیت تمیز کنندگی یکی از اصلی ترین بخش های این مقاله است که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

  • مکش جارو های برقی عمدتا بسیار بیشتر از جارو های شارژی می باشد، و این جارو های برقی سطح زمین را در کوتاه ترین مدت می توانند تمیز کنند، این در حالی است که جارو های شارژی حتی در ولتاژ های بالای خود نیز مکش کمتری نسبت به یک جارو برقی دارند.
  • جارو های شارژی چون غالبا برا فضا های کوچک طراحی شده اند توان مکش بالایی ندارند، اما جارو های برقی با استفاده از نیروی مستقیم برق و موتور های قوی و البته پر سر صدا مکش های بسیار قوی تری دارند.

ظرفیت کیسه جارو شارژی بیشتر است یا جاروبرقی؟

ظرفیت پاکت هر جارویی برای انجام یک نظافت لذت بخش بسیار حائز اهمیت است به همین علت در این بخش از مقایسه جاروبرقی و جارو شارژی به دنبال پاسخی برای این سوال خواهیم بود که ظرفیت کیسه جاروشارژی بیشتر است یا جاروبرقی.

  • قبل از جواب دادن به این پرسش که ظرفیت کیسه جارو شارژی بیشتر است یا جاروبرقی باید به شما یادآور شویم که همانطور که پیش تر متوجه شدید جارو های برقی خود در دو نوع پاکت دار و بدون پاکت تولید می شوند که استفاده از نوع بدون پاکت در طولانی مدت می تواند به ریه های شما آسیب بزند برای همین خرید آن ها را به کل پیشنهاد نمی کنیم.
  • اما اگر بخواهیم به مقایسه اندازه پاکت های جاروبرقی های پاکت دار و جارو های شارژی بپردازیم باید بگوییم که پاکت های جارو شارژی بسیار کوچک تر از پاکت های جاروبرقی است که البته این نکته با توجه به حجم بزرگ تر جارو های برقی دور از ذهن هم نیست.
  • سایز کوچک پاکت های جارو شارژی موجب شده تا هر چند روز نیاز به خالی کردن آن ها باشد که گرد و خاک حاصل از انجام این کار هم موجب تشدید بیماری های ریوی می شود.

دسترسی به فضا های مختلف در جارو های برقی بهتر است یا جارو های شارژی؟

هر کدام از جارو های شارژی و برقی در تمیز کردن سطوح متفاوتی به کار می آیند، اما در هنگام خرید قطعا با این سوال مواجه می شویم که دسترسی به فضا های مختلف در جاروبرقی بهتر است یا جارو شارژی؟

  • جارو های برقی با مکش بالای که دارند می توانند به خوبی سطوحی مانند فرش، موکت و هر سطح مسطح دیگری را به خوبی تمیز کنند، اما نقطه ضعف اصلی این جارو ها عدم دسترسی به نقاطی مانند کنج دیوار ها، نقاط میانی مبل، زیر وسایل منزل و کابینت ها می باشد.
  • اما جارو های شارژی با تعداد سری های مختلف و سبک بودن این امکان را دارند تا ریز ترین ذرات را در هر جایی ببلعند.
  • این جارو ها شاید برای تمیز کردن زمین در حد جارو های برقی نباشند اما در تمیز کردن نقاطی که دسترسی به آن ها سخت است بسیار کاربردی تر از جارو های برقی هستند.

جارو های شارژی برای استفاده طولانی بهترند یا جارو های برقی؟

اگر خانه ای بزرگ دارید سعی می کنید به صورت مرتب به تمیزی آن بپردازید حتما این سوال به ذهن شما خطور می کند که جارو های شارژی برای استفاده طولانی بهتر اند یا جارو های برقی؟

  • اگر دوست دارید که خانه خود را به صورت پیوسته و در یک مرحله جارو کنید بهتر است اقدام به خرید جارو های برقی کنید، چرا که جارو های شارژی بعد از کارکردی ۲یا ۳ ساعته خاموش می شوند و سرعت جارو های برقی را هم ندارند.
  • در نتیجه برای تمیز کردن خانه با این جارو ها باید یک یا دو بار هنگام کار آن ها را به شارژ بزنید.

چه ویژگی های دیگری در انتخاب بین جاروشارژی و جاروبرقی موثر است؟

تفاوت جاروبرقی و جارو شارژی به تفاوت های بالا ختم نمی شود، به همین دلیل ما در این بخش به مقایسه جارو برقی و جارو شارژی از نظر ویژگی های متفرقه می پردازیم:

  • تفاوت از نظر میزان صدا: جارو های شارژی به واسطه قدرت کمتری که از جارو های برقی دارند در هنگام کار صدام کمتری را هم تولید می کنند.
  • قابلیت مکش آب و خاک: جارو های شارژی هم می توانند مایعات را جارو کنند هم جامدات را، این در حالی است که این توانایی در جارو های برقی وجود ندارد ورود مایعات به آن ها به موتور این جارو ها آسیب می زند.
  • قابلیت جا به جایی و استفاده در مسافرت: جارو های شارژی در هر جا و مکانی می توانند همراه شما باشند و حتی می توانید آن ها را با خود به مسافرت ببرید.

جمع بندی مطلب مقایسه جاروبرقی و جارو شارژی

در جمع بندی مطلب مقایسه جاروبرقی و جارو شارژی باید این نکته را گوشزد کرد که اگر قصد خرید جارو برای فضا ها کوچک که به راحتی تمیز نمی شوند را دارید بهتر است از از جارو های شارژی استفاده کنید اما اگر قصد انتخاب آن ها را برای یک جاروی همه فن حریف در منزل دارد سخت در اشتباهید.

  • پاکت ها کوچک که افراد را مرتب در معرض آلودگی قرار می دهد، محدودیت انرژی در هنگام نظافت و مکش پایین تمام عواملی است که اجازه نمی دهد این جارو ها برای نظافت کامل یک منزل مناسب باشد.
  • بهترین کار برای داشتن یک سیستم مناسب برای نظافت منزل استفاده از یک جاروی برقی و یک جاروی شارژی به صورت همزمان است، شما با این کار می توانید با استفاده از مکش و قدرت بالای جارو های برقی سطح زمین خود را در کتاه ترین مدت تمیز کنید و با استفاده از ظرافت جارو های شارژی می توانید محل هایی که دسترسی به آن ها سخت است را تمیز کنید.
  • جارو های شارژی برای نظافت محل هایی مانند، فضای میان مبل ها، زیر لوازم منزل، کنج دیوار ها و حاشیه پله ها عالی می باشد و این جارو ها در کنار جارو های برقی که در تمیز کردن سطح زمین بی نظیر هستند می توانند نظافتی لذت بخش را به شما هدیه بدهند.
هوم کارا

هوم کارا

هوم کارا با چندین سال سابقه درخشان در زمینه ارائه خدمات پس از فروش و تعمیرات لوازم‌خانگی به معتبرترین برندهای روز دنیا به میزان گسترده‌ای از تجربه و دانش دست پیداکرده است و قصد دارد با کمک گرفتن از پلتفرم خود خدمات سرویس، نگهداری و تعمیرات لوازم‌خانگی را با داشتن متخصصین دوره‌ دیده در سریع‌ترین زمان ممکن و بالاترین کیفیت ارائه نماید.