عیب یابی مشکل وای فای تلویزیون

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

عیب یابی مشکل وای فای تلویزیون یکی از موضوعاتی است که قرار است در این مطلب به بررسی آن بپردازیم. پیشرفت تکنولوژی موجب شده است که امروزه شبکه وای فای علاوه بر تلفن همراه، لب تاپ و…در تلویزیون های هوشمند نیز قرار بگیرد. با اتصال شبکه وای فای در تلویزیون می توان از این دستگاه هوشمند برای وب گردی و نصب و دانلود انواع برنامه های اجتماعی استفاده کرد. اما در مواقعی شبکه وای فای تلویزیون فعال نمی شود و نمی توان از وای فای تلویزیون برای اتصال به اینترنت استفاده کرد. مشکلات متعددی موجب می شوند تا وای فای در تلویزیون دچار مشکل شود. در این مطلب به عیب یابی مشکل وای فای تلویزیون و عواملی که باعث بروز مشکل در این شبکه می شوند، می پردازیم. برای دریافت اطلاعات بیشتر تا انتهای محتوا همراه ما باشید.

از صحیح بودن رمز پسورد وای فای اطمینان حاصل کنید

در اولین بخش از عیب یابی مشکل وای فای تلویزیون بهتر است به بررسی صحیح بودن رمز پسورد بپردازید. در بسیاری از موارد وارد کردن اشتباه رمز وای فای باعث عدم اتصال وای فای در تلویزیون می شود. همچنین از فارسی یا انگلیسی بودن کیبورد حین وارد کردن رمز مطمئن شوید زیرا تغییر زبان باعث اشتباه شدن رمز پسورد می شود. در صورتی که رمز صحیح بوده اما وای فای در تلویزیون وصل نمی شود باید به بررسی فاصله وای فای تا تلویزیون بپردازید.

فاصله بین دستگاه وای فای و تلویزیون را بررسی کنید

پس از بررسی صحیح بودن رمز وای فای بهتر است فاصله بین دستگاه وای فای تا تلویزیون را تغییر دهید. در اغلب موارد دور بودن دستگاه وای فای از تلویزیون باعث می شود تا وای فای روشن نشود. برای رفع این مشکل، وای فای را در جایی نزدیک به تلویزیون نصب کنید تا سیگنال قوی تری برای اتصال ایجاد شود. حال تلویزیون را روشن کرده و به بررسی اتصال یا عدم اتصال وای فای تلویزیون بپردازید. در صورتی که مشکل از فاصله بین دستگاه وای فای و تلویزیون نباشد بهتر است به بررسی سالم بودن سیم ها و اتصالات متصل به دستگاه وای فای بپردازید. در برخی مواقع قطع بودن سیم های متصل به وای فای مانع وصل شدن تلویزیون به اینترنت وای فای می شود.

دستگاه تلویزیون و وای فای را ریستارت کنید

موضوع دیگری که در عیب یابی مشکل وای فای تلویزیون باید بررسی شود، نحوه خاموش شدن تلویزیون و وای فای است‌. در بسیاری از موارد ممکن است خاموش کردن تلویزیون برای مدت ۱۵ دقیقه به واسطه کنترل باعث شود تا در اتصال وای فای مشکلی ایجاد شود. برای عیب یابی مشکل وای فای تلویزیون بهتر است ابتدا تلویزیون را روشن کنید و بعد از چند دقیقه بدون استفاده از کنترل و تنها با جدا کردن دو شاخه تلویزیون از برق، آن را خاموش کنید. برای مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه صبر کنید و مجدداً تلویزیون را روشن کنید. همچنین بهتر است دو شاخه وای فای را از برق جدا کرده و مجدداً وصل کنید.

فعال یا غیر فعال بودن مک آدرس تلویزیون را بررسی کنید

در عیب یابی مشکل وای فای تلویزیون بهتر است به بررسی فعال یا غیر فعال بودن مک آدرس بپردازید. فعال بودن مک آدرس در برخی از تلویزیون ها باعث می شود تا نتوان تعداد زیادی آدرس وای فای فعال کرد. در واقع مک آدرس باعث ایجاد محدودیت در اتصال وای فال می شود. برای تشخیص فعال یا غیر فعال بودن مک آدرس در تلویزیون ابتدا وارد تنظیمات وای فای تلویزیون شده و مک آدرس تلویزیون را وارد لیست مجاز وای فای وارد کنید.

از به روز بودن dns تلویزیون اطمینان حاصل کنید

یکی از علت های وصل نشدن وای فای تلویزیون، به روز نبود dns تلویزیون است که باعث بروز مشکل در اتصال وای فای می شود‌. برای به روز رسانی dns تلویزیون ابتدا وارد منوی دستگاه تلویزیون شوید و وارد settings تلویزیون شوید. حال از بخش تنظیمات وارد نت ورک و تنظیمات نت ورک شوید. گزینه start را انتخاب کرده و گزینه تنظیمات ip را انتخاب کنید. در ادامه گزینه mode dns و manual را انتخاب کنید. در پایان عدد ۸۸۸۸ را وارد کنید و ok را بزنید.

دستگاه های ذخیره سازی را از تلویزیون جدا کنید

برای عیب یابی مشکل وای فای تلویزیون بهتر است دستگاه هایی که برای ذخیره سازی به تلویزیون متصل شده اند را جدا کنید. فلش، رم، هارد اکسترنال و … چند نمونه از دستگاه های ذخیره سازی هستند که در صورت اتصال به تلویزیون ممکن است باعث مشکل در اتصال تلویزیون شوند. بعد از جدا کردن دستگاه های ذخیره مجدداً برای اتصال وای فای تلویزیون اقدام کنید. در صورتی که همچنان مشکل وصل نشدن وای فای تلویزیون وجود دارد می توانید برای تعمیرات از یک تکنسین حاذق در این زمینه کمک بگیرید.

لوازم خانگی دارای فرکانس را از تلویزیون دور کنید

برخی از لوازم خانگی موجود در منزل مانند تلفن، رادیو و…به دلیل شبیه بودن به فرکانس وای فای باعث وصل نشدن وای فای تلویزیون می شوند. در واقع این دستگاه ها باعث ایجاد اختلال در فرکانس وای فای می شوند. برای حل این مسئله بهتر است دستگاه هایی که دارای فرکانس شبیه به وای فای هستند از تلویزیون دور شوند.

نتیجه گیری از عیب یابی مشکل وای فای تلویزیون

در این مطلب به عیب یابی مشکل وای فای تلویزیون پرداختیم. مشکلاتی چون خراب بودن سیم ها، اتصال انواع دستگاه ذخیره سازی، نزدیک بودن دستگاه های هم فرکانس، فعال بودن مک آدرس و…باعث متصل نشدن وای فای تلویزیون می شوند. در صورتی که با وجود بررسی دلایل ذکر شده بازهم با مشکل روشن نشدن وای فای تلویزیون همراه هستید بهتر است برای تعمیرات به تیم حرفه ای هوم کارا مراجعه کنید. کارشناسان و تکنسین های حرفه ای و با سابقه این مجموعه با حضور در منزل و عیب یابی مشکل وای فای تلویزیون برای رفع آن اقدام می کنند. برای بر قراری ارتباط با این مجموعه می توانید از طریق شماره ۰۲۱۲۲۸۸۱۱۱۳ اقدام کنید.

هوم کارا

هوم کارا

هوم کارا با چندین سال سابقه درخشان در زمینه ارائه خدمات پس از فروش و تعمیرات لوازم‌خانگی به معتبرترین برندهای روز دنیا به میزان گسترده‌ای از تجربه و دانش دست پیداکرده است و قصد دارد با کمک گرفتن از پلتفرم خود خدمات سرویس، نگهداری و تعمیرات لوازم‌خانگی را با داشتن متخصصین دوره‌ دیده در سریع‌ترین زمان ممکن و بالاترین کیفیت ارائه نماید.