علت کار نکردن دکمه های ماشین ظرفشویی

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

چرا دکمه های ماشین ظرفشویی از کار می‌افتد؟

اکثر خانواده‌ها به دلیل مشغله‌ی زیاد در زندگی، تمام تلاششان را می‌کنند تا زمان کمتری را به کارهای خانه اختصاص دهند. ماشین ظرفشویی از وسایلی است که به خوبی توانسته در این مورد کمک حال خانواده‌ها باشد و اگر روزی دچار اشکال شود، باید دست به دامان تعمیر ماشین ظرفشویی شوید. یکی از مشکلات متداول ماشین ظرفشویی، کار نکردن دکمه های ماشین ظرفشویی است. در این مقاله از شرح علت کار نکردن دکمه های ماشین ظرفشویی پرداخته‌ایم تا اگر روزی با این مشکل مواجه شدید، بدانید که بهتر است برای کدام بخش از تکنسین کمک بخواهید.

لازم به ذکر است که پیشنهاد ما این است که به هیچ عنوان شخصا برای برطرف کردن مشکل دست به کار نشوید، چراکه ممکن است خسارات جبران ناپذیری را به دستگاه وارد کنید.

آیا علت کار نکردن دکمه های ماشین ظرفشویی، فنی است؟

بد نیست همین ابتدا یک نکته را روشن کنیم: علت کار نکردن دکمه های ماشین لباسشویی می‌تواند هیچ ارتباطی با مسائل فنی دستگاه شما نداشته باشد؛ البته گاهی هم نشان از مشکلات اساسی دارد. می‌توان عمده علت کار نکردن دکمه های ماشین ظرفشویی را موارد زیر دانست:

  • ریست نشدن ماشین ظرفشویی
  • فعال بودن قفل کودک
  • خراب شدن برد کنترل اصلی
  • خرابی تاچ پد و کنترل پنل

یست نشدن ماشین ظرفشویی

ماشین ظرفشویی اغلب در هنگام شروع کار، برنامه‌هایی که پیش‌تر به آن داده‌اید را اجرا می‌کند؛ اگر در هنگام روشن کردن ماشین ظرفشویی، برنامه‌ی قبلی اجرا شد اما امکان ثبت برنامه‌ی جدید شستشو وجود نداشت، به احتمال زیاد نیاز دارید تا ماشین ظرفشویی را ریست کنید. اغلب پس از این کار، علت کار نکردن دکمه های ماشین ظرفشویی برطرف خواهد شد و می‌توانید به راحتی از ماشین ظرفشویی استفاده کنید.

فعال بودن قفل کودک

از دلایل دیگری که می‌تواند علت کار نکردن دکمه های ماشین ظرفشویی باشد، فعال بودن قفل کودک است. ممکن است بنا به هر دلیلی، قفل کودک را ناخواسته فعال کرده باشید؛ جهت بررسی این مورد کافی است به صفحه نمایش ماشین ظرفشویی خود با دقت بیشتری نگاه کنید و با توجه به مدل دستگاه، اگر آیکون قفل و یا علامت CL را بر روی آن مشاهده کنید، می‌توانید مطمئن شوید که قفل کودک فعال شده و باید هرچه سریع‌تر آن را غیر فعال کنید.

خراب شدن برد کنترل اصلی

برد کنترل اصلی در هر دستگاهی، وظیفه‌ی سامان‌دهی به تمامی وظایف دستگاه را بر عهده دارد. در ماشین ظرفشویی هم همینطور است و در صورت آسیب رسیدن به برد کنترل اصلی، عملکرد دکمه ها هم مختل خواهد شد. در چنین مواقعی نیاز است که برد را هرچه سریع‌تر تعویض کنید. البته توصیه‌ی ما این است که بررسی این مشکل و نیز برطرف کردن آن را بر عهده‌ی تکنسین قرار دهید تا با خیال راحت، مشکل را برطرف کنید.

خرابی تاچ پد و کنترل پنل

اگر صفحه نمایش ماشین ظرفشویی روشن می‌شود اما دکمه ها کار نمی‌کنند، علت کار نکردن دکمه های ماشین ظرفشویی را می‌توانید در خرابی تاچ پد و کنترل پنل جستجو کنید. در صورت اختلال در عملکرد تاچ پد، می‌توانید آن را تعویض کنید و اگر مشکل از کنترل پنل باشد نیز امکان تعمیر یا تعویض آن فراهم است. در برخی مدل‌ها، تاچ پد و کنترل پنل به صورت یکپارچه قرار دارند که در این صورت، باید هردو را یکجا تعویض کنید.

سخن آخر

بررسی علت کار نکردن دکمه های ماشین ظرفشویی و نیز رفع مشکل مربوط به هر بخش از دستگاه، همگی نیازمند دانش تخصصی در رابطه با قطعات دستگاه ماشین ظرفشویی، وظایف و کارکرد آن‌ها‌ست. به علاوه، داشتن تجربه و ابزارآلات خاص نیز مهم است. بنابراین برطرف کردن علت خرابی دکمه های ماشین ظرفشویی، مسئله‌ی بسیار حساسی است که هر فردی صلاحیت لازم برای انجام آن‌ها را ندارد. یادآوری می کنیم که مطالبی که در رابطه دلایل خرابی دکمه های ماشین ظرفشویی ذکر شد، بستگی به برند دستگاه شما ممکن است کمی متفاوت باشد.

هوم کارا

هوم کارا

هوم کارا با چندین سال سابقه درخشان در زمینه ارائه خدمات پس از فروش و تعمیرات لوازم‌خانگی به معتبرترین برندهای روز دنیا به میزان گسترده‌ای از تجربه و دانش دست پیداکرده است و قصد دارد با کمک گرفتن از پلتفرم خود خدمات سرویس، نگهداری و تعمیرات لوازم‌خانگی را با داشتن متخصصین دوره‌ دیده در سریع‌ترین زمان ممکن و بالاترین کیفیت ارائه نماید.