علت های بوی بد آبسردکن یخچال l رفع بوی بد آبسردکن یخچال

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

بوی بد آبسردکن یخچال از مشکلات رایجی ست که از هر برند و مدل یخچالی گزارش می‌شود. اگر هر بار که درب یخچال خود را باز می‌کنید یا زمانی که از آبسردکن یخچال آب برمی‌دارید بوی بدی احساس می‌کنید، این مطلب برای شما کارآمد خواهد بود. به طور کلی، یخچال و قسمت آبسردکن آن می‌تواند به دلایل مختلفی بوی بدی بدهد. در این مطلب به علت بوی بد آبسردکن یخچال به طور اختصاصی می‌پردازیم.

اگر جهت برطرف کردن مشکل یخچال خود به کمک تعمیرکار نیاز دارید، همین حالا درخواست تعمیرات خود را به صورت آنلاین ثبت کنید تا متخصصان حرفه ای و با تجربه هوم کارا در سریعترین زمان ممکن، جهت هماهنگی با شما تماس حاصل فرمایند.

علت اول بوی بد آبسردکن یخچال: تمیز نبودن آبسردکن یخچال

پیشنهاد می‌کنیم هر ماه یکبار، آبسردکن خود را تمیز کنید زیرا کوچک‌ترین کثیفی در این قسمت می‌تواند علت بوی بد آبسردکن یخچال باشد. حالا سوالی که پیش می‌آید این است که
چگونه آبسردکن یخچال خود را تمیز کنیم؟
یکی از راه های از بین بردن بوی بد آبسردکن، تمیز کردن و شستشوی درآست آن است. برای تمیز کردن آبسردکن یخچال، ۴ راه وجود دارد:

قبل از انجام هر یک از این راه‌ها برای از بین بردن بوی بد آبسردکن، یخچال را از برق بکشید.

  1. یک لیوان آب را با نصف لیوان سرکه سفید ترکیب کنید و آن را در آبسردکن بریزید و بعد از ۱ ساعت آن را بشویید. (همچنین می‌توانید دستمالی را به این محلول آغشته و محفظه داخلی آبسردکن را با آن تمیز کنید.)
  2. از ترکیب آب ولرم با مواد شوینده استفاده کنید و آن را چند بار درون آبسردکن بریزید و بشویید.
  3. در یک لیوان آب ولرم، یک قاشق غذاخوری جوش شیرین حل کنید و آن را در آبسردکن بریزید تا به مدت ۳۰ دقیقه با خاصیت ضدعفونی کنندگی خود، آبسردکن یخچال را تمیز کند. در نهایت با چند بار ریختن آب در آبسردکن، این قسمت را شستشو دهید.
  4. مقدار کمی وایتکس به یک لیوان آب بیافزایید و این محلول را ۳۰ دقیقه در آبسردکن بریزید سپس به خوبی آن را بشویید تا بوی بد آبسردکن یخچال از بین برود.

پس از انجام هر کدام از این راه‌ها، چند بار در آبسردکن آب بریزید و آن را خالی کنید تا هیچ اثری از شوینده‌ها در آن باقی نماند.

هر کدام از این راه‌ها را که برای از بین بردن بوی بد آبسردکن انتخاب کردید، زبانه‌ها و سینی تخلیه آبسردکن را نیز فراموش نکنید. سینی را دربیاورید و آن را با آب و مواد شوینده بشورید و پس از خشک کردن آن را سر جای خود قرار دهید. برای تمیز کردن زبانه های آبسردکن، مسواکی را به محلول آب و سرکه آغشته کنید و تمامی قسمت‌های زبانه را تمیز و در نهایت با دستمال پاک کنید.

علت دوم بوی بد آبسردکن یخچال: ماندن آب در آبسردکن یخچال

اگر در آبسردکن یخچال آب بریزید و از آن استفاده نکنید به مرور زمان آبسردکن یخچال بوی بدی می‌دهد و همچنین محفظه درونی آبسردکن تغییر رنگ می‌دهد.
راه حل: اگر قصد استفاده از آبسردکن را ندارید، آن را به یکی از روش های بالا خوب بشویید و دیگر در آن آب نریزید.

علت سوم بوی بد آبسردکن یخچال: استفاده از فیلتر آب بی‌کیفیت برای یخچال

فیلتر آب یخچال با تصفیه و پاکسازی آب از املاح، کلر، آلودگی‌ها و… آب سالمی را برای استفاده آماده می‌کند. استفاده از فیلترهای نامرغوب و تقلبی برای آبسردکن یخچال یا تعویض نکردن به موقع فیلتر آب یخچال می‌تواند باعث ایجاد بوی بد در این قسمت شود. روی فیلتری که برای آبسردکن یخچال قرار می‌دهید تاریخ مصرف درج شده است، با رسیدن این زمان فیلتر باید تعویض گردد. فیلترهای تقلبی و نامرغوب، قبل از رسیدن به این تاریخ ممکن است از کار بیفتند و فاسد شوند که در این صورت زودتر از تاریخ مصرفشان می‌توانند باعث بوی بد آبسردکن یخچال شوند.

راه حل: فیلتر یخچال را بررسی کنید، در صورتی که منقضی شده است اقدام به تعویض آن کنید. پیشنهاد می‌کنیم این کار را به تکنسین یخچال بسپارید یا با استفاده از مطلب نحوه تعویض و ریست کردن فیلتر یخچال، خودتان این کار را انجام دهید.

علت چهارم بوی بد آبسردکن یخچال: نو بودن یخچال یا مخزن آبسردکن

اگر به تازگی یخچال جدیدی تهیه کرده‌اید یا مخزن آبسردکن تان نو است احتمال وجود دارد که این نو بودن علت بوی بد آبسردکن یخچال باشد.

راه حل: برای رفع این مشکل آبسردکن را چندین بار از آب پر و خالی کنید. همچنین می‌توانید به کمک محلول آب و سرکه یا محلول آب و جوش شیرین آن را بشویید.

پیشگیری از بوی بد یخچال:

  1. هر ماه یکبار، مخزن آبسردکن را از یخچال خارج کنید و کاملا آن را با آب و صابون بشویید و اجازه دهید خشک شود.
  2. تمامی غذاها و مواد غذایی بودار را با ظرف دردار در یخچال قرار دهید.
  3. مقداری قهوه یا جوش شیرین در یخچال قرار دهید.
  4. فیلتر آب یخچال را به موقع (هر ۶ ماه یکبار) تعویض کنید.
  5. از نگه داشتن غذاهای فاسد و مانده در یخچال خودداری کنید.
  6. تک تک بخش های یخچال را زود به زود تمیز کنید و بشویید.
  7. از بوگیر های مناسب یخچال استفاده کنید.
هوم کارا

هوم کارا

هوم کارا با چندین سال سابقه درخشان در زمینه ارائه خدمات پس از فروش و تعمیرات لوازم‌خانگی به معتبرترین برندهای روز دنیا به میزان گسترده‌ای از تجربه و دانش دست پیداکرده است و قصد دارد با کمک گرفتن از پلتفرم خود خدمات سرویس، نگهداری و تعمیرات لوازم‌خانگی را با داشتن متخصصین دوره‌ دیده در سریع‌ترین زمان ممکن و بالاترین کیفیت ارائه نماید.