علت نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی چیست؟

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

در این مقاله قصد داریم دلایل نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی و راه حل رفع آنها را بررسی کنیم.

۱. علت نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی: بسته نشدن در

هر زمان که با نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی‌تان روبرو شدید، اولین چیزی که باید بررسی کنید، بسته شدن صحیح درب ماشین لباسشویی است. قبل از هر حدس و گمان دیگری برای این سوال که چرا دیگ ماشین لباسشویی نمی‌چرخد، ابتدا از سالم بودن قفل درب ماشین لباسشویی اطمینان حاصل کنید.

در بسیاری از ماشین‌های لباسشویی(مخصوصا مدل‌های جدیدتر)، تا زمانی که درب کاملا بسته نباشد، دیگ ماشین لباسشویی نمی‌چرخد. زیرا سوئیچ درب نمی‌تواند دستور بسته شدن درب را به کنترل پنل و برد داده که در صورت بروز مشکل و تشخیص قطعی ایراد در این قطعه باید نسبت به تعمیر برد اقدام شود.

اگر ماشین لباسشویی شما صفحه نمایش داشته باشد، خطای بسته نبودن درب را به شما نشان خواهد داد. اگر درب را باز و بسته کردید و کمی با آن کلنجار رفتید و مشکل حل نشد، احتمالا علت نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی پاکشومای شما(یا سایر برندها) از خرابی سوئیچ درب ناشی می‌شود و باید آن را تعمیر یا تعویض کرد.

البته در بعضی از مدل‌های ماشین‌های لباسشویی، موتور محرک وظیفه بستن درب ماشین لباسشویی را به عهده دارد. بنابراین علت نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی دوقلوی شما(و مدل‌های دیگر) می­‌تواند موتور محرک(نه سوئیچ درب) باشد. برای بررسی سالم بودن موتور محرک ماشین لباسشویی از اهم‌متر استفاده می‌شود.

۲. علت نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی: مشکل در بلبرینگ دیگ ماشین لباسشویی

یکی از موارد اصلی برای علت نچرخیدن دیگ شستشوی لباسشویی ممکن است معیوب بودن بلبرینگ دیگ ماشین لباسشویی باشد. بلبرینگ دیگ ماشین لباسشویی موتور درایو را به سبد شستشو متصل می‌کند. اگر بلبرینگ ساییده شده باشد یا هر مشکلی دیگر در آن به وجود آمده باشد، در چرخش دیگ ماشین لباسشویی مشکل ایجاد خواهد کرد.

اگر خودتان قصد بررسی علت نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی پارس یا دوو یا… را دارید، حتما هنگام بررسی بلبرینگ دیگ شستشوی لباس به تسمه دقت کنید و مطمئن شوید به خوبی و به‌گونه‌ای روان وظیفه خود را انجام می‌دهند. علاوه بر بررسی این موارد برای علت نچرخیدن ماشین لباسشویی حایر، پاکشوما و…، پیش از بررسی حتما اطمینان حاصل کنید که چیزی جلوی چرخیدن دیگ ماشین لباسشویی را نمی‌گیرد.

بیشتر بخوانید:انواع کد خطا یا ارور ماشین لباسشویی بوش

۳. علت نچرخیدن ماشین لباسشویی: وجود مشکل در اتصال موتور و درایو

واقعیت این است که پاسخ سوال چرا دیگ ماشین لباسشویی نمی‌چرخد و علت نچرخیدن ماشین لباسشویی دوقلو، می‌تواند با توجه به مدل ماشین لباسشویی شما متفاوت باشد. وجود مشکل در اتصال موتور و درایو ممکن است یکی دیگر از دلایل نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی باشد، اما تنها در آن دسته از ماشین‌های لباسشویی که یک موتور دوتایی و همچنین یک موتور درایو دارند. در صورت وجود عیب در اتصال این دو شاهد نچرخیدن ماشین لباسشویی حایر و… خواهیم بود.

معمولا این مشکل به دلیل ساییده شدن یک تسمه پلاستیکی متصل کننده پیش می‌آید که با تعویض آن به راحتی می‌توان مشکل نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی را رفع کرد.

امیدوایم با مطالعه این مطلب توانسته باشید پاسخ سوال “چرا دیگ ماشین لباسشویی نمی‌چرخد” را گرفته باشید. در این مطلب سعی کردیم مهم‌ترین دلایل نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی پاکشوما و… را بررسی کنیم.

هوم کارا

هوم کارا

هوم کارا با چندین سال سابقه درخشان در زمینه ارائه خدمات پس از فروش و تعمیرات لوازم‌خانگی به معتبرترین برندهای روز دنیا به میزان گسترده‌ای از تجربه و دانش دست پیداکرده است و قصد دارد با کمک گرفتن از پلتفرم خود خدمات سرویس، نگهداری و تعمیرات لوازم‌خانگی را با داشتن متخصصین دوره‌ دیده در سریع‌ترین زمان ممکن و بالاترین کیفیت ارائه نماید.