علت نشتی آب در ظرفشویی

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

ظرفشویی یکی از انواع لوازم خانگی هایی است که از کارایی بالایی برخوردار است‌.‌ امروزه شست و شوی ظرف با ماشین ظرفشویی به کار بسیار ساده ای تبدیل شده است. اما یکی از اتفاقاتی ممکن است هنگام استفاده از ظرفشویی رخ دهد، نشتی آب یا همان آبریزی است. در مواقعی ممکن است هنگام استفاده از این دستگاه، متوجه نشت آب از کنار یا زیر آن ظرفشویی باشید.  شاید با این سوال که چرا ظرفشویی دچار نشتی شده است، همراه باشید. به همین اساس ما در این مطلب به بررسی علت نشتی آب در ظرفشویی و روش های رفع مشکل آبریزی می پردازیم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

منظور از نشتی آب در ظرفشویی چیست و آبریزی با چه مشکلاتی همراه است؟

منظور از نشت آب در ظرفشویی خروج ناگهانی آب از کناره یا زیر دستگاه است که ممکن است باعث خرابی  و مشکلاتی زیادی می شود. همانطور که می دانید، ماشین ظرفشویی برای شست و شوی ظروف از آب استفاده می کند. در مواقعی ممکن است به علت خراب شدن قطعات مختلف ظرفشویی با مشکل نشتی آب مواجه شوید. نشتی آب در ظرفشویی باید هرچه سریع تر تعمیر شود. زیرا ممکن است باعث صدمه دستگاه و مشکلات دیگر در محیط خانه شود. این مشکلات عبارتند از:

  • خیس شدن محیط آشپزخانه
  • پوسیدگی قطعات ماشین ظرفشویی
  • اختلال در عملکرد ظرفشویی
  • شست و شوی نامناسب ظروف
  • خطر اتصالی برق و آتش سوزی
  • سوختن موتور ماشین ظرفشویی

چه عواملی باعث آبریزی در زیر ظرفشویی می شوند؟

عوامل متعددی باعث آبریزی در ظرفشویی می شوند که تشخیص آن برای افرادی که در این زمینه اطلاعات چندانی ندارند، آسان نیست. با توجه به همین موضوع بهتر در ابتدا به تعمیرگاهی مراجعه کرده و درخواست

را داشته باشید. عواملی که باعث نشتی آب در ظرفشویی می شوند عبارتند از:

  1. شل شدن بست ها
  2. فرسودگی و ساییدگی شلنگ های ماشین ظرفشویی
  3. اختلال در عملکرد پمپ ماشین ظرفشویی
  4. خراب شدن شیر ورودی ظرفشویی
  5. خرابی بازوی آب پاش در ظرفشویی
  6. خراب شدن واشر یا نوار دور درب ماشین ظرفشویی
  7. اختلال در عملکرد شناور ماشین ظرفشویی

شل شدن بست ها چگونه باعث نشتی آب در ظرفشویی می شود؟

شل شدن بست ها در ماشین ظرفشویی علت عمده نشتی آب در ماشین ظرفشویی است. اگر با این سوال که چرا ماشین ظرفشویی نشتی آب دارد؟ مواجه هستید توصیه می شود در ابتدا از سفت بودن بست ها اطمینان حاصل کنید. در اکثر مواقع شل شدن بست ها در ماشین ظرفشویی باعث نشتی آب و در نتیجه خرابی قطعات ماشین ظرفشویی می شود.

آیا فرسودگی و ساییدگی شلنگ های ماشین ظرفشویی باعث نشتی آب در ظرفشویی می شود؟

علت آبریزی در ظرفشویی چیست؟ چه عاملی باعث نشتی آب در ظرفشویی می شود؟ یکی از علت هایی که ممکن است باعث نشتی آب در ماشین ظرفشویی شود، فرسودگی و ساییدگی شلنگ های ماشین ظرفشویی است که ممکن است به دلیل استفاده مداوم از دستگاه و فشار بیش از حد روی شلنگ ها اتفاق بیافتد. اگر علت نشتی آب در ظرفشویی به دلیل خراب شدن شلنگ ها باشد می توانید از طریق تعویض شلنگ ها به رفع مشکل نشتی آب در ماشین ظرفشویی سامسونگ بپردازید.

خراب شدن شیر ورودی ظرفشویی به چه علتی باعث نشتی آب در ظرفشویی می شود؟

یکی از علت های نشتی دادن آب در ظرفشویی ممکن است به دلیل خراب شدن شیر ورودی ظرفشوبی باشد. شیر ورودی ظرفشویی در صورت خراب شدن باعث نشت حجم زیادی از آب می شود. زیرا این شیر به تامین آب برای شست و شوی ظرف ها می پردازد. در اغلب موارد پوسیدگی شیر، شکستگی، شل شدن واشر و … از دلایل عمده خراب شدن شیر ورودی هستند که باید هرچه سریع تر تعمیر شوند.

خراب شدن واشر یا نوار دور درب ماشین ظرفشویی به چه علتی باعث آبریزی می شود؟

نشتی آب در ظرفشویی از بخش های مختلف آن ممکن است اتفاق بیافتد. در صورتی که نشت آب در ظرفشویی از جلو باشد، بهتر است در ابتدا به بررسی نوار دور درب ماشین ظرفشویی بپردازید. ضعیف شدن یا کم شدن چسبندگی نوار یا واشر دور درب عاملی است که باعث نشتی آب در جلوی ظرفشویی می شود. شما می توانید با تعویض این نوار و استفاده از نوار و واشر جدید به رفع نشتی آب ظرفشویی از جلو بپردازید. در صورتی که خودتان شرایط تعویض این نوار را ندارید بهتر است از یک متخصص تکنسین ظرفشویی برای تعویض واشر و نوار درب ظرفشویی کمک بگیرید.

اختلال در عملکرد شناور ماشین ظرفشویی چگونه باعث نشتی آب در ظرفشویی می شود؟

شناور یکی از قطعات ماشین ظرفشویی است که اختلال در عملکرد آن باعث اختلال در عملکرد ماشین ظرفشویی می شود. در ماشین ظرفشویی شناور دستگاه به کنترل میزان آب ظرفشویی می پردازد. در واقع این قطعه تعیین می کند که چه مقدار آب باید برای شست و شوی ظروف خارج شود. اگر علت نشتی آب در ظرفشویی به دلیل خراب شدن شناور دستگاه باشد، حجم زیادی از آب درون ظرفشویی پر می شود و ظرف ها کاملاً خیس می شوند. ما می توانید با تعمیر یا تعویض شناور ماشین ظرفشویی به رفع علت نشتی آب در ظرفشویی بپردازید.

چه راه هایی برای جلوگیری از نشتی آب در ظرفشویی وجود دارد؟

راه های متعددی برای جلوگیری از نشتی آب در ظرفشویی وجود دارد. استفاده صحیح و به جا از ظرفشویی از خراب شدن دستگاه و نشتی آن نیز جلوگیری می کنند. راه های جلوگیری از نشتی آب در ظرفشویی عبارت است از:

  • تعویض به موقع شلنگ، واشر و سایر قطعات نیاز به تعویض
  • استفاده از قطعات اصلی و اورجینال برای تعمیر ظرفشویی
  • شست و شوی ظروف با استفاده از آب حاوی سختی کم
  • جدا کردن کثیفی ها هنگام شست و شوی ظروف

آیا ماشین ظرفشویی سنسور نشت آب دارد؟

نشتی آب از ماشین ظرفشویی یکی از مسائلی است که می تواند برای مصرف کنندگان بسیار دردسرساز و آزاردهنده شود. حتی اگر این نشت به مقدار بسیار کمی هم باشد، می تواند به سطوح اطراف ظرفشویی آسیب زده و خسارات زیادی را به همراه داشته باشد. خوشبختانه امروزه اکثر ماشین های ظرفشویی از سنسور نشت آب برخوردار هستند که می تواند از بروز هرگونه نشتی و سرریز شدن آب از دستگاه شما جلوگیری نموده و در صورت بروز هرگونه نشتی به شما هشدار دهد.

سنسور نشت آب ماشین ظرفشویی زمانی که به هر دلیلی نظیر فشار زیاد به لوله ها، خرابی قطعات و آسیب دیدگی لوله ها آب از دستگاه نشت پیدا کند، با روشن شدن چراغ نشانگر مخصوص به کاربر اطلاع خواهد داد. از این رو کاربر می تواند در سریع ترین زمان ممکن جلوی نشتی آب را گرفته و قطعات معیوب را شناسایی و ایراد دستگاه را برطرف نماید.

آیا راهکاری برای رفع علت آبریزی یا همان نشتی آب در ماشین ظرفشویی وجود دارد؟

در این مطلب به بررسی علت نشتی آب در ظرفشویی و عواملی که موجب نشتی دادن آب در جلو و زیر ظرفشویی می شوند، پرداختیم. عواملی چون پوسیدگی شلنگ، خراب شدن نوار، اختلال در پمپ و شناور ظرفشویی موجب خروج آب در ظرفشویی می شوند. برای جلوگیری از خروج آب از ظرفشویی از یک تکنسین معتبر و با تجربه کمک بگیرید. هوم کارا یک شرکت معتبر و با تجربه برای تعمیر ماشین ظرفشویی و سایر دستگاه های برقی است که از قطعات اصلی و تکنسین حرفه ای برای رفع مشکل نشتی دادن آب در ظرفشویی کمک بگیرید. تیم هوم کارا بعد از تماس شما در کمتر از یک ساعت نیروهای خود را جهت تعمیرات به محل اعزام می کند.

هوم کارا

هوم کارا

هوم کارا با چندین سال سابقه درخشان در زمینه ارائه خدمات پس از فروش و تعمیرات لوازم‌خانگی به معتبرترین برندهای روز دنیا به میزان گسترده‌ای از تجربه و دانش دست پیداکرده است و قصد دارد با کمک گرفتن از پلتفرم خود خدمات سرویس، نگهداری و تعمیرات لوازم‌خانگی را با داشتن متخصصین دوره‌ دیده در سریع‌ترین زمان ممکن و بالاترین کیفیت ارائه نماید.