علت روشن نشدن لباسشویی

علت روشن نشدن ماشین لباسشویی و کار نکردن آن

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

یکی از مشکلاتی که ممکن در لباسشویی با آن مواجه شوید، روشن نشدن لباسشویی و یا کارنکردن آن است. این مشکل دلایل مختلفی می‌تواند داشته باشد. برخی از این موارد به راحتی قابل حل کردن بوده و برای برخی دیگر نیاز دارید تا از یک متخصص و فرد حرفه‌ای کمک بگیرید. در هر صورت اگر لباسشویی شما روشن نمی‌شود و یا کار نمی‌کند، با مطالعه ادامه این مقاله می‌توانید مشکل را پیدا کرده و آن را حل نمایید.

نکته: بهتر است بدانید مطالبی که در این نوشته می‌آوریم مربوط به برند خاصی نمی‌شود و در تمامی برندها از جمله ماشین لباسشویی ال جی، سامسونگ، دوو، بوش، آبسال و سایر برندها جوابگو است.

در صورتی که برای تعمیر ماشین لباسشویی نیاز به یک تکنسین داشتید، می‌توانید با هوم کارا تماس بگیرید. هوم کارا تجربه‌ای چندین ساله در تعمیر تمام برندهای معتبر ایرانی و خارجی داشته و آماده ارائه خدمات تعمیر و نصب انواع لوازم خانگی است. بعد از ثبت درخواست شما در هوم کارا، کارشناسان ما در سریع‌ترین زمان ممکن جهت هماهنگی با شما تماس می‌گیرند.

بررسی دلایل کار نکردن و روشن نشدن ماشین لباسشویی

مهمترین و اصلی‌ترین مرحله در تعمیر لباسشویی این است که بتوانید محل خرابی را تشخیص دهید. اما همانطور که در مقالات آموزش تعمیر لباسشویی ال جی در منزل و تعمیر ماشین لباسشویی بوش اشاره کردیم، اگر در این مرحله نتوانید مشکل را به درستی تشخیص دهید، ممکن است خرابی‌های بیشتری به وجود آورده و هزینه زیادی بابت تعمیر لباسشویی متحمل شوید.

پس اگر با مشکل روشن نشدن لباسشویی مواجه هستید، می‌توانید موارد زیر را یک به یک بررسی کرده و در صورت خرابی آن‌ها را تعمیر کنید.

* تعمیر لباسشویی بوش در تهران *

مشکل در برق لباسشویی و روشن نشدن آن

وجود مشکل در برق لباسشویی

یکی از اصلی‌ترین دلایل روشن نشدن ماشین لباسشویی، وجود مشکل در برق رسانی است. اولین چیزی که باید بررسی کنید این است که ببینید آیا ماشین لباسشویی جریان برق را دریافت می‌کند یا خیر.

برای اینکار ابتدا با استفاده از مولتی‌متر، جریان برق در لباسشویی را بررسی کنید. در صورتی که برق وجود نداشت باید برق خانه و پریزی که لباسشویی را به آن وصل می‌کنید چک کنید.

اگر برق خانه ایرادی نداشت، یا سیم لباسشویی دچار مشکل شده و یا یکی از قطعات دستگاه خراب شده است.

بررسی موتور لباسشویی و روشن نشدن آن

بررسی موتور دستگاه برای تعمیر روشن نشدن لباسشویی

 در تمامی لباسشویی‌ها، چرخش دیگ توسط یک موتور انجام می‌گیرد. در بسیاری از مدل‌ها که دارای ظرفیت بیشتری هستند، برای شستشوی بهتر از موتور معکوس استفاده کرده‌اند. در صورتی که موتور دستگاه شروع به کار نمی‌کند و صدایی شبیه هووم یا وز وز از آن می‌آید، ممکن است موتور دچار اختلال شده باشد.

همچنین اگر موتور دستگاه بیش از حد مجاز گرم شود، باعث خاموش شدن لباسشویی شده و تا قبل از خنک شدن، روشن نمی‌شود. دقت داشته باشید اگر گرم شدن موتور در حد یکی دو بار اتفاق افتاد مشکلی ندارد. اما اگر این اتفاق بارها و بارها تکرار شود لازم است مورد بررسی قرار بگیرد.

از آنجایی که تعمیر موتور لباسشویی کار تخصصی و حساسی است بهتر است اینکار را به یک تکنسین حرفه‌ای و با تجربه بسپارید.

* نحوه ریست ماشین لباسشویی ال جی LG *

وجود مشکل در سوئیچ درب لباسشویی

وجود مشکل در سوئیچ درب لباسشویی

طراحی ماشین‌های لباسشویی به گونه‌ای است که اگر درب لباسشویی باز باشد، فعالیت لباسشویی متوقف می‌شود. سوئیچ درب یکی از قطعات اصلی دستگاه بوده و در زیر درب قرار دارد. برای اینکه سوئیچ فعال شود باید درب دستگاه به طور کامل بسته شود. اگر به هر علتی سوئیچ فعال نشود، لباسشویی روشن نمی‌شود. در این مواقع باید سوئیچ بررسی و در صورت نیاز تعویض گردد.

وجود مشکل در سوئیچ استارت و تایمر لباسشویی

وجود مشکل در سوئیچ استارت و تایمر

سوئیچ استارت قطعه مهمی در لباسشویی بوده و در برخی از مدل‌ها یک بخش از تایمر است. گاهی مواقع هنگامی که این قطعه مشکل دارد، لباسشویی روشن نمی‌شود. به همین خاطر باید توسط یک کارشناس فنی، برق رسانی آن بررسی و در صورت وجود مشکل تعمیر شود.

* نحوه سرویس ماشین لباسشویی (تمام برندها) *

بررسی ولوم تایمر برای رفع مشکل روشن نشدن لباسشویی

بررسی ولوم تایمر برای رفع مشکل روشن نشدن لباسشویی

یکی دیگر از علت‌های کار نکردن لباسشویی می‌تواند وجود مشکل در ولوم تایمر باشد. وظیفه این قطعه راه اندازی ماشین لباسشویی بوده و اگر مشکلی برای آن به وجود بیاید، لباسشویی روشن نمی‌شود. بعد از مدتی که از لباسشویی استفاده می‌کند، ولوم هرز شده و نیاز به تعویض دارد.

وجود خرابی در برد کنترل اصلی لباسشویی

وجود خرابی در برد کنترل اصلی

وظیفه برد کنترل اصلی در لباسشویی این است که عملکرد سایر قطعات را کنترل کند. در صورتی که برد کنترل نتواند ولتاژ مناسبی را برای سایر قطعات از جمله موتور تخلیه، موتور اصلی، شیر پرکن و یا قفل درب فراهم کند، عملکرد کلی لباسشویی دچار مشکل می‌شود. به خاطر اینکه تعمیر برد کنترل اصلی لباسشویی کار حساسی است، باید توسط تعمیرکار حرفه‌ای لباسشویی بازدید شود.

روشن نشدن لباسشویی

وجود مشکل در سایر قطعات

در این نوشته سعی کردیم تا شما را با شایع‌ترین دلایل روشن نشدن و یا کار نکردن این دستگاه آشنا کنیم. بهتر است بدانید که دلایل دیگری هم ممکن است باعث به وجود آمدن این مشکل شود. در هر حال اگر مشکلی برای لباسشویی به وجود آمده و نیاز به تعمیر لباسشویی دارد، بهتر است اینکار را به یک متخصص و فرد با تجربه بسپارید. دقت کنید اگر خودتان دانشی در این زمینه ندارید از دستکاری لباسشویی خودداری کنید.

هوم کارا

هوم کارا

هوم کارا با چندین سال سابقه درخشان در زمینه ارائه خدمات پس از فروش و تعمیرات لوازم‌خانگی به معتبرترین برندهای روز دنیا به میزان گسترده‌ای از تجربه و دانش دست پیداکرده است و قصد دارد با کمک گرفتن از پلتفرم خود خدمات سرویس، نگهداری و تعمیرات لوازم‌خانگی را با داشتن متخصصین دوره‌ دیده در سریع‌ترین زمان ممکن و بالاترین کیفیت ارائه نماید.