علت خرابی مین برد تلویزیون ال جی

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

چرا مین برد تلویزیون ال جی خراب می شود؟

اهمیت وجود تلویزیون در هر خانه‌ای بر کسی پوشیده نیست و این را هم خیلی خوب می‌دانیم که وقتی تلویزیون خراب می‌شود باید هرچه زودتر جهت تعمیر تلویزیون اقدام کنیم تا از آسیب رسیدن به سایر بخش‌های آن هم جلوگیری کرده باشیم. یکی از برجسته‌ترین برندهای تلویزیون که این روزها در خانه‌ی بیشتر ایرانی‌ها نیز جاخوش کرده، تلویزیون‌ های ال جی است. یکی از مشکلات متداول در تلویزیون های ال جی، خرابی مین برد آن‌ها است که در این مقاله از هوم کارا برآن شدیم تا علت خرابی مین برد تلویزیون ال جی را بررسی و شما را در برطرف کردن این مشکل راهنمایی کنیم.

البته نباید فراموش کرد که توصیه‌ی همیشگی ما این است که به هیچ وجه بدون داشتن تخصص و دانش در خصوص تعمیر تلویزیون، شخصا وارد عمل نشده و ناخواسته به سایر قطعات دستگاه آسیب نرسانید.

اگر جهت برطرف کردن مشکل تلویزیون خود به کمک تعمیرکار نیاز دارید، همین حالا درخواست تعمیرات خود را به صورت آنلاین ثبت کنید تا متخصصان حرفه ای و با تجربه هوم کارا در سریعترین زمان ممکن، جهت هماهنگی با شما تماس حاصل فرمایند.

مین برد تلویزیون ال جی چه وظیفه‌ای دارد؟

مین برد تلویزیون از قطعات اصلی این دستگاه محسوب می‌شود که وظیفه‌ی اصلی آن کنترل و مدیریت فعالیت‌های اصلی تلویزیون نظیر: صدا، تصویر، اجرای دستورات ریموت کنترل و… است. مین برد تلویزیون ال جی به شما کمک می‌کند تا زیرنویس تلویزیون را تنظیم کرده و با گوشی تلفن همراهتان آن را کنترل کنید. همچنین مین برد تلویزیون، اطلاعات مهمی را نیز در خود ذخیره کرده است.

خرابی مین برد تلویزیون ال جی باعث بروز چه مشکلاتی می‌شود؟

زمانی که با خرابی مین برد تلویزیون ال جی مواجه می‌شوید، بدون شک یکی از مشکلات زیر را در تلویزیون مشاهده کرده‌اید:

  • ناگهان خاموش شدن تلویزیون ال جی
  • قطع و وصل شدن تصویر
  • پاک شدن کانال های تلویزیون ال جی
  • هنگ کردن تلویزیون ال جی
  • قطع شدن صدا
  • خاموش و روشن شدن تلویزیون

نکته:

توجه داشته باشید که گاهی خرابی تلویزیون ال جی مربوط به تنظیمات آن است و عیب از دستگاه نیست! بنابراین به محض مشاهده‌ی هر گونه ایرادی، تلویزیون را از برق بکشید و پس از چند دقیقه مجددا به برق متصل کرده و دستگاه را روشن کنید و ببینید مشکل برطرف شده یا خیر.

اگر مشکل برطرف نشد، هرچه سریع‌تر نسبت به سرویس و تعمیر تلویزیون ال جی اقدام کنید. برای این کار می‌توانید هم به‌صورت آنلاین و با مراجعه به وب‌سایت هوم کارا درخواستتان را ثبت کنید و هم می‌توانید با شماره ۰۲۱۲۲۸۸۱۱۱۳ تماس بگیرید تا همکاران ما در بخش پشتیبانی شما را راهنمایی کنند.

مین برد تلویزیون ال جی از چه بخش هایی تشکیل شده است؟

مین برد تلویزیون ال جی از بخش‌هایی نظیر: پردازنده مرکزی، گیرنده دیجیتال و آنالوگ، ورودی و خروجی‌های صوتی و تصویری، اسپیکر، ورودی‌های HDMI و USB و ورودی و خروجی پاور تشکیل شده است. در تلویزیون‌های هوشمند ال جی، این مادربرد شامل قطعات دیگری نظیر ماژول Wi-Fi و ورودی LAN نیز می‌شود که مربوط به اتصالات اینترنت است.

علت خرابی مین برد تلویزیون ال جی چیست؟

مین برد تلویزیون ال جی هم مثل سایر قطعات این دستگاه یا هر دستگاه دیگری، ممکن است به دلیل اصطحلاک و کار کردن طولانی مدت، خراب شود؛ چراکه طول عمر هر مین برد، معمولا بین ۱۰ تا ۲۰ هزار ساعت است. اما گاهی اوقات عوامل دیگری نیز باعث می‌شود که خرابی مین برد تلویزیون ال جی، زودتر از موعد آن اتفاق بیفتد. موارد زیر می‌تواند موجب بروز مشکل خرابی مین برد تلویزیون ال جی شود:

  • استفاده بیش از حد از تلویزیون و داغ شدن دستگاه
  • ایجاد اتصالی در ورودی‌های HDMI و USB
  • استفاده از کابل‌های HDMI نامرغوب و تقلبی
  • استفاده بیش از حد و طولانی مدت از Wi-Fi و یا ورودی LAN
  • ریختن مایعات بر روی تلویزیون ال جی
  • اتصالات رسیور داخلی

باید توجه داشته باشید که باتوجه به دلایل ذکر شده در بالا، نگهداری صحیح از تلویزیون، می‌تواند علاوه بر افزایش طول عمر مفید دستگاه، از خرابی مین برد تلویزیون ال جی نیز پیشگیری کند؛ قطعه‌ی مهمی که بار سنگینی از وظایف تلویزیون ال جی را به دوش می‌کشد و در صورت خراب شدن، می‌تواند به کلی عملکرد دستگاه را زیر سوتال برده و تمامی فرایندهای آن را مختل کند.

نکته:

کاراباما با بیش از صدها متخصص تلویزیون ال جی، به صورت حرفه‌ای و در زمان کوتاه خدمات نصب و تعمیرات تلویزیون ال جی را در محل ارائه می‌کند. همچنین اگر نیاز به انتقال دستگاه به کارگاه تخصصی تعمیرات تلویزیون ما باشد، تمامی مراحل انتقال و بازگشت تلویزیون ال جی شما برعهده تکنسین و بدون هیچ هزینه‌ای خواهد بود.

با بیش از صدها مورد موفق از تعمیرات مختلف مدل های تلویزیون ال جی، برطرف شدن مشکل تلویزیون شما اعم از خاموش شدن ناگهانی، قطع شدن یا سیاه شدن تصویر، قطعی صدا، بهم ریختن تصاویر و رنگ ها و غیره، به صورت استاندارد و اصولی تضمین می گردد.

شما می‌توانید هم به‌صورت آنلاین و با مراجعه به وب‌سایت هوم کارا درخواستتان را برای تعمیر تلویزیون ال جی ثبت کنید و هم می‌توانید با شماره ۰۲۱۲۲۸۸۱۱۱۳ تماس بگیرید تا همکاران ما در بخش پشتیبانی شما را راهنمایی کنند.

چگونه خرابی مین برد تلویزیون ال جی را تعمیر کنیم؟

همانطور که گفته شد، مین برد یکی از بردهای اصلی تلویزیون محسوب می‌شود و مهم‌ترین بخش این دستگاه به حساب می‌آید. خوشبختانه می‌توان با تعمیر و یا تعویض این قطعه، این مشکل را برطرف کرد؛ اما از آنجایی که پیشگیری همیشه بهترین روش جهت افزایش طول عمر مفید تلویزیون است، پیشنهاد می‌کنیم تا برای به عقب انداختن خرابی این قطعه، حتما از کابل HDMI اورجینال خود دستگاه استفاده کنید؛ چراکه استفاده از کابل‌های نامرغوب می‌تواند cpu تلویزیون ال جی را بسوزاند و در نهایت موجب خرابی مین برد تلویزیون ال جی شود.

سخن آخر

بررسی مشکلات متداول تلویزیون ال جی و نحوه عیب یابی و تعمیر مدل‌های مختلف آن  و نیز انجام سرویس، همگی نیازمند دانش تخصصی در رابطه با قطعات تلویزیون ال جی، وظایف و کارکرد آن‌ها‌ست. به علاوه، داشتن تجربه و ابزارآلات خاص نیز مهم است. بنابراین انجام عیب یابی تلویزیون ال جی و یا امور تعمیرات، مسئله‌ی بسیار حساسی است که هر فردی صلاحیت لازم برای انجام آن‌ها را ندارد. یادآوری می کنیم که مطالبی که در رابطه با مشکلات متداول تلویزیون ال جی و نحوه عیب یابی و تعمیر آن‌‌ها گفته شد، به مدل دستگاه بستگی دارد و باید توجه داشته باشید که بسته به هر مدل، باید به سراغ بخش خاصی رفت.

اگر با خرابی مین برد تلویزیون ال جی دست و پنجه نرم می‌کنید و نتوانستید راهنمایی مد نظرتان را در این مطلب پیدا کنید، سوالاتتان را حتما در بخش نظرات با ما در میان بگذارید تا کارشناسان هوم کارا پاسخگوی شما باشند.

هوم کارا

هوم کارا

هوم کارا با چندین سال سابقه درخشان در زمینه ارائه خدمات پس از فروش و تعمیرات لوازم‌خانگی به معتبرترین برندهای روز دنیا به میزان گسترده‌ای از تجربه و دانش دست پیداکرده است و قصد دارد با کمک گرفتن از پلتفرم خود خدمات سرویس، نگهداری و تعمیرات لوازم‌خانگی را با داشتن متخصصین دوره‌ دیده در سریع‌ترین زمان ممکن و بالاترین کیفیت ارائه نماید.