تخلیه نشدن آب لباسشویی

علت تخلیه نشدن آب لباسشویی

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

تخلیه نشدن آب در لباسشویی یکی از مشکلات رایج در این دستگاه است که در هر زمانی می‌تواند اتفاق بیافتد. دلایل جمع شدن آب در لباسشویی می‌تواند متفاوت باشد ولی نکته‌ای که وجود دارد این است که روش تعمیر آن در اکثر برندها از جمله ال جی، سامسونگ، بوش، پاکشوما، اسنوا و… یکسان است. برخی از این مشکلات را می‌توانید خودتان بررسی و حل کنید ولی برای درست کردن مابقی باید از یک فرد متخصص و با تجربه کمک بگیرید. در این مطلب به بررسی علت تخلیه نشدن آب لباسشویی خواهیم پرداخت.

بیشتر بخوانید: تعمیر ماشین لباسشویی ال جی

دلایل جمع شدن آب در داخل دستگاه و روش تخلیه آب لباسشویی

در ابتدا، قبل از اینکه بخواهیم به مساله تخلیه نشدن آب لباسشویی بپردازیم، بهتر است کاری کنیم تا آب جمع شده در لباسشویی خالی شود. بعد از آن به سراغ مشکل عدم تخلیه آب درون لباسشویی خواهیم رفت.

  • برای تخلیه آب ابتدا باید فیلتر پمپ تخلیه لباسشویی را باز کنید. اگر به قسمت پایین لباسشویی نگاه کنید یک درپوش می‌بینید که همان فیلتر پمپ تخلیه است.
  • بعد از باز کردن آن یک اهرم پیچ مانند مشاهده خواهید کرد که بعد از چرخاندن آن به سمت چپ باز می‌شود.
  • بعد از باز کردن اهرم، آب داخل لباسشویی از آن خارج می‌شود. دقت داشته باشید که قبل از باز کردن اهرم، فرش را جمع کرده و یا فکری به حال این آب بکنید.
  • در آخر بعد از تخلیه شدن کامل آب باید اهرم را بسته و درپوش را ببندید.

بیشتر بخوانید: تعمیر لباسشویی بوش در تهران

جمع شدن آب در ماشین لباسشویی

علت جمع شدن آب در هنگامی‌که دستگاه خاموش است!

در برخی مواقع ممکن است قبل از اینکه بخواهید دکمه استارت لباسشویی را بزنید، دستگاه شروع به کار کرده و شروع به آبگیری کند. حتی امکان دارد در انتهای سیکل شستشو نیز در ماشین لباسشویی آب جمع شود. هر دو این مشکلات زمانی اتفاق می‌افتد که شیر برقی و یا تایمر لباسشویی دچار مشکل شده باشد.

هنگامی که لباسشویی را روشن می‌کنیم، شیر برقی با دریافت فرمان از تایمر، آب را وارد دیگ می‌کند. لذا اگر برای این دو قطعه مشکلی به وجود بیاید با مساله جمع شدن آب در لباسشویی مواجه خواهیم شد.

اگر آبگیری لباسشویی مداوم بود بهتر است برای تعمیر آن مقاله  ” ۶ علت آبگیری نکردن ماشین لباسشویی و راه حل های رفع مشکل ” را مطالعه نمایید.

بیشتر بخوانید: تعمیر لباسشویی بوش

دلایل تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی

اگر هر دلیلی با مشکل تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی مواجه شدید، بهتر است موارد زیر را بررسی کنید.

  1. رایج‌ترین دلیل خارج نشدن آب از لباسشویی، خراب شدن پمپ تخلیه است.
  2. وجود خرابی در تایمر و یا شیر برقی لباسشویی.
  3. مسدود شدن محل خروج آب لباسشویی که این مسدودی می‌تواند در لوله فاضلاب، فیلتر تخلیه و یا شلنگ تخلیه لباسشویی اتفاق بیافتد.
  4. امکان دارد لوله تخلیه لباسشویی جدا شده و روی زمین افتاده باشد. این شلنگ باید کمتر از ۷ متر بوده و تا نصف ارتفاع لباسشویی بالا آمده باشد. (یعنی محل اتصال لوله تخلیه به فاضلاب حداقل باید تا نصف دستگاه باشد).
  5. همچنین امکان دارد شلنگ تخلیه پاره شده و یا تاخورده باشد که جهت تعویض آن می‌توانید از مقاله ” تعویض شلنگ تخلیه ماشین لباسشویی ” کمک بگیرید.
  6. بهتر است فیلتر تخلیه را نیز بررسی کنید تا مطمئن شوید که چیزی در آن گیر نکرده باشد.

بیشتر بخوانید: تعمیر لباسشویی ال جی در مشهد

تخلیه نکردن آب توسط پمپ تخلیه در لباسشویی

علت تخلیه نکردن آب توسط پمپ تخلیه در لباسشویی چیست؟

پمپ تخلیه از جمله مهمترین قطعات لباسشویی بوده و در صورت خراب شدن، عملکرد کلی دستگاه با اختلال مواجه خواهد شد.

از دلایل تخلیه نشدن آب لباسشویی توسط پمپ تخلیه می‌توان به مراد زیر اشاره کرد:

  1. امکان دارد پرز لباس و یا چیز دیگری باعث مسدود شدن پمپ تخلیه شده باشد. شما می‌توانید با باز کردن درب پمپ، داخل آن را تمیز کنید تا مشکل رفع شود.
  2. در صورتی که برد فرمان ماشین لباسشویی نتواند فرمان تخلیه را صادر کند، عملیات تخلیه با اختلال مواجه می‌شود. برای حل این مساله نیاز به یک متخصص دارید.
  3. ممکن است تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی به خاطر شکستن پره‌های پمپ تخلیه باشد.
  4. همچنین امکان دارد موتور پمپ تخلیه از کار افتاده باشد که برای حل آن باید پمپ تخلیه را تعویض کنید. تعویض پمپ یک کار کاملا تخصصی بوده و نیاز به یک تکنسین باتجربه دارد.

بروز مشکل و انواع خرابی در لوازم برقی به خصوص لباسشویی غیر قابل اجتناب است. در این مقاله سعی کردیم علت تخلیه نشدن آب لباسشویی را توضیح دهیم تا اگر با این مساله مواجه شدید بتوانید مشکل را در سریع‌ترین زمان حل کنید.


هوم کارا

هوم کارا

هوم کارا با چندین سال سابقه درخشان در زمینه ارائه خدمات پس از فروش و تعمیرات لوازم‌خانگی به معتبرترین برندهای روز دنیا به میزان گسترده‌ای از تجربه و دانش دست پیداکرده است و قصد دارد با کمک گرفتن از پلتفرم خود خدمات سرویس، نگهداری و تعمیرات لوازم‌خانگی را با داشتن متخصصین دوره‌ دیده در سریع‌ترین زمان ممکن و بالاترین کیفیت ارائه نماید.