علت بوق زدن یخچال

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

علت بوق زدن یخچال چیست؟ صدای بوق زدن یخچال یکی از مشکلاتی است که به نوعی نشان دهنده بروز ایراد یا خطا در هریک از بخش ها و اجزای داخلی یخچال است. در برخی مواقع ممکن است یخچال به صورت ناگهانی شروع به بوق زدن کند. در این شرایط کاربران به دنبال این هستند که بدانند چرا یخچال بوق می زند و چگونه باید مشکل آن را برطرف نمایند. از این رو در این مقاله ازهوم کارا قصد داریم به بررسی مشکل بوق زدن یخچال های مختلف و روش های برطرف کردن این ایراد اقدام نماییم.

کاربران گرامی؛ چنانچه با بوق زدن یخچال مواجه هستید، به شما توصیه می کنیم تا در این مقاله با همراهی تعمیرکار لوازم خانگی هوم کارا  به عیب یابی و نحوه رفع این مشکل در منزل بپردازید.

چرا یخچال بوق می زند؟

به طور کلی زمانی که هریک از اجزا و بخش های مختلف یخچال فریزر دچار ایرادات و مشکلاتی در کارکرد خود شود، شروع به بوق زدن می کند. چراکه در این حالت سیستم یخچال با مشکل مواجه شده است و به دلیل غیرطبیعی بودن این مشکل بوق زده و آلارم هشدار می دهد. در ادامه به بررسی رایج ترین دلایل بوق زدن یخچال و راهکارهای رفع این مشکل برای شما خواهیم پرداخت:

  1. باز ماندن درب یخچال
  2. خراب شدن اجزای داخلی یخچال
  3. قطع شدن برق یخچال
  4. قرارگیری حجم زیاد مواد غذایی در یخچال

باز ماندن درب علت بوق زدن یخچال

یکی از مهمترین علت های بوق زدن یخچال مربوط به باز ماندن درب دستگاه است. در صورتی که درب یخچال به دلایل مختلفی مانند خرابی و خشکی لاستیک درب یخچال، آسیب دیدگی درب، بی توجهی، پر بودن مواد غذایی درون یخچال و … به طور کامل بسته نشده و باز بماند، یخچال شروع به ایجاد صدای بوق و هشدار می نماید. از این رو سعی کنید درب یخچال را به مدت طولانی باز نگه ندارید و از بسته شدن کامل درب نیز اطمینان حاصل کنید. حتما دقت داشته باشید که یخچال به طور صحیح تراز شده باشد؛ زیرا این مسئله نیز در باز ماندن درب دستگاه و صدای بوق یخچال بسیار تاثیرگذار است.

بروز مشکلات فنی از دلایل صدای بوق یخچال

در مواقعی که هریک از قطعات و اجزای داخلی دستگاه دچار ایرادات و خرابی هایی شود، یخچال فریزر شروع به بوق زدن خواهد کرد. زیرا در این حالت سیستم داخلی یخچال با مشکل مواجه شده است و به همین جهت شروع به هشدار دادن می کند. به طور کلی یخچال فریزرها از دو قسمت الکترونیکی و مکانیکی برخوردار هستند که هریک از آنها با گذشت زمان و به دلایل مختلفی ممکن است با خرابی روبرو شوند. فن داخلی یخچال، سیستم دیفراست یخچال، نشت گاز و … از جمله مشکلات فنی است که می تواند علت بوق زدن یخچال باشد. در این شرایط بهتر است برای تعمیر یخچال خود از یک فرد متخصص کمک بگیرید.

قطعی برق و تاثیر آن در مشکل بوق زدن ممتد یخچال

در صورتی که برق به مدت طولانی قطع شود، باعث از دست دادن سرمای یخچال می گردد. در نتیجه با بروز این مشکل دستگاه شروع به اخطار و بوق زدن خواهد کرد. بهتر است در صورت قطع شدن برق به مدت طولانی، یخچال را خاموش نموده و مواد غذایی را از آن خارج کنید. پس از گذشت چندین ساعت از وصل شدن برق می توانید یخچال را مجددا به برق متصل نموده و مواد غذایی را درون آن قرار دهید. اگر قطع شدن برق طی مدت زمان کوتاهی بوده است، بهتر است درب یخچال را باز بگذارید تا به دمای مناسب برسد و صدای بوق یخچال قطع شود.

 

قرار دادن حجم بالای مواد غذایی دلیل بوق زدن یخچال

در برخی از انواع یخچال فریزرها اگر حجم بسیار زیادی از موارد غذایی درون دستگاه قرار داده شود، موجب می شود دمای یخچال به صورت چشمک زن روشن شده و صدای بوق یخچال به گوش برسد. در این شرایط باید مدت کوتاهی صبر کنید تا یخچال به دمای مناسب و مطلوب خود برسد. پس از تنظیم دمای یخچال، هشدار و صدای بوق آن متوقف می گردد. به طور کلی بهترین اقدامی که می توانید انجام دهید، این است که همواره به اندازه مناسب درون یخچال مواد غذایی قرار داده و میان آنها فضاهای خالی نیز بگذارید.

 

نتیجه گیری از علت بوق زدن یخچال

به طور کلی زمانی که با مشکل صدای بوق یخچال خود مواجه شدید، باید هشدار یخچال را جدی گرفته و آن را مورد بررسی قرار دهید. از این مقاله به طور کامل به بررسی دلایل بوق زدن یخچال پرداختیم و راهکارهایی را نیز برای رفع مشکل به اطلاع شما رساندیم. در صورتی که پس از مواجهه با این مشکل و بررسی علت بوق یخچال خود متوجه شدید که ایراد از قطعات داخلی دستگاه است، بهتر است برای عیب یابی یخچال خود از تکنسین های متخصص هوم کارا کمک بگیرید.

هوم کارا

هوم کارا

هوم کارا با چندین سال سابقه درخشان در زمینه ارائه خدمات پس از فروش و تعمیرات لوازم‌خانگی به معتبرترین برندهای روز دنیا به میزان گسترده‌ای از تجربه و دانش دست پیداکرده است و قصد دارد با کمک گرفتن از پلتفرم خود خدمات سرویس، نگهداری و تعمیرات لوازم‌خانگی را با داشتن متخصصین دوره‌ دیده در سریع‌ترین زمان ممکن و بالاترین کیفیت ارائه نماید.