علت خاموش شدن ناگهانی کولر گازی

علت خاموش شدن ناگهانی کولر گازی

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

بسیاری از افراد تحمل گرمای زیاد هوا را ندارند و همیشه باید از کولر گازی استفاده کنند. به خصوص در روزهای گرم تابستان که واقعا بدون کولر غیر قابل تحمل است. مشکل موقعی پیش می‌آید که وسط گرمای هوا یک دفعه کولر گازی خاموش شده و کار نکند. آف شدن و یا خاموش شدن کولر گازی به صورت ناگهانی ممکن است برای شما هم اتفاق افتاده باشد.

قبل از اینکه این با مشکل مواجه شوید، بهترین راهکار این است که قبل از ورود به روزهای گرم، کولر گازی را سرویس کنید تا از بروز اتفاقات بد و هزینه‌های زیاد جلوگیری شود. به همین خاطر تصمیم گرفتیم در این نوشته به این موضوع بپردازیم تا از به وجود آمدن مشکلات ناخواسته جلوگیری کنید.

بررسی دلایل خاموش شدن یا آف شدن ناگهانی کولر گازی

کولر گازی یکی از دستگاه‌های ضروری و مهم در خانه است. اما ممکن است به دلایل مختلفی مشکلاتی برای آن به وجود بیاید. به عنوان مثال وقتی می‌خواهید کولر گازی را روشن کنید، روشن نمی‌شود و یا بعد از روشن شدن بلافاصله خاموش می‌شود. در ادامه با دلایل این مساله آشنا می‌شویم.

فرقی هم ندارد که برند کولر گازی شما چیست، این روش‌ها برای همه‌ی مدل‌ها از جمله سامسونگ، اجنرال و ال جی کارساز بوده و به شما کمک می‌کند.

در صورتی که برای تعمیر کولر گازی نیاز به تکنسین و متخصص باتجربه داشتید، می‌توانید با کارشناسان هوم کارا در ارتباط باشید. هوم کارا سالها است که خدمات تعمیر و نصب کولر گازی را به مشتریان خود ارائه می‌کند. خدمات این مجموعه شامل تمامی برندهای ایرانی و خارجی بوده و در سریع‌ترین زمان مشکل شما را برطرف می‌کند.

وجود مشکل در برق ساختمان و خاموش شدن ناگهانی کولر گازی

قبل از اینکه بخواهید قسمت‌ها و قطعات مختلف کولر گازی را بررسی کنید، بهتر است از سالم بودن سیم کولر و برق ساختمان مطمئن شوید. برای این کار می‌توانید یک وسیله برقی مانند سشوار را به پریزی که کولر را به آن متصل می‌کنید، بزنید و ببینید که پریز سالم است یا خیر.

بررسی فیلترهای کولر گازی

بررسی فیلترهای کولر گازی

از جمله دیگر علت‌های آف شدن یا خاموش شدن ناگهانی کولر گازی می‌توان به کثیف بودن فیلترهای کولر اشاره کرد. فیلترهای هوا با ایجاد یک شبکه ایمن از ورود گرد و غبار به داخل کولر جلوگیری می‌کنند اما اگر بیش از اندازه کثیف باشند، برعکس عمل می‌کنند.

کثیفی فیلتر باعث می‌شود جریان هوا در منزل شما مسدود شده و موجب کار کردن بیش از اندازه کولر شود. هنگامی هم که کولر خیلی زیاد کار کند ممکن است از کار بیافتد و یا بیش از حد گرم شده و جریان برق را قطع کند؛ بنابراین بهتر است فیلترهای کولر را بررسی کرده و در صورت نیاز آن را تمیز و یا تعویض کنید.

در صورتی‌که دوست دارید یدانید چطور باید این کار انجام شود می‌توانید به مقالهچگونه فیلتر کولر گازی را تمیز کنیم و یا در صورت نیاز فیلترها را تعویض کنیم؟ رجوع کنید.

بررسی تنظیمات ترموستات

تنظیمات ترموستات نیز می‌تواند یکی از علت‌های خاموش شدن کولر گازی باشد. ترموستات به صورت خودکار در زمان‌های مشخصی کولر را خاموش و یا روشن  می‌کند. وظیفه اصلی این قطعه، قطع و یا وصل کردن جریان برق است. اگر شما ندانسته درجه آن را بیشتر از حد مجاز تنظیم کرده باشید، ممکن است باعث خاموش شدن کولر شود.

در این مواقع باید درجه ترموستات به صورت صحیح تنظیم شود. در صورتی که خودتان با این مساله آشنایی ندارید، برای تعمیر کولر گازی می‌توانید از یک متخصص کمک بگیرید.

بررسی اورلود موتور

یکی از قابلیت‌هایی که در برخی از کولرها وجود دارد، وجود سوئیچ استراحت در کمپرسور است. این سوئیچ در مواقعی که موتور اورلود کند و یا تهویه و ولتاژ، نامناسب باشند، کمپرسور را خاموش می‌کند.

خاموش شدن ناگهانی کولر گازی به خاطر کثیف شدن کویل‌های کندانسور

کمپرسور بعد از متراکم کردن گاز مبرد، آن را از طریق لوله خروجی به سمت لوله‌های کندانسور می‌فرستد. این گاز فشار و حرارت زیادی داشته و بعد از ورود به کندانسور، حرارت را با محیط تبادل می‌کند و گرمای خود را از دست داده و خنک می‌شود. کمپرسور و کندانسور هر دو در یونیت خارجی نصب شده‌اند و برای اینکه گرما و صدای آن‌ها باعث اذیت و آزار نشود، آن را در بیرون ساختمان نصب می‌کنند.

این مساله باعث می‌شود در معرض هوای آزاد قرار گرفته و گرد و غبار بیشتری روی آن‌ها جمع شود. گرد و غبارهای جمع شده روی کویل‌های کندانسور مانند عایق عمل کرده و از تبادل گرما جلوگیری می‌کنند. در این حالت کولر گازی به صورت مداوم عمل کرده و نمی‌تواند دمای تنظیم شده ترموستات را تامین کند. در نتیجه عملکرد کولر دچار مشکل شده و باعث خاموش شدن یا آف شدن کولر گازی به صورت ناگهانی می‌شود.

وجود مشکل در کمپرسور

کمپرسور یکی از اصلی‌ترین قطعات کولر گازی به شمار می‌رود و برای اینکه کولر گازی محیط را خنک کند، باید این قطعه روشن شود. اگر بعد از روشن کردن کولر گازی صدای شدیدی به گوش رسید و بعد از چند ثانیه دستگاه خاموش شد، ممکن است در کمپرسور مشکلی به وجود آمده باشد. در مقاله ” علائم سوختن کمپرسور کولرگازی” به طور کامل درباره این قطعه از کولر گازی صحبت کردیم.

از آنجایی که تعمیر کمپرسور یک کار تخصصی است به هیچ عنوان خودتان اقدام به تعمیر آن نکنید و از یک تکنسین باتجربه بخواهید کولر گازی را تعمیر کند.

وجود ایراد در برد کولر گازی

برد کنترل اصلی کولر گازی وظیفه ارسال فرمان برای هر یک از قطعات را ایفا می‌کند. چنانچه این قطعه دچار کوچکترین مشکلی شود، عملکرد کولر دچار اختلال می‌شود و ممکن است یکی از دلایل خاموش شدن کولر این مورد باشد.

عدم توجه به سرویس به موقع و در نتیجه خاموش شدن ناگهانی کولر گازی

همانطور که در مقاله سرویس کولر گازی را چه زمانی انجام دهیم؟ | آموزش قدم به قدم صحبت کردیم، اگر می‌خواهید کولر گازی شما به خوبی عمل کرده و خانه را خنک کند، بهتر است به موقع آن را سرویس کنید. با سرویس کردن به موقع از بروز مشکلاتی مثل خاموش شدن ناگهانی کولر گازی جلوگیری کرده و همچنین هزینه کمتری را نیز برای تعمیرات پرداخت می‌کنید.

بنابراین بهتر است به صورت سالانه از یک مرکز تخصصی بخواهید کار سرویس و تعمیر کولر گازی را انجام دهد.

هوم کارا

هوم کارا

هوم کارا با چندین سال سابقه درخشان در زمینه ارائه خدمات پس از فروش و تعمیرات لوازم‌خانگی به معتبرترین برندهای روز دنیا به میزان گسترده‌ای از تجربه و دانش دست پیداکرده است و قصد دارد با کمک گرفتن از پلتفرم خود خدمات سرویس، نگهداری و تعمیرات لوازم‌خانگی را با داشتن متخصصین دوره‌ دیده در سریع‌ترین زمان ممکن و بالاترین کیفیت ارائه نماید.