شناور ماشین ظرفشویی -از آموزش تعمیر تا …

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

شناور ماشین ظرفشویی یا همان سنسور آب که به مانند هیدروستات در لباسشویی عمل میکند، نقش مهمی در فرایند شستشو دارد، اگر بیش از حد معمول آب وارد ظرفشویی میشود، بدانید که شناور آن نیاز به تعویض یا تعمیر دارد، هوم کارا در این مقاله به آموزش ۰ تا ۱۰۰ نحوه رفع مشکل پرداخته است.

 بخوانیم: آموزش تعمیر ماشین ظرفشویی بوش 

آموزش تعمیرات خرابی شناور ماشین ظرفشویی

همانطور که می‌دانید، برای اینکه هر ماشین ظرفشویی کارش را به ‌درستی انجام دهد، باید درون آن به میزان مشخصی از آب پر شود و بعد از شستشو نیز عملیات آب گیری انجام شود. آیا می‌دانید کدام قطعه ماشین ظرفشویی در عملیات آبگیری نقش دارد و از سرازیر شدن آب از درون دستگاه جلوگیری می‌کند؟ بله! درست حدس زدید. آن قطعه، شناور است.

شناور ماشین ظرفشویی یکی از قطعات مهم در ماشین ظرفشویی است که خراب شدن آن علاوه بر اینکه باعث اختلال در کار ماشین ظرفشویی می‌شود، آشپزخانه شما را نیز کثیف می‌کند و دردسرهای زیادی را برای خانم خانه به همراه دارد.

اگر با شناور ماشین ظرفشویی خود مشکل دارید، نگران نباشید. زیرا می توانید با کسب اطلاعات مفید در مورد نحوه تعویض شناور مشکل را تشخیص دهید. این مقاله توسط مجموعه هوم کارا برای افزایش آگاهی کاربران در مورد شناور و نحوه تعمیر آن نوشته شده است تا در صورت خرابی شناور به راحتی بتوانید این قسمت را بررسی کرده و بدون هیچ هزینه ای مشکل را برطرف کنید. اما اگر نمی توانید مشکل شناور ماشین ظرفشویی را حل کنید با تعمیر ماشین ظرفشویی هوم کارا در تهران تماس بگیرید تا در محل شما و با قیمت مناسب مشکل دستگاه را حل کنند.

بخوانیم: تعمیر ظرفشویی ال جی 

سوئیچ شناور ماشین ظرفشویی چیست؟

شناور ماشین ظرفشویی یکی از مهم ترین قطعات این دستگاه است که به عنوان سنسور آب عمل می کند. به طور کلی شناورها نقش بسیار مهمی در شستن ظروف داخل ماشین ظرفشویی دارند. این قطعه از سرریز آب دستگاه جلوگیری می کند. کلید شناور ماشین ظرفشویی در پایین این قسمت قرار دارد و معمولاً در انتهای دستگاه نصب شده است.

در صورتی که این سوئیچ ها با شناور درگیر شوند، مانع از ورود آب به درون ظرفشویی خواهند شد. از این رو خرابی و بروز مشکل در این میکروسوئیچ ها می تواند موجب بروز اختلال در کارکرد دستگاه و ماشین ظرفشویی برای آبگیری جهت شستشوی ظروف با مشکل مواجه خواهد شد.

خراب شدن و تعمیر شناور ظرفشویی و کلید آن

کلیدهای شناور و شناور ماشین ظرفشویی از جمله ویژگی های ایمنی داخل ماشین ظرفشویی هستند که تنها زمانی که ماشین روشن است، آب به المنت می رسد. البته باید بدانید که در همه ماشین های ظرفشویی این اتفاق نمی افتد و در برخی از ماشین‌های ظرفشویی کنترل میزان آب تا المنت گرم ‌کننده توسط تایمر صورت می گیرد و شناور، تنها از خروج آب از ماشین ظرفشویی جلوگیری می‌کند.

اگر متوجه شدید ماشین ظرفشویی شما سرریز، نشتی یا سرریز شده است، اولین چیزی که باید بررسی کنید شناور ماشین ظرفشویی و کلیدهای شناور است. زیرا اگر این قسمت آسیب ببیند، آب بیشتری به داخل و خارج ماشین ظرفشویی جریان می یابد. پیدا کردن جای این قطعه توسط یک تعمیرکار معمولی یا یک فرد عادی قابل انجام نیست. این کار باید توسط نمایندگی مجاز برند ماشین ظرفشویی انجام شود. عدم بررسی این قسمت می تواند باعث آسیب بیشتر به ماشین ظرفشویی و حتی ضرر جانی شود.

بخوانیم: تعمیر ظرفشویی بوش در تهران 

روش بررسی کردن مونتاژ شناور

جایگاه شناور ماشین ظرفشویی در قسمت سینک آن است. در هنگام باز شدن شیر ورودی آب در ماشین ظرفشویی و ورود آب درون سینک، شناور موجود در آن نیز بالا آمده و با رسیدن به سطح مخصوص میکروسوییچ شناور کارش را شروع می‌کند و باعث قطع شدن جریان آب به درون سینک می‌شود. اگر احساس می‌کنید مونتاژ شناور دچار مشکل شده است و می‌خواهید آن را بررسی کنید، لازم است که مراحل زیر را انجام دهید.

توجه کنید در صورتی‌ که خودتان می‌خواهید این کار را انجام دهید، حتماً نکات ایمنی را در حین انجام کار رعایت کنید و از بررسی کردن شناور هنگام روشن بودن ماشین ظرفشویی جداً خودداری نمایید.

  • ابتدا ماشین ظرفشویی را خاموش کرده و کابل برق آن را نیز از پریز بکشید.
  • زیرا وجود جریان برق در ماشین ظرفشویی باعث برق‌ گرفتگی شما در حین انجام کار می‌شود.
  • بعد از قطع جریان برق، اقدام به باز کردن ماشین ظرفشویی کنید و بعد از پیدا کردن شناور ماشین ظرفشویی پوشش موجود بر روی آن را بردارید.
  • در صورتی‌ که پوشش شناور با استفاده از پیچ در جایش محکم شده باشد، با استفاده از پیچ‌ گوشتی پیچ آن باز کنید.
  • بعد از باز کردن شناور، آن را کمی بالا ببرید و پس از رها کردن، حرکت آن را بررسی کنید.
  • بهتر است این کار را چندین مرتبه تکرار کنید.
  • شناور سالم باید بعد از رها کردن شما حرکت آزادانه‌ای داشته باشد و بر روی محل قرارگیری آن نچسبد.
  • در صورتی ‌که حرکت شناور اینگونه نبود، باید درون آن را از نظر وجود انسداد بررسی و مشکلات آن را رفع نمایید.
  • چون معمولاً وجود انسداد درون شناور از حرکات آزادانه شناور ماشین ظرفشویی جلوگیری می‌کند.

خراب شدن میکروسوییچ شناور ظرفشویی

یکی از علت‌های آبگیری نکردن ماشین ظرفشویی، خراب شدن میکروسوییچ شناور ماشین ظرفشویی است.

  • این قطعه در زیر شناور دستگاه قرار گرفته و در صورت درگیر شدن با شناور از ورود آب به درون ماشین ظرفشویی جلوگیری می‌کند.
  • شما هنگام آبگیری نکردن ماشین ظرفشویی باید عملکرد شناور و میکروسوییچ، سیم‌ها و اتصالات موجود در آن را بررسی کرده و در صورت وجود مشکل، مشکلات آن را رفع کنید.
  • لازم به ذکر است بدانید که شما می‌توانید سیم‌های موجود در میکروسوییچ شناور را با استفاده از یک مولتی متر تست نمایید و از سالم بودن آن اطمینان حاصل پیدا کنید.

نتیجه گیری از خرابی و تعمیر شناور ماشین ظرفشویی

شناور ماشین ظرفشویی از جمله قطعات مهمی است که برای رفع عیب اساسی در آن باید به نمایندگی های مطمئن مراجعه کرد. هوم کارا با داشتن سابقه و تخصص کافی در این مورد می تواند مشاور و یاری رسان خوبی برای شما باشد. پس با یک تماس مشکل خود را با ما در میان بگذارید تا در اولین فرصت به رفع آن بپردازیم. پس از تماس شما با هوم کارا تعمیرکاران این مجموعه در سریع ترین زمان ممکن خود را به محل شما خواهند رساند تا عیب یابی ظرفشویی را اصولی و طبق استاندارد انجام دهند.

هوم کارا

هوم کارا

هوم کارا با چندین سال سابقه درخشان در زمینه ارائه خدمات پس از فروش و تعمیرات لوازم‌خانگی به معتبرترین برندهای روز دنیا به میزان گسترده‌ای از تجربه و دانش دست پیداکرده است و قصد دارد با کمک گرفتن از پلتفرم خود خدمات سرویس، نگهداری و تعمیرات لوازم‌خانگی را با داشتن متخصصین دوره‌ دیده در سریع‌ترین زمان ممکن و بالاترین کیفیت ارائه نماید.