راهنمای خرید فر آشپزخانه

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

مقدمه

امروزه در بسیاری از خانه ها برای تهیه و پخت ماهی، گوشت، پیتزا از فر استفاده میگردد بدون شک داشتن اطلاعات کافی پیش از خرید هر وسیله ای ،  راهگشا و تسهیل کننده در امر انتخاب خواهد بود. از آنجایی که اجاق ها قیمت نسبتا بالایی دارند و ورودشان به منازل برای سالهای طولانی خواهد بود لذا لازم است در انتخاب اجاق و فر آشپزخانه خود نهایت دقت را داشته باشیم.


انواع فر از نظر نوع و محل نصب در آشپزخانه به دو دسته فر توکار و فر معمولی تقسیم میگردد در شیوه توکار نصب از داخل کابینت صورت میگیرد و در روش معمولی یا به اصطلاح مبله بصورت پرتابل یا قابل جابجایی میباشد.
فرها از نظر نحوه پخت و پز غذا به فر گازی و فر برقی و فر کانوکشن دسته بندی میشوند که به ترتیب از گاز شهری ، المنت های برقی و امواج مایکروویو استفاده میکنند.

موتور جوجه گردان فر :

این موتور داخل محفظه فر اجاق ها تعبیه شده و می توان با استفاده از آن حتی مرغ کامل را هم به راحتی طبخ و بریان کرد.

 

راهنمای استفاده از فر برقی گازی

 

سیستم خود تمیز کننده حرارتی فر :

 این سیستم با بالا بردن زیاد دمای داخلی فر، چربی ها و آلودگی ها را به لایه نازکی از خاکستر تبدیل می کند که سپس پاک کردن آن ها با یک دستمال مرطوب بسیار آسان می شود.  امروزه این سیستم ها با عناوین مختلفی مانند خود تمیز کن پیرولیتیک یا کاتالیزوری در بازار وجود دارند که اساس کار همه آن ها همان از بین بردن رسوبات مواد غذایی با استفاده از حرارت بسیار بالا است. 

در سیستم های خود تمیزکن کاتالیزوری، رشته های کاتالیزوری آلودگی ها و چربی ها را به خود جذب می کنند. سپس این آلودگی ها با حرارت بسیار بالای ایجاد شده، از این رشته ها جدا می شود و شما قادر خواهید بود تا آنها را بطور کامل از اجاق خود جدا نمائی.

سبدهای قابل جا به جایی :

این ویژگی برای خانه هایی که متراژ کمتری دارند بسیار مناسب است. در داخل فر بعضی از گازها قسمتی وجود دارد که برای استفاده بهینه از فضا می توان ظروف ادویه، روغن ها و … را داخل آن ها قرار داده و نگهداری کرد تا در مواقعی که برای طبخ غذا به آنها نیاز داریم،مورد استفاده قرار دهیم.

مزیت فر گازی به فر برقی :

به دلیل اینکه در کشور ما هزینه های مصرف گاز از انرژی برق خیلی ارزانتر است طبیعتا فر گازی هزینه پخت کمتری برای خانوار ها ایجاد می کند چراکه ( برای مثال ) برای پخت  یک مرغ با برق شما حداقل ۱۰ کیلووات بر ساعت برق مصرف می کنید که هزینه زیادی برای پخت غذا به حساب می آید. ولی اگر همین پخت را با گاز انجام بدهید هزینه های به مراتب کمتری را متحمل خواهید شد.

بیشتر بخوانید:نکاتی مهم در ارتباط با تعمیرات ماشین لباسشویی

مزیت فر های ساده به الکترونیکی پیشرفته :

فرهای الکترونیکی به دلیل داشتن برنامه های غذایی از پیش تعیین شده، ممکن است غذاها را مطابق با ذائقه ما ایرانی ها نپزند. یعنی ممکن است در برنامه پخت یک مرغ کامل ، آنرا کمتر یا بیشتر از مقداری که ما انتظار داریم طبخ کند. از این رو ممکن است برخی از برنامه های پخت غذا در فرهای الکترونیکی پیشرفته با روشهای پخت ما منطبق نباشد و برای همیشه بلا استفاده قرار بگیرند. از طرفی ، فرهای ساده به دلیل سادگی در عملکرد ، مناسب برای هرگونه پخت و پز هستند ( از غذاهای متنوع گرفته تا انواع کیک و شیرینی )

انواع سیستم حرارت دهی و مزایای آن :

توجه داشته باشید معمولا کمترین حالت حرارت دهی در فر نیز احتیاجات شما را بر آورده خواهد کرد چرا که برای پختن کیک ، پیتزا ، مرغ ، سوسیس ، مرغ و سایر مواد غذایی ،  اگر فری با المنت “بالا-پایین” و “هوای سه بعدی” داشته باشید کفایت خواهد کرد . سایر سیستمهای حرارت دهی فقط کار شما را راحت تر یا سریع تر انجام خواهد داد.
اما از این مقایسه کوتاه که بگذریم به مواردی می رسیم که باعث بالارفتن تنوع فر در بازار می شود. همین تنوع زیاد ممکن است گاهی انتخاب را برای ما سخت کند.

انواع فر از نظر ظرفیت های استاندارد در بازار :

۱ –  ۲۵ لیتری
۲ –  ۲۸ لیتری
۳ – ۴۰ لیتری
۴ – ۵۵ لیتری
۵ – ۶۵ لیتری
۶ – ۷۰ لیتری

انواع فر از نظر سایزهای استاندارد برای فرهای توکار :

۱ – فر ۶۰ سانتی متری

۲ – فر ۹۰ سانتی متری

۳ –  فر ۱۲۰ سانتی متری

* توجه کنید فقط همین شیوه های حرارت دهی وجود دارد و اگر چیزی جز این موارد در بازار مشاهده کردید ، ترکیبی از چند حالت است.
در آخر باید این مطلب را ذکر کنیم ، اگر قصد خرید یک دستگاه فر را برای منزل خود دارید، بهتر است با در نظر گرفتن اطلاعاتی که از این مطلب کسب کردید ،  مصرف انرژی فر، عایق بندی بدنه برای حفظ دمای داخلی، تحمل دمای شیشه داخلی،  شرکت گارانتی کننده، جنس بدنه داخلی، کیفییت درب فر، سیسیتم فر، سایز و اندازه فر را هنگام خرید مد نظر قرار دهید.

هوم کارا

هوم کارا

هوم کارا با چندین سال سابقه درخشان در زمینه ارائه خدمات پس از فروش و تعمیرات لوازم‌خانگی به معتبرترین برندهای روز دنیا به میزان گسترده‌ای از تجربه و دانش دست پیداکرده است و قصد دارد با کمک گرفتن از پلتفرم خود خدمات سرویس، نگهداری و تعمیرات لوازم‌خانگی را با داشتن متخصصین دوره‌ دیده در سریع‌ترین زمان ممکن و بالاترین کیفیت ارائه نماید.