دلایل چشمک زدن چراغ های ظرفشویی

دلایل چشمک زدن چراغ های ظرفشویی + راهکار

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

یکی از موضوعاتی که مصرف کنندگان با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، چشمک زدن چراغ های ظرفشویی است.

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که ماشین ظرفشویی‌تان در حین کار کردن چشمک بزند. اگر با چنین وضعیتی مواجه شدید، بهترین اقدام خاموش کردن ماشین ظرفشویی است. پس از آنکه دستگاه را از کار انداختید، نباید هیچ تغییری در آن اعمال کنید. چشمک زدن چراغ های ظرفشویی ممکن است به علت‌های مختلفی رخ دهد. در حقیقت عوامل گوناگونی موجب این اتفاق خواهند شد. بنابراین به دلیل اهمیت این موضوع می‌خواهیم در این مطلب از هوم کارا به دلایل چشمک زدن چراغ های ظرفشویی بپردازیم. چنانچه بابت وقوع این تغییر در دستگاه خود نگران هستید، با ما همراه باشید.

 تعمیر ظرفشویی بوش 

علت‌های چشمک زدن چراغ های ظرفشویی

 اگر شما ماشین ظرفشویی داشته باشید ممکن است حداقل یک بار هم که شده با چشمک زدن چراغ های دستگاه خود روبرو شده باشید. به بیانی می‌توان گفت یکی از مشکلات رایج در ماشین ظرفشویی‌ها، چشمک زدن چراغ آن‌ها است.

برای برطرف کردن این مشکل، باید ابتدا به دلایل چشمک زدن چراغ ماشین ظرفشویی خود پی ببرید. تشخیص دلایل این اتفاق کمی دشوار به نظر می‌رسد. به همین علت برای کشف و پیدا کردن سرنخ باید از افراد کاربلد در زمینه تعمیرات ماشین ظرفشویی کمک بگیرید.

با آنکه چشمک زدن چراغ ماشین ظرفشویی به دلایل گوناگونی در دستگاه‌های برندهای مختلف ایجاد می‌شود؛ اما به طور کلی می‌توان این علل را به دو دسته فنی و غیر فنی طبقه‌بندی کرد. برای آشنایی بیشتر با دلایل شایع که باعث چشمک زدن چراغ ماشین ظرفشویی می‌شوند، می‌توان موارد زیر را مثال زد.

  • ایراد در برخی از قطعات ماشین ظرفشویی
  • آبریزی و نشت آب از ماشین ظرفشویی
  • داشتن مشکل در تخلیه آب
  • اتمام مایع جلادهنده ماشین ظرفشویی
  • ایراد در عناصر حرارتی ماشین ظرفشویی
  • وقوع نوسانات برقی هنگام کار کردن دستگاه

در ادامه به بررسی تمام دلایل چشمک زدن چراغ های ظرفشویی می پردازیم.

 تعمیر ماشین ظرفشویی ال جی 

  • ۱- تمام شدن مایع جلادهنده و ارتباط آن با چشمک زدن چراغ های ماشین ظرفشویی

 یکی از قابلیت‌های فوق العاده در ماشین ظرفشویی‌های نسل جدید، امکان اضافه کردن مایع جلادهنده در انتهای کار به ظرفشویی است. این مایع سبب تمیزی و جلای بیشتر ظروف خواهد شد. حال زمانی که تمام مایع جلادهنده استفاده شده باشد، دستگاه با روشن کردن چراغ‌هایش می‌خواهد به شما بگوید که مایع جلا دهنده به اتمام رسیده است. چنانچه علت روشن شدن چراغ های ظرفشویی تمام شدن مایع جلادهنده باشد، پر کردن مخزن مخصوص از این مایع، می‌تواند مشکل را برطرف نماید.

  • ۲- خرابی قطعات ماشین ظرفشویی و ارتباط آن با روشن شدن چراغ های دستگاه

 یکی از مشکلات فنی که نتیجه آن چشمک زدن چراغ های ماشین ظرفشویی است، ایراد در قطعات آن می باشد. در حقیقت هر کدام از قطعات گوناگون دستگاه که در عملکرد خود با اختلال مواجه شده باشند یا طی گذر زمان دچار فرسودگی شده باشند، عواملی هستند که می‌توانند چراغ های ماشین ظرفشویی را روشن ‌کنند. بهترین راهکار برای برطرف کردن چشمک زدن ماشین ظرفشویی در چنین موقعیتی، تعمیر قطعات معیوب است. با تعمیر آنها می‌توانید چراغ های دستگاهتان را به حالت عادی بازگردانید. البته همانطور که واضح است، تعمیر و تعویض قطعات چنین دستگاه حساسی، اصلا و ابدا کار افراد عادی نیست و باید آن را به تعمیرکاران بسپارید.

 نحوه استفاده از ژل ماشین ظرفشویی و تفاوت ژل، پودر و قرص ماشین ظرفشویی 

  • ۳- تخلیه نشدن آب ماشین ظرفشویی و ارتباط آن با چشمک زدن چراغ های دستگاه

 یکی دیگر از دلایل چشمک زدن چراغ های ظرفشویی، عدم تخلیه آب این دستگاه است. به طور کلی عوامل متعددی سبب تخلیه نشدن آب ظرفشویی می‌شوند. برای مثال اگر پمپ تخلیه آب مسدود شده باشد، آب ظرفشویی تخلیه نخواهد شد. در چنین موقعیتی برد الکتریکی، این مشکل را از طریق روشن کردن چراغ های دستگاه به مصرف کنندگان اطلاع می‌دهد. این مسئله می‌تواند در تشخیص عدم تخلیه آب ماشین ظرفشویی به شما کمک کند. بنابراین می‌توانید با کمک یک تعمیرکار حرفه‌ای، ابتدا از علت تخلیه نشدن آب دستگاه باخبر شده و سپس شاهد خاموش شدن چراغ ها باشید.

 علت نشت آب یا علت آب دادن ماشین ظرفشویی و راهکارهای رفع آن 

  • ۴- اختلال در ترموستات و المنت و ارتباط آن با روشن شدن چراغ های ماشین ظرفشویی

زمانی که در عناصر حرارتی ظرفشویی اختلال ایجاد شود، پس از مدتی چراغ ها روشن شده و شروع به چشمک زدن می‌کنند. در حقیقت برای آنکه آب در ماشین ظرفشویی گرم شده و بتواند به خوبی ظروف را پاکیزه نماید، اجزای مختلفی باید حضور داشته باشند. از عوامل مهم و اصلی گرم شدن آب دستگاه می‌توان به ترموستات، المنت‌ها، انواع سیم و… اشاره کرد.

زمانی که عملکرد هر کدام از اجزای موثر در گرم شدن آب ظرفشویی دچار مشکل شود، چراغ های دستگاه روشن می‌شوند. برای آنکه بتوانید مشکل چشمک زدن چراغ های ظرفشویی را برطرف کنید، باید با تعمیرکاران تماس گرفته و از آن‌ها بخواهید تا دستگاه شما را چک کنند. چنانچه اختلالی در عملکرد هر کدام از قطعات گفته شده دیده شود، تعمیرکار باید آن را تعمیر یا تعویض کند. با تعویض یا تعمیر این قطعات، احتمالا مشکل چشمک زدن چراغ در ماشین ظرفشویی بوش نیز برطرف خواهد شد.

  • ۵- نوسانات برقی و ارتباط آن با چشمک زدن چراغ های ماشین ظرفشویی

 نوسانات برقی متعدد چراغ های ماشین ظرفشویی را روشن می‌کنند. در واقع یکی از بدیهی‌ترین علل چشمک زدن چراغ ماشین ظرفشویی، نوسانات برقی است. نوسانات برقی پی در پی به تدریج خراب شدن برد ماشین ظرفشویی را به همراه می‌آورند؛ به‌طوری که بعد از مدتی کلاً این قطعه از کار می‌افتد. همانطور که می‌دانید عدم کار کردن برد الکتریکی در ظرفشویی در نهایت چراغ چشمک زن را روشن خواهد کرد. برای جلوگیری از این اتفاق، لازم است ماشین ظرفشویی را زمانی به کار بیندازید که میزان مصرف برق پایین باشد. معمولاً توصیه می‌شود شستشوی ظروف با ماشین ظرفشویی را به اول صبح یا آخر شب که میزان استفاده از برق کمتر است، موکول کنید. باید بدانید هنگامی که همه مردم مشغول به استفاده از برق هستند، معمولاً نوسانات برقی رخ می‌دهد.

نشتی آب ماشین ظرفشویی سامسونگ و ارتباط آن با چشمک زدن چراغ های دستگاه

یکی از دلایل مهمی که سبب روشن شدن چراغ های ماشین ظرفشویی سامسونگ می‌شوند، نشتی داشتن آب دستگاه است. به طور کلی می‌توان گفت نشت آب در ماشین ظرفشویی می‌تواند به خاطر اتفاق‌های مختلفی ایجاد شود. برای مثال زمانی که شلنگ‌ها یا لوله‌ها خراب یا سوراخ شده باشند، نشت آب در ماشین ظرفشویی مشاهده می‌شود. این مسئله تاثیر زیادی در خراب شدن قطعات دستگاه دارد. برای جلوگیری از این اتفاق ناگوار، سازندگان ماشین ظرفشویی عمدتاً سنسورهای ویژه‌ای را درون ظرفشویی قرار داده تا در صورت نشتی، به کار افتاده و با چشمک زدن چراغ های دستگاه، شما را از این رخداد باخبر سازند. برای آنکه بتوانید چشمک زدن ماشین ظرفشویی سامسونگ خود را برطرف کنید، لازم است قبل از هر چیزی نسبت به رفع نشتی آب اقدام نمایید.

دلایل به کار افتادن چراغ ماشین ظرفشویی بوش

مردم برای خرید ماشین ظرفشویی بوش مجبورند مبلغ زیادی را پرداخت کنند؛ بنابراین زمانی که دستگاهشان شروع به چشمک زدن کند، دچار استرس و اضطراب می‌شوند! ماشین ظرفشویی‌های بوش از برد الکترونیکی اصلی برخوردار هستند که کار اجزای مختلف ماشین ظرفشویی را چک می‌کند. حتی زمانی که اختلالات یا ایرادهایی در بخش‌های مختلف ظرفشویی ایجاد شود، برد الکترونیکی به صورت به کار انداختن چراغ های چشمک زن، به مصرف کنندگان هشدار می‌دهد. به همین دلیل است که مصرف کنندگان هنگام دیدن روشن شدن چراغ های چشمک‌زن سردرگم شده و به دنبال پیدا کردن دلیل چشمک زدن چراغ ظرفشویی خود هستند.

به آنها حق می‌دهیم که در فکر درست کردن دستگاه خود باشند؛ در نتیجه در ادامه این مطلب می‌خواهیم به دلایل چشمک زدن چراغ ماشین ظرفشویی بوش بپردازیم.

  • ماشین ظرفشویی بوش چند چراغ کوچک دارد که در مواقع نیاز چشمک زدن را آغاز می‌کنند.
  • یکی از این چراغ ها زمانی شروع به چشمک زدن می‌کند که آب ماشین ظرفشویی به درستی تخلیه نشود. در حقیقت دستگاه از طریق روشن کردن این چراغ، قصد اطلاع رسانی از مشکل عدم تخلیه آب را دارد.
  • در ماشین ظرفشویی بوش یک سنسور برای تعیین غلظت آب و نمک وجود دارد. زمانی که به هر دلیلی نمک آب کاهش پیدا کند، چراغ چشمک زن به کار خواهد افتاد.
  • همانطور که گفتیم اتمام مایع جلادهنده در ماشین ظرفشویی بوش می‌تواند به عنوان یک اخطار برای تمدید مایع باشد. به عبارتی دستگاه از طریق چشمک زدن قصد اطلاع رسانی از این مشکل را دارد.
  • گاهی المنت ظرفشویی قادر به گرم کردن آب نیست. بنابراین چراغ دستگاه شروع به چشمک زدن می‌کند. این مسئله باید توسط متخصصان با تجربه بررسی شود.

 روشن شدن علامت نمک ظرفشویی | بررسی ۷ علت مهم 

دلایل روشن شدن چراغ در ماشین ظرفشویی ال جی

در حال حاضر ماشین ظرفشویی‌های ال جی دارای فناوری‌های منحصر به فرد و بی‌نظیری هستند. یکی از این تکنولوژی‌ها، بردهای دیجیتال حساس است که می‌توانند کوچک‌ترین ایراد و خطا در عملکرد ماشین ظرفشویی را به شما گزارش دهند. در چنین شرایطی کاری که شما به عنوان کاربر این دستگاه‌ها باید انجام دهید، پیدا کردن علت روشن شدن چراغ چشمک زن ظرفشویی است. زمانی که این علت را پیدا کنید، به راحتی قادر به حل مشکل خواهید بود.

در ادامه قرار است به دلایل روشن شدن چراغ ماشین ظرفشویی ال جی اشاره کنیم.

  • سازندگان ماشین ظرفشویی‌های ال جی برای نشان دادن برنامه‌ها و فناوری‌های در حال اجرای دستگاه، چراغ های مخصوصی را در آن تعبیه کرده‌اند. هر کدام از این چراغ ها وظیفه خاصی دارند. به بیانی دستگاه در هر مرحله‌ای از کار شستشو که باشد، چراغ چشمک‌زن خود را به کار می‌اندازد تا به کاربر مرحله اجرایی را نشان دهد.
  • گاهی نمک مخصوص ماشین ظرفشویی ال جی رو به اتمام است. در این شرایط دستگاه با فعال کردن گزینه چشمک زدن چراغ هایش، شما را برای اضافه کردن نمک به دستگاه مطلع می‌سازد.
  • همچنین در صورت اتمام مایع جلادهنده ماشین ظرفشویی، این دستگاه پیشرفته چراغ چشمک زن خود را روشن می‌کند تا شما را برای تمدید این مایع به سمت ماشین ظرفشویی بکشاند.
  • علاوه بر موارد گفته شده، زمانی که ایرادات فنی و خطاهایی در ماشین ظرفشویی به وجود آیند، چراغ های دستگاه روشن می‌شوند. خاموش کردن چراغ چشمک زن در هنگام وقوع این مشکلات، تنها به دست تعمیرکاران و متخصصان قابل حل است و کاری از دست شما بر نمی‌آید. تنها کار شما تماس با افراد متخصص و آموزش دیده در این زمینه است.

راه حل برای برطرف کردن ایراد چشمک زدن چراغ های ظرفشویی

چه بخواهیم چه نخواهیم کاربران با مشاهده چشمک زدن چراغ های ماشین ظرفشویی خود، احساس نگرانی می‌کنند. بدیهی است که آن‌ها برای حل این مشکل بخواهند دنبال راهکار باشند. اگر شما هم به تازگی شاهد روشن شدن چراغ های ظرفشویی خود بوده‌اید، باید بدانید برای حل این مشکل، راه‌های متفاوتی پیش رویتان است.

شما به عنوان یک کاربر معمولی دانش و تخصص کافی در حوزه تعمیر ماشین ظرفشویی را ندارید. بنابراین برای رفع این اختلال، لازم است تعمیرکاران ماهر را خبر کنید. این افراد تخصص خوبی در زمینه عیب یابی دستگاه و رسیدن به سرنخ‌هایی برای اطلاع از علت چشمک زدن ماشین ظرفشویی دارند.

به خصوص در زمانی که علت چشمک زدن چراغ ظرفشویی ایرادات فنی و معیوب شدن قطعه‌ای از دستگاه باشد، حضور تعمیرکاران در محل دستگاه لازم است.

تیم هوم کارا یک مجموعه با سابقه و مجهز است که با داشتن متخصصان زیادی می‌تواند به تعمیر ماشین ظرفشویی شما در تهران بپردازد. اگر به تازگی ماشین ظرفشویی شما با مشکلی روبرو شده، بهتر است تعلل نکرده و همین الان با شماره‌گیری ۰۲۱۲۲۸۸۱۱۱۳ به تعمیر ماشین ظرفشویی خود با هوم کارا بپردازید.

جمع‌بندی

چشمک زدن چراغ های ماشین ظرفشویی یک پدیده ناخوشایند برای صاحبان این دستگاه‌های پرکاربرد به حساب می‌آید. اگر برای شما هم چنین اتفاقی رخ داده، در گام اول باید به فکر پیدا کردن علت روشن شدن چراغ ها باشید. در این مطلب به تعدادی از دلایل این مشکل اشاره کردیم. شایان ذکر است که برخی از آن‌ها تنها با حضور تعمیرکاران حرفه‌ای در محل قابل‌حل هستند. شما می‌توانید با کمک گرفتن از تعمیرکاران مجرب هوم کارا هر چه سریع‌تر دستگاه خود را مثل روز اول کنید.

هوم کارا

هوم کارا

هوم کارا با چندین سال سابقه درخشان در زمینه ارائه خدمات پس از فروش و تعمیرات لوازم‌خانگی به معتبرترین برندهای روز دنیا به میزان گسترده‌ای از تجربه و دانش دست پیداکرده است و قصد دارد با کمک گرفتن از پلتفرم خود خدمات سرویس، نگهداری و تعمیرات لوازم‌خانگی را با داشتن متخصصین دوره‌ دیده در سریع‌ترین زمان ممکن و بالاترین کیفیت ارائه نماید.