ارورهای یخچال ساید ال جی {علت+راهکار}

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

یخچال‌های ساید LG جز باکیفیت‌ترین محصولات در ایران هستند و طرفداران زیادی دارند. معمولا هنگامی که مشکلی برای این وسیله به وجود می‌آید، کد خطا و ارورهایی بر روی صفحه نمایش ظاهر شده و آن را به ما اطلاع می‌دهد. این کد خطاها ترکیبی از حروف انگلیسی و اعداد هستند. در صورتی که با کد خطای یخچال ساید ال جی آشنا باشید، خیلی سریع می‌توانید دستگاه را عیب‌یابی کرده و مشکلات آن را برطرف نمایید. به همین دلیل تصمیم داریم در این نوشته به بررسی ارور یخچال ساید ال جی بپردازیم.

 🛠 تعمیر یخچال ساید ال جی 

آشنایی با ارور یخچال ساید ال جی

کد خطاهای نمایش داده شده در ساید LG گاهی مواقع به یک مشکل ساده اشاره می‌کنند که به راحتی می‌توان با چند اقدام کوچک آن را رفع کرد. اما گاهی مواقع این ارورها بسیار جدی هستند و در اولین فرصت باید نسبت به برطرف کردن آن‌ها اقدام نمایید. در ادامه با برخی از مهمترین ارورهای یخچال ساید ال جی ساید آشنا می‌شویم.

ارور 1F در یخچال ساید ال جی

۱- کد خطای IF یا ۱F در یخچال ساید ال جی

این ارور نشان‌دهنده وجود ایراد در فن بخش یخ‌سازی دستگاه است. برای رفع این مشکل باید کارهای زیر را انجام دهید.

  • سیم‌کشی و اتصالات ساید را بررسی کنید.
  • از مسدود نبودن فن یخساز مطمئن شوید.
  • برد الکترونیکی را بررسی کنید تا مشکلی نداشته باشد. البته اینکار باید توسط تکنسین انجام شود.

 🛠 تعمیر یخچال ساید ال جی در کرج 

۲- کد خطای FR ساید LG

دلیل بروز این خطا در ساید ال جی، وجود ایراد در موتور فن یخچال است. دقت داشته باشید که باید همه فن‌های یخچال مثل فن اوپراتور، فن داخلی، فن کندانسور و فن کمپرسور را بررسی کنید. چرا که خراب شدن هر کدام از این‌ها باعث نمایش ارور یخچال ال جی ساید خواهد شد.

نکته: اگر فن‌های دستگاه را به طور منظم تمیز کرده و از محافظ برق استفاده نمایید، جلوی بروز این کد خطا تا حدود زیادی گرفته خواهد شد.

 🛠 عیب یابی یخچال فریزر ال جی در خانه 

۳- کد خطای dH F در ساید ال جی

بروز مشکل در هیتر دیفراست، فیوز یا PCB از جمله دلایل نمایش ارور dH به شمار می‌روند. به همین دلیل برای رفع این خطا باید موارد زیر را بررسی کنید.

  • برد کنترل پاور
  • فیوز
  • هیتر دیفراست

 🛠 تعمیر موتور یخچال ساید از علائم خرابی تا… 

۴- ارور FS در ساید LG

یکی دیگر از ارورهای یخچال ساید  ال جی، Er FS است که مربوط به اتصالات برد، سنسور فریزر و… می‌شود. دقت داشته باشید که بررسی و رفع این مشکل نیاز به متخصص دارد.

ارور fs در یخچال ساید ال جی

۵- ارور rS در یخچال ال جی ساید

این کد خطا مربوط به سنسور یخچال است که برای برطرف کردن آن باید سیم‌کشی، اتصالات و خود سنسور را بررسی کنید. امکان دارد نیاز به تعویض ترمیستور یا برد کنترل پاور اصلی داشته باشید.

 🛠 تعمیر شیلنگ آب یخچال ساید ال جی |آموزش کامل 

۶- کد خطای rF در یخچال ساید LG

در صورتی که موتور فن دچار مشکل شده باشد، این کد خطا بر روی صفحه نمایش ظاهر می‌شود. اگر موتور فن ایراد اساسی پیدا کرده باشد باید نسبت به تعویض آن اقدام نمایید.

ارور hs در یخچال ساید ال جی

۷- کد خطای It در یخچال ساید ال جی

این ارور به وجود خطا در سیستم داخلی یخساز اشاره دارد. برای رفع این خطا باید قطعات مرتبط با یخساز و اتصالات آنها توسط تکنسین بررسی شود.

 🛠 تعویض فیلتر یخچال ساید ال جی | آموزش کامل 

۸- کد خطای HS در ساید ال جی

ارور دیگری که در یخچال ساید ال جی نمایش داده می‌شود، HS است. این کدخطا مربوط به سنسور رطوبت یخچال بوده و برای رفع آن باید اتصالات سنسور به طور دقیق بررسی شود.

۹- ارور rt در ساید LG

وجود ایراد در سنسور دمای محیط علت اصلی نمایش این کد خطا است. در صورتی که سنسور دما خراب شده باشد باید نسبت به تعویض آن اقدام نمایید.

 🛠 علت برفک زدن یخچال فریزر 

۱۰- ارور CO در ساید LG

هنگامی که در ارتباط بین برد اصلی و برد نمایشگر خطایی وجود داشته باشد، با ارور CO مواجه خواهید شد. برای برطرف کردن این خطا باید برد کنترلی نمایشگر و سیم‌کشی‌ها را بررسی کنید.

خطای ss

۱۱- کد خطای SS در یخچال LG

هنگامی که سنسور بخش دراور یا کشویی یخچال دچار مشکل شود، ارور SS نمایش داده خواهد شد. در این شرایط امکان دارد سنسور نیاز به تعویض داشته باشد. البته تصمیم نهایی باید بعد از بازدید تکنسین گرفته شود.

 🛠 علت گرفتگی لوله یخچال و نحوه رفع آن 

۱۲- ارور IS در ساید ال جی

کد خطای IS به وجود ایراد در سنسور یخساز اشاره دارد. برای رفع این خطا باید سیم‌کشی و هرگونه اتصال کوتاه را در سنسور بررسی کنید. در صورتی که سنسور خراب شده باشد، باید آن را تعویض نمایید.

خطای cf یخچال الجی

۱۳- ارور CF در یخچال ال جی

این کد خطا نشان‌دهنده خرابی موتور فن کندانسور است. به همین منظور باید برد کنترلی، سیم کشی‌ها و موتور فن کندانسور را بررسی کرده و مشکل به وجود آمده را پیدا کنید.

۱۴- ارور HS E در ساید LG

این ارور مربوط به سنسور رطوبت محیط است که هنگام خرابی سنسور یا وجود ایراد در سیم‌کشی نشان داده می‌شود.

 🛠 ۱۰ علت سرد نکردن یخچال و یخ نزدن فریزر 

۱۵- ارور r dS در یخچال ساید ال جی

زمانی که سنسور دیفراست ساید خراب شده باشد، کد خطا r dS نمایش داده می‌شود.

۱۶- کد خطای F dS در یخچال ساید LG

ارور F dS یخچال ساید ال جی به وجود ایراد در سنسور دیفراست فریزر اشاره می‌کند که باید اتصال کوتاه سنسور و سیم‌کشی را بررسی کنید. در این حالت اگر مجموعه کنترل خراب شده باشد باید نسبت به تعویض آن اقدام نمایید. مجموعه کنترلر شامل فیوز و ترمیستور دیفراست است.

کدخطای F dH در یخچال ال جی

۱۷- کد خطای F dH در ساید LG

یکی دیگر از ارورهای یخچال ساید ال جی، ارور F dH است. این کد خطا زمانی نمایش داده می‌شود که سنسور دیفراست به دمای بالای ۴۰ درجه فارنهایت نرسد. وجود ایراد در هیتر، خراب شدن فیوز و برد کنترلی از مهمترین دلایل بروز این مشکل هستند.

۱۸- ارور r dH در یخچال ساید ال جی

اگر هیتر دیفراست خراب شده باشد، این کد خطا بر روی صفحه نمایش ساید LG نمایش داده می‌شود که باید نسبت به تعویض هیتر اقدام نمایید.

ارور off در یخچال فریزر

۱۹- کد خطای OFF در یخچال ساید ال جی

این ارور به معنای فعال بودن حالت دمو یا نمایشگاهی است. معمولا فروشندگان یخچال ساید ال جی هنگامی که دستگاه را در ویترین می‌گذارند، این حالت را فعال می‌کنند. با فعال بودن این حالت، خنک کننده کار نخواهد کرد. برای برطرف کردن این ارور ابتدا درب دستگاه را باز کرده و سپس کلیدهای Express frz و Refrigerator را به طور همزمان به مدت ۳ ثانیه نگه دارید تا کمپرسور یخچال ساید روشن شود.

البته در سری مدل‌های بنتلی و نکست باید کلید Refrigerator یا Fridge را نگه داشته و سه مرتبه کلید Express FRZ را بزنید تا یخچال از حالت نمایشگاهی خارج شود.

 🛠 تعمیر برد یخچال ساید ال جی |بررسی دلایل+هزینه 

هنگام مشاهده کد خطاها در یخچال ساید ال جی چه کاری انجام دهیم؟

همانطور که مشاهده کردید، برای برطرف کردن ارور یخچال ساید ال جی به کمک تکنسین و متخصص نیاز دارید. به همین دلیل توصیه می‌کنیم به هیچ عنوان خودتان اقدامی انجام ندهید. در این شرایط بهترین گزینه تماس با مرکز تعمیرات یخچال ساید LG و کمک گرفتن از آن‌ها برای تعمیر یخچال ساید است.

در این نوشته سعی کردیم ارورهای مهم و ضروری یخچال ساید ال جی را بررسی و راه حل برطرف کردن آن را با شما در میان بگذاریم. چنانچه کد خطای نمایش داده شده را نتوانستید در این مقاله پیدا کنید، به دفترچه راهنمای دستگاه مراجعه نمایید. همچنین می‌توانید با شماره‌ تماس‌های موجود در سایت با کارشناسان هوم کارا تماس گرفته و راهنمایی‌های لازم را دریافت کنید.

خطاها

خطا یا ارور توضیحات
FC سنسور فریزر
RS سنسور یخچال
DS خطای سنسور دیفراست
DH خطای دیفراست (عدم دیفراست)
FF خطای فن فریزر
CF خطای فن کندانسور
CO خطای ارتباط بین برد فرمان و نمایشگر

خطاهای یخچال فریزرهای یخچال بالا

خطا یا ارور توضیحات
r خطای سنسور یخچال
d خطای عملکرد دیفراست
خاموش کامل دیسپلی خطای عملکرد دیفراست
H خطای هیتر
C خطای ارتباط بین برد فرمان و دیسپلی
هوم کارا

هوم کارا

هوم کارا با چندین سال سابقه درخشان در زمینه ارائه خدمات پس از فروش و تعمیرات لوازم‌خانگی به معتبرترین برندهای روز دنیا به میزان گسترده‌ای از تجربه و دانش دست پیداکرده است و قصد دارد با کمک گرفتن از پلتفرم خود خدمات سرویس، نگهداری و تعمیرات لوازم‌خانگی را با داشتن متخصصین دوره‌ دیده در سریع‌ترین زمان ممکن و بالاترین کیفیت ارائه نماید.