نحوه تبدیل گوشی به کنترل تلویزیون

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

قطعا برای شما هم پیش آماده که بخواهید از کنترل تلویزیون استفاده کنید اما متوجه شوید که باتری آن به درستی کار نمی‌کند. یا قصد داشته‌اید که برنامه تلویزیون را عوض کنید اما کنترل دور از دسترس شما بوده است. بهترین کار در چنین شرایطی استفاده از گوشی هوشمند است. گوشی‌های هوشمند تنها وسیله‌ای برای زنگ زدن نیستند و قابلیت‌های زیادی دارند. نحوه تبدیل گوشی به کنترل تلویزیون کار بسیار ساده‌ای است که در این مقاله تمامی مراحل لازم آن ذکر شده است.

اتصال موبایل به تلویزیون

در مرحله اول شما باید بررسی کنید که آیا موبایل شما با تلویزیون سازگار است یا خیر. همچنین گوشی شما نیز دارای چنین قابلیتی باشد. یکی از قابلیت‌هایی که برای اتصال گوشی به تلویزیون لازم است، وجود قابلیت مادون قرمز در گوشی است. البته با روش‌هایی بدون مادون قرمز نیز میتوان گوشی را به تلویزیون متصل کرد که بسیار راحت هستند. با هر کدام از این قابلیت‌ها در ادامه بیشتر آشنا خواهید شد. برای تبدیل گوشی خود به کنترل تلویزیون این مقاله را تا انتها همراهی کنید.

اتصال گوشی به تلویزیون با استفاده از مادون قرمز

تقریبا تمامی گوشی‌های هوشمند قابلیت مادون قرمز را پشتیبانی می‌کنند.برای استفاده از مادون قرمز و هماهنگ کردن آن با تلویزیون نیاز به یک نرم افزار است. برنامه مانند یک رابط بین تلویزیون و گوشی هوشمند عمل میکند و این دو را با هم هماهنگ میسازد. اگر میخواهید بدانید که گوشی شما مادون قرمز دارد یا نه میتوانید با سرچ نام و مدل گوشی خود در اینترنت تمام ویژگی‌های آن را ببینید.

برنامه‌های تبدیل گوشی به کنترل تلویزیون

برنامه‌های زیادی برای تبدیل گوشی به کنترل تلویزیون وجود دارد که همه‌ آنها را می‌توان به راحتی نصب کرد و از آنها استفاده نمود. به طور معمول نحوه تبدیل گوشی به کنترل تلویزیون کار بسیار پیچیده‌ای نیست و با نصب یک برنامه و نرم افزار ساده به راحتی میتوان گوشی را به کنترل تلویزیون تبدیل کرد.

تبدیل گوشی هوشمند به کنترل تلویزیون با برنامه Peel Smart Remote

قبل از آنکه هر برنامه‌ای در گوشی خود نصب کنید ابتدا به سراغ برنامه‌های پیش فرض گوشی خود بروید. در بیشتر گوشی‌های هوشمند معمولا به صورت پیشفرض برنامه‌ی Peel Smart Remote نصب است. نحوه تبدیل گوشی به کنترل تلویزیون با استفاده از این برنامه پیش فرض بسیار راحت‌تر از نصب و راه اندازی برنامه‌های جانبی است.

قوی ترین برنامه‌های تبدیل گوشی هوشمند به کنترل تلویزیون

برنامه‌های زیادی برای تبدیل گوشی هوشمند به کنترل تلویزیون وجود دارند. این برنامه‌ها هر کدام ویژگی دارند که میتواند با دستگاه شما هماهنگ و سازگار شود. محبوب‌ترین برنامه‌ها برای تبدیل گوشی به کنترل تلویزیون مانند زیر می‌باشند:

نرم افزار ASmart Remote IR، برنامه‌ای مدرن با کاربری سه بعدی، برنامه کاربردی IR Universal Remote، برنامهAnyMote Smart Remote و برنامه‌های دیگر که در سایت‌های معتبر جهانی میتوانید دانلود کنید.

تبدیل گوشی به کنترل تلویزیون با برنامه AnyMote Smart Remote

اگر گوشی هوشمند شما دارای قابلیت مادون قرمز است پیشنهاد می‌کنیم که برنامه AnyMote Smart Remote بر روی گوشی خود نصب کرده و از آن استفاده کنید. برنامه AnyMote Smart Remote را میتوانید به راحتی در سایت‌ها و برنامه‌های معتبر مانند گوگل پلی دانلود کنید. این برنامه بسیار قوی بوده و با هر دستگاهی که مادون قرمز دارد به راحتی هماهنگ می‌گردد.

تبدیل گوشی به کنترل تلویزیون بدون استفاده از برنامه

در بعضی از گوشی‌ها که با تلویزیون‌ها سازگار هستند می‌توان به راحتی و بدون مادون قرمز، گوشی را به تلویزیون متصل کرده و به عنوان یک کنترل از آن استفاده کرد. برای این کار تنها کافی است که یکی از برنامه‌های مربوطه را نصب کرده سپس از طریق وایفا دایرکت به تلویزیون خود متصل شوید.

مراحل تبدیل گوشی به کنترل تلویزیون

برای اینکه گوشی خود را به کنترل تبدیل کنید بدون نیاز به مادون قرمز نیز میتوان این کار به سادگی انجام داد. نحوه تبدیل گوشی به کنترل تلویزیون بدون مادون قرمز و با استفاده وای فای دایرکت به صورت مراحل زیر است:

  • یکی از برنامه‌های سازگار را نصب کنید.
  • قابلیت WiFi و WiFi Direct را فعال نمایید.
  • WiFi گوشی خود را روشن کنید.
  • WiFi Direct تلویزیون خود را روشن نمایید.
  • برنامه نصب شده را باز کرده و مراحل راه اندازی آن را در برنامه دنبال کنید.

چگونه با WiFi Direct تلویزیون را با موبایل یا همان تلفن همراه کنترل کنیم؟

اگر تلویزیون شما قابلیت WiFi Direct را پشتیبانی می‌کند در نحوه تبدیل گوشی به کنترل تلویزیون از طریق WiFi Direct نیازی به مودم و گوشی ثانویه نیست. شما با دانلود برنامه‌ای که قابلیت اتصال مستقیم به WiFi Direct را داشته باشد. اگر به دنبال برنامه‌ای می‌گردید که با تلویزیون و موبایل یا همان تلفن همراه شما سازگار باشد میتوانید با سرچ مدل دستگاه خود برنامه سازگار را از سایت شرکت دانلود کنید.

تبدیل گوشی به کنترل تلویزیون سامسونگ و ال جی

برای تبدیل گوشی به کنترل تلویزیون سامسونگ یا ال جی وجود یک یا چند قابلیت ضروری است. به طور مثال گوشی هوشمند باید دارای مادون قرمز باشد و یا از طریق وای فای بتوان آن را به تلویزیون متصل کرد. از طرفی دیگر تلویزیون نیز بای این قابلیت را پشتیبانی کند تا اتصال موفقیت آمیز باشد. تلویزیون‌ها جدید سامسونگ و ال جی دارای قابلیت‌های زیادی هستند که با استفاده از برنامه برروی گوشی می‌توان به تلویزیون وصل شده و از این قابلیت‌ها استفاده کرد.

هوم کارا

هوم کارا

هوم کارا با چندین سال سابقه درخشان در زمینه ارائه خدمات پس از فروش و تعمیرات لوازم‌خانگی به معتبرترین برندهای روز دنیا به میزان گسترده‌ای از تجربه و دانش دست پیداکرده است و قصد دارد با کمک گرفتن از پلتفرم خود خدمات سرویس، نگهداری و تعمیرات لوازم‌خانگی را با داشتن متخصصین دوره‌ دیده در سریع‌ترین زمان ممکن و بالاترین کیفیت ارائه نماید.