تفاوت ظرفشویی سری ۶ و ۸ بوش را می توان از تولید کننده های محبوب ماشین ظرفشویی در بین مصرف کننده ها دانست. این برند برای تفکیک مدل ها آن ها را در سری های مختلفی دسته بندی کرده است. برای شناسایی جهانی هر سری هم اعدادی را در نظر گرفته است. در کشور ما فقط ۴، ۶ و ۸ در دسترس هستند. عدد بالاتر نشان دهنده ۸ به روزتر بودن مدل و بالاتر بودن قیمت آن است. پاسخگویی به نیاز مصرف کننده ها است. همه مدل ها از کیفیت بالایی برخوردار هستند. ضمن این تفاوت ها و شباهت هایی هم با هم دارند. تفاوت سری ۶ و ۸ ظرفشویی بوش را می توان در امکانات برنامه ها آپشن ها و طراحی داخلی و خارجی آن ها دانست.

بیشتر بخوانید:تعمیر ظرفشویی بوش در تهران

طراحی ماشین های ظرفشویی سری ۶ و ۸

یک تفاوت سری ۶ و ۸ ظرفشویی در طراحی آنها است. هر دو آنها به صورت ایستاده هستند و سه طبقه دارند. طبقه بالا مخصوص کارد و چنگال و ظرف های کوچک است. طبقه بالایی در سری ۸ به شکل V است و جادارتر و منعطف تر از طبقه بالایی سری ۶ است. بوش در طبقه دوم سری ۸ برای ظرف های شکستنی و لیوان ها جای خاصی را طراحی کرده است که در سری ۶ این بخش وجود ندارد.

درب اصلی در آنها قسمت زیادی از بخش جلو را شامل می شود که به شکل Drop Down باز می شوند. موضوعی که در طراحی این مدل ها مطرح می شود این است که دکمه های هر دو مدل لمسی و ضد آب هستند. سبدهای بخش داخلی آنها نیز با هم تفاوت هایی دارند. سبد قاشق و چنگال در ماشین های ظرفشویی سری ۸ از سری ۶ بزرگ تر است. ضمن این که جنس منعطف تری هم دارد.

تفاوت ظرفشویی سری ۶ و ۸ بوش

امکانات ماشین های ظرفشویی سری ۶ و ۸

تفاوت سری ۶ و ۸ ظرفشویی در امکانات آنها هم مشاهده می شود. در هر دو سری آپشن AquaStop وجود دارد. این آپشن با توجه به حسگرها خطاهای ایجاد شده در جریان آب خروجی و ورودی را تشخیص می دهد و جلوی جریان آب به بیرون را می گیرد. به این ترتیب، هم ایمنی ماشین تأمین می شود و هم از خیس شدن فضای بیرونی جلوگیری می شود. در ظرفشویی های سری ۸ و برخی از مدل های سری ۶ ویژگی Home Connect وجود دارد. با استفاده از این برنامه می توان ماشین ها را با وای فای به گوشی های هوشمند وصل و روند شست و شو را کنترل کرد.

سری ۸ دارای لامپ ال ای دی برای تامین نور درون ماشین است. یک لامپ ال ای دی نیز در بخش زیر درب وجود دارد که در حین کار ماشین می شود. این ویژگی را نمی توان در هیچ کدام از مدل های سری ۶ دید.

طراحی ماشین های ظرفشویی سری 6 و 8

برخی تفاوت های ماشین های ظرفشویی سری ۶ و ۸

از انواع مختلف تفاوت سری ۶ و ۸ ظرفشویی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مصرف انرژی در این دو سری ماشین ظرفشویی متفاوت است. ماشین های سری ۶ دارای برچسب انرژی با رده ++A و این رده در ماشین های سری ۸ به شکل +++A است. مصرف انرژی در سری ۸ از ۶ بهینه تر است.
  • ماشین های سری ۶ می توانند آب را روی دمای ۴۵ تا ۶۵ درجه سانتی گراد تنظیم کنند، در حالی که دمای آب در ماشین های سری ۸ روی ۳۵ تا ۴۵، ۴۵ تا ۶۵ و ۶۵ تا ۷۵ درجه سانتی گراد تنظیم می شود. تحمل و تنظیم دمای آب در سری ۸ از سری ۶ روند بهتری دارد.
  • در برنامه شست و شوی اتوماتیک آن ها نیز تفاوت هایی وجود دارد. زمان و مقدار مصرف آب و میزان انرژی در زمان انتخاب این برنامه به شکل خودکار انتخاب می شوند. با انتخاب این برنامه در ماشین های سری ۶ تنها یک انتخاب وجود دارد. اما در سری ۸ انتخاب های مختلفی در دسترس قرار دارند.

علاوه بر تفاوت هایی که ذکر شد، تفاوت سری ۶ و ۸ ظرفشویی در فناوری Zeolith، برنامه silence، آپشن Water Softener، آپشن Vario Speed، آپشن Hygiene Plus، آپشن Extra Dry، آپشن Start in Hour و آپشن Machine Care نیز هم دیده می شود.

تفاوت ظرفشویی سری ۶ و ۸ بوش

طراحی کنترل پنل ماشین های ظرفشویی ۶ و ۸

تفاوت سری ۶ و ۸ ظرفشویی را می توان در طراحی کنترل پنل آن ها نیز دانست. سری ۸ به دکمه های تنظیم مخفی مجهز است. وقتی درب ماشین بسته باشد دیده نمی شوند. این سری بر روی درب و در بخش بالایی یک صفحه نمایش دیجیتال دارد. بر روی درب و در بخش بالایی صفحه نمایش دیجیتال دارد. مصرف کننده با این امکانات می تواند برنامه های تنظیم شده و مدت زمان باقی مانده شست و شو را مشاهده کند. ماشین های سری ۶ به صفحه نمایش با دکمه های لمسی مجهز هستند. این صفحه نمایش یک بخش دیجیتال در وسط دارد و دکمه های برنامه و آپشن در اطراف آن هستند.
طراحی کنترل پنل ماشین های ظرفشویی 6 و 8

جمع بندی

امروز برند بوش توانسته محصولات متنوعی را به بازار عرضه کند که ماشین ظرفشویی یکی از این موارد است. این برند هر بار یک سری جدید را به مشتریان خود ارائه داده که هر کدام قابلیت های زیادی دارند. به گونه ای که سری های ماشین ظرفشویی بوش در هر سری جدید از امکانات بیشتری برخوردار است. به عنوان مثال سری ۸ آخرین برند بوش بوده که از بهترین تکنولوژی برخوردار است.
تفاوت ظرفشویی سری ۶ و ۸ بوش