تعمیر لباسشویی ال جی

تعمیر لباسشویی ال جی

تعمیر لباسشویی ال جی (LG washing machine repair) یک امر حساس است که باید توسط افراد خبره انجام گیرد زیرا اگر این کار را به دست افراد بدون تجربه و غیر متخصص بسپاریم قطعا متحمل هزینه‌های بسیاری خواهیم شد. از این رو ما در این مقاله قصد داریم تا علاوه بر معرفی مرکز معتبری برای این کار با آموزش تعمیر ماشین لباسشویی ال جی گامی در جهت آشنایی عموم مردم برداریم تا بتوانند با خیال راحت تعمیر این دستگاه را به کارشناسان متبحر بسپارند و از طرفی شخصا نیز بر کار تعمیرکاران ناظر باشند تا خدایی نکرده نیاز به پرداخت هزینه‌های سنگین نباشد.

بهترین مرکز تعمیر لباسشویی ال جی کجاست؟

لباسشویی نیز مانند هر وسیله دیگری ممکن است گاهی دچار مشکل شود. اما همانطور که در بالاتر صحبت کردیم آنچه که اهمیت دارد، سپردن آن به یک مرکز معتبر برای تعمیر است تا به صورت اصولی اقدام به تعمیر لباسشویی شما کنند. مفتخریم اعلام کنیم که هوم کارا با داشتن متخصص‌های حرفه‌ای، در سریع‌ترین زمان آماده ارائه خدمات نصب و تعمیر ماشین لباسشویی برای تمامی برندها و مدل‌ها است.

اما چرا هوم کارا را برای تعمیر لباسشویی ال جی انتخاب کنیم؟

اگر بخواهیم به طور خلاصه به دلایل انتخاب هوم کارا اشاره کنیم می‌توانیم موارد زیر را نام ببریم.

  1. ضمانت ۳۶۵ روزه
  2. تعمیر لباسشویی ال جی در محل
  3. تعمیر انواع برندهای داخلی و خارجی (فرقی نمی‌کند که لباسشویی شما ایرانی است و یا خارجی و یا چه مدلی دارد، ما تمامی برندهای ایرانی و خارجی را تعمیر می‌کنیم. همچنین علاوه بر لباسشویی، اگر سایر وسایل خانه مثل یخچال، ظرفشویی، کولر و… نیاز به تعمیر داشت، مجموعه ما آماده ارائه خدمات در زمینه تعمیر لوازم خانگی نیز می‌باشد.)
  4. قیمت تعمیر ماشین لباسشویی الجی طبق مبلغ اعلامی از طرف تعاونی مربوطه

انیمیشن لباسشویی ال جی

نمایندگی تعمیر ماشین لباسشویی ال جی

تلفن نمایندگی مرکزی تعمیر لباسشویی ال جی: ۰۲۱۸۸۴۵۲۷۵۱

تلفن نمایندگی تعمیر لباسشویی ال جی در تهران

 تعمیر لباسشویی ال جی شمال تهران 

تعمیر لباسشویی ال جی در شیمرانات، تجریش، فرمانیه، قیطریه، نیاوران، آجودانیه، میرداماد، ونک، پاسداران، قیطریه و… 

شماره تماس: ۰۲۱۲۲۸۸۱۱۱۳

 تعمیر لباسشویی ال جی شرق تهران 

تعمیر لباسشویی LG در نارمک، رسالت، تهرانپارس، لویزان، پیروزی، حکیمیه، شمس‌آباد، مجیدیه، رودهن، بومهن و… 

شماره تماس: ۰۲۱۷۷۴۹۴۰۶۵

 تعمیر لباسشویی ال جی جنوب تهران 

تعمیر ماشین لباسشویی الجی اسلامشهر، جوادیه، شوش، مسعودیه، نازی آباد، خانی آباد، فداییان اسلام و…

شماره تماس واحد جنوب تهران: ۰۲۱۳۶۶۰۴۶۵

 تعمیر لباسشویی ال جی غرب تهران 

تعمیر لباسشویی الجی پونک، مرزداران، جنت آباد، اکباتان، چیتگر، ستارخان، اشرفی اصفهانی، صادقیه و…

شماره تماس: ۰۲۱۴۴۶۹۰۴۱۶

شماره تماس تعمیر لباسشویی ال جی در شهرستان

 تعمیر لباسشویی ال جی در کرج 

تعمیر لباسشویی ال جی کرج فردیس، گوهردشت، مهرشهر، عظیمیه و…

شماره تماس واحد کرج: ۰۲۶۳۶۵۱۶۰۳۷

 تعمیر لباسشویی ال جی در مشهد 

تعمیر لباسشویی ال جی وکیل آباد، طرقبه، طبرسی، مصلی، الهیه، احمد آباد و…

شماره تماس واحد مشهد: ۰۵۱۳۷۶۰۳۹۳۹

آشنایی با ۱۸ کد خطا و ارور برای تعمیر لباسشویی ال جی

 امروزه سازندگان لوازم خانگی برقی به خصوص لباسشویی، برای مطلع کردن ما از مشکلات به وجود آمده، سیستمی را طراحی کرده‌اند که مشکلات و خطاها را به کاربر اعلام می‌کند. این کد خطاها به صورت حروف انگلیسی بر روی صفحه نمایش دستگاه ظاهر می‌شوند و هرکدام از آن‌ها مفهوم مخصوص به خود را دارند.

همانطور که در مقاله لیست خطاها و ارورهای ماشین لباسشویی ال جی LG صحبت کردیم، با دانستن این کدها به راحتی می‌توانید متوجه شوید که کدام قسمت از دستگاه دچار مشکل شده است. برخی از این مشکلات به راحتی توسط شما قابل حل شدن هستند و برای برطرف کردن برخی از آن‌ها نیاز دارید تا از یک متخصص کمک بگیرید. به همین خاطر در ادامه این کد خطاها را به طور کامل می‌آوریم تا از آن‌ها برای تعمیر لباسشویی ال جی خود استفاده کنید.

ارور ماشین لباسشویی ال جی

نکته: دقت داشته باشید که هر یک از برندهای موجود در بازار، از کد خطاهای مخصوص به خود استفاده می‌کنند و حتی در مدل‌های مختلف نیز این خطاها متفاوت هستند. به همین خاطر ما در ادامه فقط ارورهای مخصوص به لباسشویی ال جی را بررسی خواهیم کرد.

۱- کد خطای IE برای تعمیر ماشین لباسشویی ال جی

ارور IE ماشین لباسشویی ال جی

IE یا همان Input Error در ماشین لباسشویی ال جی، نشان دهنده وجود مشکل در ورودی آب است. یعنی آب به اندازه کافی وارد دستگاه نشده و دیگ پر نمی‌شود. از دلایل این مشکل می‌توان به یخ زدگی شیر ورودی آب، بسته بودن شیر آب، مسدود شدن فیلترهای ورودی، کم بودن فشار آب و یا آسیب دیدگی شلنگ ورودی اشاره کرد.

برای رفع این کد خطا، باید از باز بودن شیر آب مطمئن شده و سپس شلنگ را بررسی کنید تا اگر مشکلی در آن وجود داشت، برطرف کنید. همچنین میزان فشار آب را نیز مورد بررسی قرار دهید. در صورتی که هیچ یک از موارد بالا مشکل نداشت، ممکن است مشکل از برد و یا سیم‌کشی دستگاه باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر، پیشنهاد می‌شود به مقاله ارور IE در ماشین لباسشویی LG (ال جی) + راهکار رجوع فرمایید.

۲- کد خطای OE یا Output Error

این ارور (oe lg washing machine error)، درست برعکس ارور بالا است، یعنی مشکل در خارج شدن آب از لباسشویی ال جی است. به عبارت دیگر دستگاه بعد از گذشت ۱۳ دقیقه، بازهم نمی‌تواند آب را تخلیه کند.

علت این خطا می‌تواند موارد متعددی باشد که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مسدود شدن فیلتر پمپ تخلیه
  • خرابی سوئیچ فشار
  • نقص در کنترلر الکتریکی
  • گرفتگی سیستم فاضلاب
  • وجود خمیدگی در شلنگ تخلیه
  • وجود خرابی در هیدروستات
  • گیر کردن اجسام در پمپ تخلیه

برای تعمیر لباسشویی ال جی و رفع این خطا، به ترتیب دکمه‌های Power سپس Special و سپس دکمه Spine بعد دکمه Start/Pause و در آخر دکمه Spine only را فشار دهید تا آب تخلیه شود. در صورتی که مشکل برطرف نشد، لازم است از یک تکنسین حرفه‌ای بخواهید تا نگاهی به آن بیندازد.

متخصصین مجموعه هوم کارا با داشتن تجربه‌ای چندین ساله در تعمیر انواع لباسشویی، آماده هستند تا دستگاه شما را در سریع‌ترین زمان ممکن تعمیر کنند. خبر خوب اینکه خدمات تعمیر لباسشویی ال جی در منزل نیز یکی دیگر از وظایف این مجموعه بزرگ به مشتریان خود می‌باشد.

۳- ارور UE ماشین لباسشویی ال جی

کد UE یا همان Unbalance error زمانی رخ می‌دهد که لباسشویی در کنترل توازن بار مشکل داشته باشد. علت بروز این خطا می‌تواند از کم یا زیاد بودن تعداد لباس‌ها، تراز نبودن دستگاه، وجود مشکلات فنی، تنظیم اشتباه دستگاه، خرابی برد، خرابی تاخو و یا وجود مشکل در استاتور دستگاه باشد. همچنین استفاده از لباس‌هایی با جنس نامناسب نیز می‌تواند علت نمایش این خطا باشد.

برای اینکه این خطا را رفع کنید، باید یکبار دستگاه را بدون لباس روشن کنید. همچنین باید تراز بودن دستگاه را نیز مورد بررسی قرار دهید.

ارور UE ماشین لباسشویی ال جی

نکته: هر یک از مدل‌های لباسشویی، ظرفیت مخصوص به خود را دارند و هیچگاه نباید از این میزان بیشتر در آن لباس بیندازید. مثلا اگر لباسشویی شما ۸ کیلویی است، برای اینکه طول عمر بیشتری داشته باشد، سعی کنید بین ۵ الی ۶ کیلو در آن لباس قرار دهید تا موتور دستگاه دچار فشار و خرابی نشود.

۴- ارور DE یا همان Door Error

خطای de ماشین لباسشویی ال جی

این خطا (de lg washing machine error)، زمانی رخ می‌دهد که مشکلی در درب ماشین لباسشویی وجود داشته باشد. در واقع این ارور نشان می‌دهد که درب دستگاه به خوبی بسته نشده است. علت این کد خطا می‌تواند به خاطر موارد زیر باشد.

  • تراز نبودن ماشین لباسشویی
  • وجود خرابی در قفل درب
  • وجود مشکل در اتصالات
  • وجود مشکل در سیم کشی دستگاه
  • خراب بودن درب
  • وجود مشکل در برد و یا خرابی میکروسوئیچ

جهت رفع این مشکل و تعمیر لباسشویی ال جی باید این مورد توسط یک تکنسین مورد بررسی قرار بگیرد.

۵- خطای CE

هنگامی که خطای CE برای شما نمایش داده می‌شود، یعنی در برد الکتریکی دستگاه مشکلی وجود دارد. در واقع این ارور ممکن است به خاطر زیاد بودن جریان در موتور دستگاه باشد. علت این خطا هم می‌تواند به خاطر مشکلات سیم‌کشی، خرابی موتور، وجود خرابی در تاخو و یا وجود مشکل در استاتور باشد.

اگر این خطا برای لباسشویی LG پیش آمد، می‌توانید با شماره تماس‌های موجود در وب سایت هوم کارا تماس بگیرید تا در سریع‌ترین زمان تکنسین مورد نظر به محل اعزام شود و به تعمیر ماشین لباسشویی lg بپردازد.

۶- خطای LE

le lg washing machine error، نشان دهنده وجود مشکل در موتور و قفل شدن آن است. علت این خطا می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • زیاد بودن حجم لباس‌ها و فشار آوردن به موتور
  • وجود خرابی در تاخو (رجوع شود به نوشته‌ی علت خرابی تاخو لباسشویی ال جی)
  • وجود خرابی در برد و یا میکروسوئیچ

از آنجایی که برای حل این مشکل باید موتور دستگاه مورد بررسی قرار گیرد، این یک کار کاملاً تخصصی بوده و نیاز به یک فرد حرفه‌ای دارد.

۷- بررسی ارور FE برای تعمیر لباسشویی ال جی

Float Error زمانی رخ می‌دهد که مخزن لباسشویی بیش از حد مجاز پر شده باشد. یعنی در مخزن لباس بیش از اندازه آب وجود دارد و ممکن است سرریز آب رخ دهد. علت‌هایی که می‌تواند باعث وجود این کد خطا شوند، عبارت است از:

  • وجود مشکل در شلنگ رابط دیگ
  • وجود خرابی در هیدروستات
  • خرابی برد دستگاه (جهت کسب اطلاعات بیشتر، مقاله تعمیر برد لباسشویی ال جی | بررسی+ هزینه را مطالعه فرمایید.)
  • وجود خرابی در سوئیچ فشار
  • خرابی شیر برقی ورودی به خاطر تشکیل کف بیش از حد مجاز
ارور FE ماشین لباسشویی ال جی

برای حل این مشکل لازم است ابتدا هیدروستات ماشین لباسشویی مورد بررسی قرار بگیرد و سپس آب اضافی موجود در دیگ توسط قسمت خروجی، تخلیه شود.

۸- بررسی کد خطای PE و نحوه تعمیر لباسشویی ال جی

pe lg washing machine error، نشان دهنده وجود خرابی در سنسور تعیین سطح است. این سنسور وظیفه این را دارد که میزان آب موجود در دیگ لباسشویی را اندازه گیری کند. برای اینکه این خطا را برطرف کنید، باید موارد زیر را بررسی کرده و در صورت وجود مشکل، آن را برطرف نمایید.

  • وجود خرابی در هیدروستات
  • وجود خرابی در برد دستگاه
  • مشکلات سیم کشی
  • نصب نادرست دستگاه 

پیشنهاد می‌شود جهت آشنایی بیشتر با نصب و راه‌اندازی این دستگاه به مقاله راهنمای استفاده از ماشین لباسشویی جی پلاس رجوع کنید.

برای حل این مشکل، ابتدا ماشین را به مدت ۲۰ دقیقه از برق بکشید. بعد آن را به برق وصل کرده و دستگاه را روشن سپس چرخه شستشو را انجام دهید. اگر با این کار مشکل حل نشد، لازم است برای تعمیر لباسشویی LG خود از هوم کارا بخواهید تا آن را رفع کنند.

۹- بررسی کد خطای AE یا AOE

اگر این خطا در دستگاه شما به نمایش درآمده است، یعنی در جایی از ماشین، نشتی وجود دارد. در این حالت دستگاه به صورت خودکار خاموش می‌شود. علت بروز این خطا می‌تواند یکی از موارد زیر باشد:

  • خرابی سیستم آکوآ استاپ
  • مشکلات برد
  • وجود خرابی لاستیک دور درب
  • انسداد شلنگ تخلیه
  • وجود نشتی در اتصالات داخلی
  • شل بودن شلنگ دستگاه

برای رفع این خطا و تعمیر لباسشویی ال جی باید ماشین را از برق کشیده و تمامی اتصالات دستگاه را بررسی کنید. در صورتی که لوله‌ها، آسیب دیده بودند و پارگی در آن‌ها وجود داشت، باید تعویض شوند.

۱۰- خطای PF یا همان Power Failure

هنگامی که در برق دستگاه مشکلی به وجود آمده باشد، این خطا به نمایش درمی‌آید. علت این خطا می‌تواند از تغییرات ولتاژ در سیستم برق‌رسانی، وجود مشکل در برق ساختمان، خرابی برق دستگاه، وجود خرابی در سه شاخه ماشین و یا وجود مشکل در المنت گرمایشی و خرابی برد باشد.

برای حل این مساله باید چرخه شستشو را از ابتدا آغاز کنید. اگر با این روش مشکل حل نشد، برای تعمیر ماشین لباسشویی خود باید به سراغ بررسی منبع تغذیه دستگاه بروید که این یک کار کاملاً تخصصی می‌باشد.

۱۱- کد خطای SE یا ۵E

ارور SE ماشین لباسشویی ال جی

یکی دیگر از خطاهایی که در تعمیر لباسشویی ال جی ممکن است با آن برخورد کنید، ارورSensor Error است. این خطا در واقع نشان دهنده خرابی سنسور لباسشویی است. علت بروز این خطا علاوه بر خرابی سنسور، موارد متعددی می‌تواند باشد که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • وجود خرابی در برد
  • مشکلات سنسور
  • مشکلات برق ساختمان و یا دستگاه
  • وجود مشکل در اتصالات
  • خرابی تاخو

برای رفع این خطا باید سنسور لباسشویی مورد بررسی قرار بگیرید و این یک کار کاملاً تخصصی است.

۱۲- خطای PF یا همان Power Failure

هنگامی که در برق دستگاه مشکلی به وجود آمده باشد، این خطا به نمایش درمی‌آید. علت این خطا می‌تواند از تغییرات ولتاژ در سیستم برق‌رسانی، وجود مشکل در برق ساختمان، خرابی برق دستگاه، وجود خرابی در سه شاخه ماشین و یا وجود مشکل در المنت گرمایشی و خرابی برد باشد.

برای حل این مساله باید چرخه شستشو را از ابتدا آغاز کنید. اگر با این روش مشکل حل نشد، برای تعمیر ماشین لباسشویی خود باید به سراغ بررسی منبع تغذیه دستگاه بروید که این یک کار کاملاً تخصصی می‌باشد.

۱۳- خطای CL و تعمیر لباسشویی LG

یکی از امکاناتی که در ماشین لباسشویی ال جی وجود دارد، قفل کودک است. هنگامی که شما این حالت را فعال می‌کنید، هیچ یک از دکمه‌ها کار نمی‌کنند و در نتیجه اگر کودک شما بخواهد به آن‌ها دست بزند، خطری متوجه او نخواهد شد.

هنگام فعال کردن قفل کودک، پیغام Cl یا همان Child Lock نمایش داده می‌شود. برای اینکه لباسشویی را از این حالت خارج کنید، کافی است دکمه CL را به مدت ۳ ثانیه نگه دارید تا قفل کودک غیر فعال شود.

۱۴- کد خطای EE

ارور EE یا Eeprom زمانی رخ می‌دهد که در برد الکترونیکی خرابی وجود داشته باشد. یعنی برای آی‌سی Eeprom مشکلی به وجود آمده است. علت این خطا هم می‌تواند به خاطر شل شدن برد اصلی، شل شدن سیم کشی و یا سوختن برد باشد.

برای حل این خطا، اگر لباسی در ماشین وجود داشت آن را بردارید و سپس به صورت همزمان دکمه‌های Soil, Spin Speed, Level و Power را فشار داده و سپس دکمه Start/Pause را فشار دهید. در صورتی که با این کار مشکل حل نشد، از یک متخصص بخواهید تا آن را تعمیر کند

۱۵- ارور SUD یا SD ماشین لباسشویی ال جی

برای اینکه لباس‌های شما به خوبی تمیز شوند، لازم است از پودر لباسشویی استفاده کنید. حالا اگر مقدار آن بیش از حد مجاز باشد، به شما خطای SD یا همان Suding نمایش داده می‌شود.

همچنین بجز استفاده بیش از حد از مواد شوینده، ممکن است علت آن به خاطر انسداد فیلتر پمپ تخلیه، وجود مشکل در برد، مشکلات سیم کشی و یا انسداد شلنگ تخلیه باشد.

برای حل مشکل لازم است ابتدا صبر کنید تا ماشین لباسشویی ال جی به مدت ۱۰ بار کاهش پودر را انجام دهد. بعد از آن باید انسداد شلنگ تخلیه را بررسی کنید. اگر با این کارها مشکل حل نشد، لازم است از یک تعمیرکار لباسشویی ال جی بخواهید تا دستگاه را به طور دقیق بررسی کرده و مشکلات به وجود آمده را برطرف کند.

۱۶- آشنایی با کد خطای TE و تعمیر لباسشویی الجی

Temperator error به معنای وجود خرابی در سنسور المنت یا هیتر است. این خرابی ممکن است به خاطر مشکل سیم کشی و یا وجود مشکل در ترمیستور و خرابی برد اتفاق بیفتد.

برای حل این مساله، ماشین لباسشویی را خاموش کرده و از پریز بکشید. بعد از ۲۰ دقیقه آن را به برق وصل کرده و به ترتیب دکمه‌های Power سپس Spin Speed بعد دکمه No Speen و در آخر دکمه Start را فشار دهید.

کد خطای te

۱۷- کد خطای HE

اگر در تعمیر لباسشویی lg با این خطا مواجه شدید، یعنی در هیتر و یا المنت خرابی به وجود آمده است.

همچنین علت آن می‌تواند از وجود مشکل در برد و یا مشکلات سیم کشی دستگاه باشد.

برای حل این مشکل ابتدا باید شیر آب را بسته و سپس مقاومت ترموستات را اندازه‌گیری کنید.

 

۱۸- ارور CD یا CoolDown

این اخطار زمانی نمایش داده می‌شود که چرخه خشک کردن لباس‌ها تمام شده و دستگاه در حال خنک شدن است. در واقع این ارور مشکل به حساب نمی‌آید و یک پیغام عمومی است.

برای از بین بردن این خطا کافی است لباس‌ها را از ماشین خارج کرده و سپس دکمه Pause را بزنید و یا اینکه می‌توانید لباسشویی را خاموش کنید.

همانطور که در بالا مشاهده کردید، اکثر خطاهایی که برای لباسشویی ال جی به وجود می‌آید، برای تعمیر نیاز به یک تکنسین حرفه‌ای دارند. مجموعه هوم کارا با داشتن متخصصین مجرب، آماده ارائه خدمات تعمیر و نصب انواع برندهای لباسشویی در سریع‌ترین زمان ممکن است.

بنابراین اگر برای لباسشویی ال جی شما یکی از خطاهای بالا به وجود آمد، برای رفع مشکل می‌توانید با ما تماس بگیرید.

هیچگاه از افراد غیرمتخصص برای تعمیر لباسشویی الجی استفاده نکنید!

در صورتی که مشکلی برای لباسشویی شما به وجود آمد، اولین کاری که باید انجام دهید مراجعه به تعمیرکار متخصص است. چرا که اگر از افراد غیرمتخصص برای تعمیر لباسشویی استفاده کنید، ممکن به جای درست کردن، صدمات زیادی را به آن وارد کند. علاوه بر آن ممکن است از قطعات غیر استاندارد استفاده کنند و هزینه‌های غیر متعارفی را از شما اخذ کنند.

درخواست تعمیر ماشین لباسشویی الجی و نصب فوری آن

"-" قسمتهای مورد نیاز را نشان می دهد

نام خانوادگی
نوع خدمات درخواستی

سوالات متداول تعمیر لباسشویی ال جی

از کجا متوجه بشویم ارور نمایش داده مربوط به چیست و چگونه رفع می‌شود؟

به دلیل پر تکرار بودن این سوال، در این مقاله ابتدا به بررسی ۱۸ خطا یا ارور ماشین لباسشویی  lg پرداختیم.