برنامه شستشو ماشین لباسشویی ال جی

برنامه شستشو ماشین لباسشویی ال جی و معنی کلمات روی لباسشویی

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

ماشین لباسشویی ال جی مراحل شستشو لباس‌ها را تنها با فشردن چند دکمه انجام می‌دهد. اما اگر طرز کار با این دستگاه را بلند نباشید، نه تنها لباس‌ها به خوبی شسته نمی‌شوند بلکه به خود لباسشویی نیز صدمه وارد می‌شود. معمولا تکنسین‌ها موقع نصب، نکته‌های ریز و درشتی را به شما می‌گویند اما امکان دارد بعد از مدتی آن‌ها را فراموش کنید. به همین دلیل تصمیم داریم در این نوشته شما را با برنامه شستشو ماشین لباسشویی ال جی و معنی کلمات روی آن آشنا کنیم تا از این به بعد برای شستن لباس‌ها از برنامه مخصوص به آن استفاده نمایید.

آشنایی با برنامه های شستشو ماشین لباسشویی ال جی

برنامه و کلماتی که در لباسشویی‌های LG وجود دارد، معمولا در همه مدل‌ها یکسان است. البته در مدل‌های مختلف امکان دارد تعداد آن‌ها کم یا زیاد شود. بنابراین کافی است تنها یکبار با برنامه شستشو ماشین لباسشویی ال جی و معنی کلمات روی آن آشنا شوید.

از آنجایی که این برنامه‌ها بسیار متنوع هستند، مهمترین آن‌ها را به طور کامل توضیح خواهیم داد. اما قبل از اینکار بهتر است با طرز کار ماشین لباسشویی LG نیز کمی آشنا شویم.

 همچنین بخوانیم: راهنمای استفاده از ماشین لباسشویی جی پلاس 

راهنمای ماشین لباسشویی ال جی

شاید در نگاه اول کار کردن با لباسشویی ساده به نظر برسد. اما بسیاری از افراد با نحوه کار این دستگاه آشنا نیستند یا فکر می‌کنند روش آن‌ها درست است. اما در انتخاب برنامه برای شستشوی کفش، لباس‌های توری، پتو و… دچار اشتباه می‌شوند. در نتیجه به لباس‌های حساس و ظریف آسیب می‌زنند. برخی دیگر نیز با قرار دادن بیش از حد لباس در دستگاه باعث ایجاد خرابی‌هایی در لباسشویی می‌شوند. به همین دلیل آشنایی با طرز کار لباسشویی LG لازم و ضروری است.

  • با توجه به ظرفیت لباسشویی (۶، ۷، ۸، ۹ و ۱۰.۵ کیلویی) در آن لباس بریزید.
  • مقدار مناسب از پودر را در جاپودری بریزید. دقت داشته باشید پودر اضافی باعث تمیز شسته شدن لباس‌ها نمی‌شود. بلکه علاوه بر صدمه زدن به لباس باعث ایجاد لکه‌های سفید نیز خواهد شد.
  • برنامه شستشو را متناسب با جنس لباس انتخاب کنید.
  • در پایان دکمه استارت را زده و منتظر بمانید فرایند شستشوی لباس‌ها تمام شود. در این حالت درب لباسشویی ال جی قفل و بعد از پایان شستشو امکان باز کردن آن وجود دارد.
  • در برخی از مدل‌های لباسشویی امکان اضافه کردن لباس در حین شستشو وجود ندارد. البته در مدل‌های جدید این قابلیت اضافه شده و امکان افزودن یا کم کردن لباس در موقع شستشو امکان‌پذیر است. دقت داشته باشید که در حین شستشو نباید محفظه جاپودری را باز نمایید.

در صورتی که برنامه های لباسشویی اجرا نشدند و دستگاه عملکرد صحیحی نداشت، با مرکز تعمیرات تخصصی لباسشویی LG تماس بگیرید.

 همچنین بخوانیم: نحوه ریست ماشین لباسشویی ال جی LG 

برنامه شستشو ماشین لباسشویی ال جی

برنامه لباسشویی ال جی

در ادامه مهمترین برنامه های شستشو ماشین لباسشویی ال جی در ظرفیت‌های ۶، ۷، ۸، ۹ و ۱۰.۵ کیلویی به همراه ویژگی‌های هر کدام را آورده‌ایم.

برنامه شستشو Intensive ماشین لباسشویی ال جی

این برنامه برای شستن لباس‌هایی که کثیفی متوسطی دارند مناسب است. با انتخاب Intensive، ابتدا با آبکشی و خیس کردن، کثیفی‌های سطحی پاک می‌شود. سپس شستشوی عادی شروع و آن را تمیز می‌کند. زمانی که قصد دارید از چرک مرده شدن لباس‌ها جلوگیری کنید، انتخاب این برنامه توصیه می‌شود.

برنامه شستشو Duvet

برنامه شستشو Duvet

Duvet برای شستشوی پتو، ملحفه و انواع الیاف مصنوعی مناسب بوده و به بهترین شکل ممکن آن‌ها را تمیز می‌کند. چرا که این دسته از الیاف، مواد شوینده را در خود نگه داشته و بعد از شسته شدن احتمالا بوی مایع لباسشویی را حس خواهید کرد. این مایع به مرور زمان می‌تواند مشکلات پوستی یا آلرژیک را به دنبال داشته باشد. در حالت عادی برای رفع این مساله باید لباس را فشار آب بالا شسته و بگذارید مدت زیادی آبکشی شود اما اگر برنامه Duvet را انتخاب کنید، همه کارها را لباسشویی ال جی انجام خواهد داد.

برنامه شستشوی Sport Wash یا Sports Wear در ماشین لباسشویی ال جی

یکی از اصلی‌ترین تفاوت‌ لباس‌های ورزشی با لباس‌های معمولی در الیاف آن‌ها است. معمولا در لباس‌های ورزشی از الیاف مصنوعی استفاده می‌کنند تا در مقابل عرق بدن مقاومت بیشتری داشته باشند. اما بوی عرق بیشتری از آن‌ها به مشام می‌رسد. به همین دلیل باید هر بار آن‌ها را بشویید.

دقت داشته باشید اگر از برنامه مخصوص به لباس‌های ورزشی استفاده نکنید، خیلی زود کهنه و پوسیده خواهند شد. پس برای شستن این جنس لباس‌ها حتما برنامه مخصوص به آن یعنی Sport Wash را انتخاب کنید.

برنامه شستشوی Mix یا مخلوط

هنگامی که رنگ لباس‌هایتان متفاوت از یکدیگر است و تعداد زیادی لباس روی هم جمع شده‌اند، بهترین انتخاب برنامه Mix خواهد بود. البته نباید لباس‌های مجلسی یا ورزشی را در لابه‌لای این لباس‌ها قرار دهید. چرا که امکان دارد به آن‌ها آسیب بزند. همچنین اگر بعضی از لباس‌های رنگی‌تان رنگ پس می‌دهد، باید آن‌ها را به صورت جداگانه بشویید.

برنامه شستشو delicates

برنامه شستشو Silk یا Delicates در ماشین لباسشویی ال جی

این برنامه برای لباس‌های حریر، ابریشم، ساتن و در حالت کلی برای لباس‌های بسیار ظریف و حساس مناسب است. زیرا این جنس لباس‌ها بسیار حساس هستند و باید با دقت بالایی شسته شوند. هر گونه تغییر در دما و چرخش باعث نابودی آن‌ها خواهد شد. با انتخاب برنامه Silk یا Delicates، لباسشویی با سرعت پایین لباس‌ها را می‌شوید تا کمترین میزان آسیب به آن‌ها وارد شود. همچنین در کنار این موارد حتما باید از ماده شوینده مخصوص برای لباس‌های ظریف استفاده کنید.

 همچنین بخوانیم: نحوه استفاده از جاپودری لباسشویی | ریختن پودر، درآوردن و تمیز کردن آن 

برنامه شستشو Alergy Plus یا Sensitive

در صورتی که دارای حساسیت و آلرژی هستید، باید یکی از برنامه های Sensitive یا Alergy Plus را انتخاب کنید. این برنامه‌ها با شستشوی لباس در یک دمای خاص باعث از بین رفتن عوامل باکتری‌زا مثل گرد و غبار و میکروب‌ها می‌شود. همچنین با فشار آب بیشتر، مواد شوینده را به طور کامل در لباس‌ها می‌شوید تا هیچ حساسیتی باقی نماند.

برنامه شستشو Dark Wash یا Jeans

برنامه بعدی شستشو در ماشین لباسشویی ال جی مخصوص لباس‌های تیره و جین است. برای جلوگیری از خراب شدن لباس‌های تیره و جین، دما و سرعت چرخش دیگ اهمیت زیادی دارد. چرا که اگر سرعت چرخش یا دما بیشتر باشد، نه تنها این جنس لباس‌ها به خوبی شسته نمی‌شوند بلکه چروک نیز خواهند شد.

 همچنین بخوانیم: نحوه شستن شلوار جین با لباسشویی و با دست

برنامه شستشو Quick Super در ماشین لباسشویی ال جی

اگر برای شستن لباس‌های خود عجله دارید، بهترین گزینه انتخاب Quick Super خواهد بود. البته برای همه لباس‌ها نمی‌توان از این برنامه استفاده کرد. شستشوی سریع برای لباس‌هایی است که به میزان زیاد کثیف نشده‌اند. مثل لباسی که بیش از چند بار از آن استفاده نکرده‌اید و فقط بوی عرق می‌دهد. مدت زمان شستشو نیز بین ۱۵ الی ۳۰ دقیقه است.

برنامه Shirt یا Blouses برای شستن بلوز و تیشرت

معمولا لباس‌هایی مثل بلوز یا تیشرت بعد از شستن، گشاد یا چروک می‌شوند. اما اگر برنامه مخصوص شستشو Shirt را انتخاب کنید، از این صدمات جلوگیری خواهد شد. این برنامه با کنترل دما آب و سرعت چرخش، مشکل چروک یا گشاد شدن را از بین می‌برد. همچنین کاری می‌کند تا بعد از شستشو به اتو نیازی نداشته باشید.

 همچنین بخوانیم: نحوه استفاده از مایع لباسشویی به چه شکل است؟ 

برنامه شستشو Wool

بسیاری از افراد برای شستشو لباس‌های پشمی از لباسشویی استفاده نمی‌کنند. چرا که برنامه های عادی باعث از بین رفتن بافت این نوع لباس‌ها می‌شوند. اما اگر از برنامه شستشو Wool ماشین لباسشویی ال جی استفاده کنید، نظرتان عوض خواهد شد. چرا که این برنامه با استفاده از آب سرد و سرعت پایین، لباس‌های پشمی و کاموایی را شسته و از آسیب به آن‌ها جلوگیری می‌کند. همچنین نتیجه شستشو نیز کاملا رضایت بخش است.

برنامه Cotton برای شستن لباس‌های نخی و کتان

از آنجایی که لباس‌های نخی و کتان بسیار حساس هستند، باید هنگام شستشو نهایت دقت را به خرج دهید. از برنامه Cotton می‌توانید برای شستشوی حوله، پارچه‌های پنبه‌ای، شلوار کتان و تیشرت و لباس‌های پنبه‌ای استفاده کنید.

 همچنین بخوانیم: شستن حوله در ماشین لباسشویی 

برنامه شستشوی لباس کتان در لباسشویی ال جی

برنامه شستشو Easy Care در ماشین لباسشویی ال جی

Easy Care یک برنامه جانبی در لباسشویی LG است که وظیفه جلوگیری از چروک شدن لباس‌ها را بر عهده دارد. دقت داشته باشید که این برنامه برای شستشوی لباس‌های ظریف و حساس مناسب نیست.

 همچنین بخوانیم: علت چروک شدن لباس در لباسشویی چیست؟ 

برنامه Night Wash

اگر می‌خواهید لباسشویی LG موقع کار کردن کمترین میزان صدا را تولید کند، باید برنامه Night Wash را انتخاب کنید. در این حالت همه عملکردهای دستگاه مثل خشک کردن لباس‌ها به شدت کند شده و صدای بسیار کمی تولید می‌شود؛ دقیقا مثل یک جاسوس حرفه‌ای! این گزینه شبیه برنامه Mix عمل می‌کند. به همین دلیل نباید لباس‌های ظریف و حساس را با آن بشویید.

برنامه شستشو Curtains در ماشین لباسشویی ال جی

اگر پرده‌های بلند خانه را با انتخاب برنامه های عادی بشویید، شاهد چروک‌های زیادی خواهید بود که اتو کردن آن‌ها بسیار سخت است. به همین دلیل باید برنامه مخصوص پرده‌ها یعنی Curtains را انتخاب کنید. این برنامه طوری طراحی شده تا هیچ مشکلی برای پرده‌ها به وجود نیاید.

برنامه Gentle Spin

در صورتی که فقط قصد استفاده از خشک کن لباسشویی ال جی را دارید، برنامه Gentle Spin را انتخاب کنید. بعد از انتخاب این برنامه باید سرعت دور موتور را متناسب با نوع لباس تعیین نمایید. توصیه می‌کنیم فقط در موارد ضروری به سراغ این گزینه بروید. چرا که اگر سرعت چرخش را به درستی تنظیم نکنید، احتمال دارد به لباس‌هایتان آسیب وارد شود.

آشنایی با سایر برنامه های شستشو در ماشین لباسشویی ال جی

علاوه بر برنامه هایی که در بالا معرفی کردیم، برنامه های دیگری نیز برای شستشوی لباس‌ها وجود دارد که شامل موارد زیر است.

نام برنامه عملکرد
Delicate شستن پارچه‌های حریر و پرده‌ها
Cotton eco شستشو لباس‌های کتان با صرفه‌جویی در مصرف انرژی
Cotton Large یا Cotton+ مناسب برای لباس‌های کتان موقعی که حجم لباس‌ها بیشتر است.
Hand Wash شستن لباس‌ها مانند شستشو با دست
Synthetic / Mix برنامه‌ای برای شستشو لباس‌های دم دستی و معمولی
Bio Care مناسب برای لباس‌های لکه‌دار
Bed Cover شستشوی روتختی و تکه‌های بزرگ
Bulky مناسب برای تکه‌های بزرگ
Boilling Care شستشو لباس‌های بیماران
Skine Care برنامه‌ای برای شستشو لباس‌هایی که با بدن تماس مستقیم دارند.
Speed 14 شستشو لباس‌ها در ۱۴ دقیقه
Baby Care مناسب برای شستشو لباس‌های نوزاد
Normal برنامه شستشو لباس‌های عادی در ماشین لباسشویی ال جی
Hygiene شستشو ضد حساسیت
Light Soil مناسب برای لباس‌های رنگی و پنبه‌ای با کثیفی معمولی
Lingerie برای شستشو لباس‌های زیر و لطیف
Boil wash شستشو بهداشتی
Boil wash خشک کردن یک تکه لباس
Underwaer شستشو لباس‌های زیر زنانه

rinse and spine button

معنی کلمات روی ماشین لباسشویی ال جی

هر کدام از مدل‌های لباسشویی LG دارای یک سری دکمه بر روی پنل خود هستند. در اکثر مدل‌ها این دکمه‌ها تقریبا مشابه بوده ولی با این وجود امکان دارد تعداد آن‌ها کم یا زیاد باشد. برای اینکه بتوانید از قدرت‌های لباسشویی حداکثر استفاده را ببرید، لازم است با معنی هر یک از کلمات و کاربرد آن‌ها آشنا شوید.

دکمه‌های ماشین لباسشویی LG معنی دکمه‌ و کاربرد آن
Power روشن و خاموش کردن لباسشویی
Start / Pause شروع و متوقف کردن برنامه‌ها
Display نمایش اطلاعاتی مثل کد خطاها، قابلیت‌های دلخواه و زمان باقی مانده از شستشو
Options تنظیمات اضافی
Program Knob تنظیم برنامه دلخواه
Rinse آبکشی اضافی لباس‌ها
Pre Wash پیش شستشو برای زمان‌هایی که لباس‌ها خیلی کثیف هستند.
Spin تغییر سرعت چرخش موتور
Add Item اضافه کردن لباس در حین شستشو
Inetensive شستشوی متمرکز لباس‌های کثیف با حداکثر قدرت
Dry خشک کردن لباس‌ها
Turbo Wash شستشوی سریع
Time Dely ایجاد تاخیر در شستشوی لباس‌ها
medic rinse آبکشی بهداشتی – آبکشی پایانی با دمای ۴۰ درجه انجام می‌شود.
Favorite  تنظیم برنامه دلخواه برای شستشو در ماشین لباسشویی ال جی
No Spine شستشوی لباس‌ها بدون خشک کردن
Rinse+ یک بار آبکشی اضافی
Rinse++ دو بار آبکشی اضافی
Temp تغییر دما
Crease Care ضد چروک
Rinse + Spine آبکشی لباس‌ها و خشک کردن آن‌ها
Rinse Hold توقف در زمان آبکشی
Time Save کاهش مدت زمان برنامه
Dry Only فقط خشک کن
Spine خشک کن
Child Lock فعال و غیرفعال کردن قفل کودک
Drian تخلیه آب
Steam Wash شستشو با بخار
Souk اضافه کردن زمان برای خیس کردن لباس‌ها (مواقعی که لباس‌ها خیلی کثیف هستند)
Air Dry برنامه‌ای برای خشک کردن لباس‌ها
Water Level تعیین میزان سطح آب
Hot Wash انتخاب ورودی آب گرم
Cold Wash انتخاب ورودی آب سرد
Remote Start کنترل از راه دور لباسشویی
Strong Wave موج ساز برای شستشو قدرتمند

تنظیم برنامه خشک کن ماشین لباسشویی ال جی

گاهی مواقع پیش می‌آید که فقط به خشک کن لباسشویی نیاز داریم. اما چطور می‌توان فقط از برنامه خشک کن استفاده کرد؟ آیا برنامه خاصی برای آن وجود دارد؟ بهتر است بدانید در لباسشویی‌های LG علاوه بر وجود برنامه مجزا برای شستشو و آبکشی، برنامه مخصوص خشک کن نیز قرار داده شده است. بنابراین می‌تواند مانند یک خشک کن مجزا عمل کرده و رطوبت لباس‌ها را بگیرد.

برای اینکار باید یکی از دکمه‌های Spin, Dry, Dry Only, Eco dry, Gentle Spin یا Cupboard dry را انتخاب کنید. بعد از آن با چرخاندن دکمه ولوم، باید دور خشک را روی یکی از سرعت‌های ۴۰۰ الی ۱۲۰۰ قرار دهید. در نهایت با انتخاب دما و فشار دادن دکمه استارت، خشک کن لباسشویی ال جی فعال خواهد شد. البته امکان انتخاب زمان سیکل خشک کن نیز وجود دارد که باید با توجه به حجم لباس‌ها تنظیم کنید.

 همچنین بخوانیم: چگونه فقط از خشک کن ماشین لباسشویی استفاده کنیم؟ 

معنی کلمات روی لباسشویی ال جی

آشنایی با معنی علائم و نشانه‌های روی ماشین لباسشویی LG

علاوه بر کلمات و برنامه های شستشو، برخی از نشانه‌ها نیز بر روی لباسشویی ال جی وجود دارد که معنی آن‌ها به ترتیب زیر است.

  • A: PreWash یا پیش شستشو
  • B: Crease Care یا ضد چروک
  • C: Rinse+ یا آبکشی اضافی
  • D: Add Item یا اضافه کردن لباس در حین شستشو
  • E: Tub Clean یا شستشوی دیگ
  • F: Dry یا خشک کردن لباس‌ها

البته به جز این حالت، در برخی از مدل‌ها نشانه‌ها به شکل دیگری نیز نمایش داده می‌شوند.

  • A: پیش شستشو
  • B: شستشوی بهداشتی
  • C: برنامه دلخواه یا Favorite
  • D: Time Delay یا تاخیر زمانی
  • E: Wash یا شستشو
  • F: Intensive یا شستشو تمام وقت
  • G: Turbo Wash یا شستشو سریع
  • H: Rinse+Hold شستشو و مکث

 همچنین بخوانیم: عیب یابی ماشین لباسشویی ال جی با گوشی + آموزش نرم افزار 

مدت زمان شستشو لباس‌ها در ماشین لباسشویی ال جی چقدر است؟

یکی از مسائل مهم و اساسی برای تمیز شسته شدن لباس‌ها، زمان شستشو است. اگر این مدت زمان به صورت صحیح انتخاب نشود، لباس‌ها به خوبی شسته نخواهند شد. معمولا در لباسشویی‌های ال جی این مدت از ۱۵ دقیقه شروع شده و تا ۱.۵ ساعت ادامه می‌یابد. نکته‌ای که وجود دارد این است که با انتخاب هر یک از برنامه‌ها، خود دستگاه مدت زمان را مشخص می‌کند. بنابراین لازم نیست شما کاری انجام دهید. زمان شستشو برخی از برنامه‌ها به شکل زیر است.

  • Quick: 30 دقیقه
  • Crease Care: 20 دقیقه
  • Wool: 36 دقیقه
  • Baby Care: 20 دقیقه
  • Delicates: 44 دقیقه

امیدواریم با مطالعه این نوشته با برنامه شستشو ماشین لباسشویی ال جی و معنی کلمات روی آن آشنا شده باشید. رعایت این موارد می‌تواند طول عمر لباس‌ها و لباسشویی را به مقدار قابل توجهی افزایش دهد.


هوم کارا

هوم کارا

هوم کارا با چندین سال سابقه درخشان در زمینه ارائه خدمات پس از فروش و تعمیرات لوازم‌خانگی به معتبرترین برندهای روز دنیا به میزان گسترده‌ای از تجربه و دانش دست پیداکرده است و قصد دارد با کمک گرفتن از پلتفرم خود خدمات سرویس، نگهداری و تعمیرات لوازم‌خانگی را با داشتن متخصصین دوره‌ دیده در سریع‌ترین زمان ممکن و بالاترین کیفیت ارائه نماید.