ارزان ترین تلویزیون های ۴k ال جی

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

 

قبل از هر چیز باید یادآوری کنیم که ال جی اولین شرکتی بود که کیفیت ۴k را در تلویزیون های خود اعمال کرد؛ تلویزیون های Ultra HD یا به اصطلاح عامیانه تر ۴k حدود ۸.۳ میلیون پیکسل دارند که در مقایسه با تلویزیون های Full HD که از ۲ میلیون پیکسل برخوردار هستند، تقریباً ۴ برابر پیکسل بیشتری دارند. ما در این مطلب ارزان ترین تلویزیون های ۴k ال جی را خدمت شما معرفی کنیم پس در ادامه با ما همراه باشید.

کیفیت ۴K چیست؟

وضوح ۴K در واقع با دو برابر کردن وضوح ۱۰۸۰p در دو راستای طول و عرض به دست می آید که در نتیجه آن وضوحی برابر با ۳۸۴۰ در ۲۱۶۰ پیکسل حاصل می شود. برخی از سازندگان آن را با نماد ۲۱۶۰p نمایش می دهند؛ این وضوح دقیقا ۴ برابر تعداد پیکسل‌ های ۱۰۸۰p یا Full HD است..

4k

در واقع هر قدر وضوح صفحه نمایش شما بالا‌تر باشد، قادر به دیدن جزئیات بیشتری هستید که در نتیجه آن تصاویری واقعی‌ تر به نمایش در می آیند. کیفیت ۴K از استانداردهای جدیدی در سرعت رفرش تصویر یا Frame Rate و فضای رنگ‌ها بهره می برد. به این معنا که دامنه رنگ بیشتر و دقت بالاتری را در رنگ‌ها ایجاد می کند. همچنین سرعت نمایش تصاویر در آن بیشتر بوده و برابر با ۱۲۰ فریم در ثانیه است؛ یعنی در یک ثانیه از یک فیلم با وضوح ۴K تعداد ۱۲۰ عکس در مقابل چشمان شما به نمایش درخواهد آمد. فناوری ۴K توانسته دنیای مجازی را بیش از همیشه به دنیای واقعی نزدیک کند؛ اما توجه داشته باشید صرفاً داشتن یک صفحه نمایش ۴K به این معنا نیست که شما تصاویر با کیفیت تری می بینید بلکه محتوای شما نیز باید از کیفیت ۴K برخوردار باشد.

تلویزیون ۴k ال جی

کیفیت بالای تلویزیون های ۴K باعث شده تا این محصولات درصدر پیشنهادات فروشندگان به خریداران قرار بگیرد تا دیگر نیازی به تعویض دوباره آن در سال های آتی نباشد. البته قیمت تلویزیون ۴K نسبت به تلویزیون های FULL HD مقداری بالاتر است که طبیعی می باشد. اگر قصد خرید یکی از تلویزیون های ال جی را با بودجه کم دارید بدون شک خرید یکی از این مدل های زیر می تواند بهترین انتخاب برای شما باشد. بیشتر تلویزیون ها در سایز های پایین کیفیت ۴K ندارند اما ال جی تنوع بیشتری در این زمینه دارد. در ادامه ارزان ترین تلویزیون های ۴k ال جی را بر اساس از قیمت بالا تا ارزانترین قیمت دسته بندی کرده ایم تا کسانی که تمایل به خرید یک تلویزیون با کیفیت ۴K و هزینه کمی دارند بتوانند به راحتی مدل مورد نظرشان را انتخاب و خریداری نمایند.

۸. تلویزیون ال جی NANO80

تلویزیون ال جی NANO80
ویژگی های کلیدی
کیفیت ۴k  ۲۰۲۰
صدا ۲۰ وات ۶۰ هرتز
LED / پنل IPS ۲×USB
 سیستم عامل webOS ۴×HDMI
گیرنده داخلی و خارجی ساخت کره

تلویزیون ال جی NANO80  کیفیت تصویر و امکانات هوشمند عالی دارد. این تلویزیون زیبا که از بهترین تلویزیون های نانوسل ۲۰۲۰ است، قیمت بسیار مناسبی نیز دارد. کیفیت تصویر ۴K با فناوری نانوسل همراه شده تا تصاویری واضح و شفاف را به بیننده نمایش دهد. پشتیبانی از فرمت های HDR شامل HDR10 Pro و HLG به نمایش جزئیات و ارائه طیف رنگی گسترده کمک می کند. این تلویزیون هندلینگ انعکاسی فوق العاده ای داشته و از بازتاب نور در صفحه نمایش جلوگیری می کند.

این تلویزیون در بخش سیستم صوتی از ۲ بلندگو جهت پخش صدایی با توان ۲۰ وات استفاده کرده است. جهت تنظیم کیفیت صدا از فناوری AI Sound در سیستم صوتی استفاده شده تا صدایی رسا و باکیفیت پخش شود. امکانات هوشند تلویزیون شامل اتصال به اینترنت، اتصال به انواع گوشی و امکان دانلود برنامه است. همچنین می توانید در این تلویزیون به صورت آنلاین فیلم ببینید. از دستیارهای صوتی Google Assistant و Amazon Alexa نیز به منظور کنترل تلویزیون توسط صدا پشتیبانی می شود.

بیشتر بخوانید:نسبت کنتراست تلویزیون چیست؟

 

۷. تلویزیون ال جی SM8100

تلویزیون sm8100
ویژگی های کلیدی
کیفیت ۴K  ۲۰۱۹
صدا ۲۰ وات ۶۰ هرتز
LED / پنل IPS ۲×USB
 سیستم عامل webOS ۴×HDMI
گیرنده داخلی و خارجی ساخت کره

تلویزیون ال جی SM8100 یکی از بهترین تلویزیون های ۴K با پنل IPS است که زاویه دید گسترده ای را ارائه می دهد. بدین معنا که شما از هر زاویه ای تلویزیون را تماشا کنید کیفیت تصویر همچنان دقیق باقی می ماند. اما شاید نسبت کنتراست ضعیف آن برای اتاق های تاریک زیاد مناسب نباشد. نکته ای که برای دوستداران گیم بسیار خوشایند است زمان پاسخ دهی و تأخیر در ورودی پایین آن می باشد که افزون بر آن وجود فناوری نانوسل نیز در SM8100 ال جی باعث شده تا تصاویری کاملاً طبیعی را به نمایش همگان بگذارد و همچنین محتواهای بی کیفیت را تا حد ۴K ارتقاء بخشند.

بخش صوتی تلویزیون SM8100 شامل دو بلندگو با توان صوتی ۲۰ وات است و با پشتیبانی از قابلیت DTS Virtual:X صدایی با کیفیت و بدون نویز را ارائه می دهد. سیستم عامل webOS و قابلیت اتصال به اینترنت از ویژگی های هوشمند SM8100 بوده که با استفاده از آن می توانید در صفحات وب به جستجو بپردازید. همچنین برنامه های مورد نیاز خود را از طریق فروشگاه ال جی دانلود کرده و به تماشای آنلاین فیلم و سریال های یوتیوب و نتفلیکس بنشینید. چهار پورت HDMI، دو پورت USB و گیرنده های DVB-T2 ،DVB-C ،DVB-S2، خروجی صوتی دیجیتال و بلوتوث از جمله دیگر مشخصات این تلویزیون هوشمند می باشد. همچنین قابلیت Universal Control امکان کنترل همه دستگاه های منزل را تنها با یک ریموت برای شما فراهم می کند. 

۶. تلویزیون ال جی UN8060

UN8060 از ارزانترین تلویزیون های 4K ال جی
ویژگی های کلیدی
کیفیت ۴K  ۲۰۲۰
صدا ۲۰ وات ۶۰ هرتز
LED / پنل IPS ۲×USB
 سیستم عامل webOS ۴×HDMI
گیرنده داخلی و خارجی ساخت کره

از بهترین تلویزیون های سری UN ال جی که جزو ارزانترین تلویزیون های ۴K نیز می باشد، تلویزیون UN8060 می باشد. این تلویزیون زیبا از لحاظ ظاهری به تلویزیون NANO80 شباهت دارد.این تلویزیون ۴K از فناوری ۴K Upscaler جهت ارتقای کیفیت تصاویر استفاده کرده است. پشتیبانی از فرمت های تصویر HDR10 Pro و HLG به نمایش تصاویر با جزئیات کامل کمک می کند. رفرش ریت این تلویزیون ۶۰ هرتز بوده و زاویه دید آن برای تماشای فیلم بسیار مناسب است. 

سیستم صوتی تلویزیون شامل ۲ بلندگو است که صدایی با توان ۲۰ وات را به گوش شنونده می رسانند. فناوری Clear Voice III نویزهای صدا را از بین برده و توسط قابلیت AI Sound کیفیت صدای تلویزیون ارتقاء می یابد. در تلویزیون ال جی UN8060 می توانید به Wi-Fi متصل شده و توسط مرورگر تعبیه شده به وبگردی بپردازید. دانلود انواع اپلیکیشن و اتصال به گوشی های هوشمند نیز در این تلویزیون وجود دارد. با قابلیت جذاب Sports Alert می توانید از زمان پخش برنامه های ورزشی موردعلاقه خود مطلع شوید. 

۵. تلویزیون ال جی UN8100

ارزانترین تلویزیون ال جی UN8100
ویژگی های کلیدی
کیفیت ۴K  ۲۰۲۰
صدا ۲۰ وات ۶۰ هرتز
LED / پنل IPS ۲×USB
 سیستم عامل webOS ۴×HDMI
گیرنده داخلی و خارجی ساخت کره

از بهترین تلویزیون های ال جی که در سال ۲۰۲۰ به بازار معرفی شد تلویزیون ال جی UN8100 است. این تلویزیون ظاهر بسیار زیبایی داشته و جلوه ای خاص و شیک به محیط اطراف خود می بخشد. تلویزیون UN8100 با کیفیت تصویر ۴K و پنل IPS تصاویری با کیفیت عالی به نمایش می گذارد. پشتیبانی از فرمت های تصویر HDR10 Pro و HLG به ارتقای کیفیت تصویر در صفحه نمایش کمک می کند. کنتراست بالا و زاویه دید مناسب از ویژگی های مثبت در صفحه نمایش تلویزیون هستند. رفرش ریت ۶۰ هرتز و پردازنده ۴ هسته ای نیز به نمایش صحنه هایی باکیفیت و سریع منجر می شود. 

سیستم صوتی تلویزیون شامل ۲ بلندگو است و صدایی با توان ۲۰ وات را به گوش شنونده می رساند. قابلیت هوشمند AI Sound صدای سیستم صوتی را با تصویر هماهنگ می کند و Clear Voice III باعث از بین رفتن نویزهای صدا در تلویزیون می شود. دسترسی به اینترنت و مرورگر وب امکانات هوشمند گسترده ای را در اختیار کاربران قرار می دهد. به علاوه توسط قابلیت Mobile Connectivity اتصال به انواع گوشی های هوشمند فراهم شده است. همچنین پشتیبانی از دستیار های صوتی Google Assistant در UN8100 وجود دارد تا بتوانید از طریق صدا اعمال تلویزیون را کنترل کنید. 

۴. تلویزیون ال جی UM7660

تلویزیون UM7660
ویژگی های کلیدی
کیفیت ۴K  ۲۰۱۹
صدا ۲۰ وات ۶۰ هرتز
LED / پنل IPS ۲×USB
 سیستم عامل webOS ۴×HDMI
گیرنده داخلی و خارجی ساخت کره

یکی دیگر از محصولات مقرون به صرفه کمپانی ال جی با کیفیت تصویر ۴K تلویزیون UM7660 می باشد که از فرمت های تصویری نظیر HLG و HDR10 نیز پشتیبانی می کند. چهار پورت HDMI، گیرنده های DVB-T2، DVB-C، DVB-S2، دو پورت USB، قابلیت اتصال به اینترنت، بلوتوث، سیستم عامل webOS و اتصال به موبایل از طریق Screen Share از جمله مواردی است که باید به آن اشاره کرد.

تلویزیون ال جی UM7660 محصول ۲۰۱۹ و از  سری ۷ با امکانات بالا و کیفیت صدایی رسا و واضح بوده که از همه مهمتر طراحی شیک آن می تواند مورد پسند هر کاربری باشد. این LED با کیفیت تصویر ۴K و توان خروجی ۲۰ وات و امکانات هوشمند خود می تواند یکی از ایده آل ترین گزینه ها برای خانواده های ایرانی باشد. 

۳. تلویزیون ال جی UN7340

تلویزیون un7340
ویژگی های کلیدی
کیفیت ۴K  ۲۰۲۰
صدا ۲۰ وات ۶۰ هرتز
LED / پنل IPS ۲×USB
 سیستم عامل WebOS  ۳×HDMI
گیرنده داخلی و خارجی ساخت مصر

تلویزیون ال جی UN7340 از بهترین تلویزیون های ۴K ال جی در سال ۲۰۲۰ با امکانات زیاد و قیمت مناسب با پنل IPS است. این تلویزیون روشنایی بالا و زاویه دید گسترده ای را ارائه می دهد و برای اتاق های بزرگ و یا کسانی که از زاویه های غیر مستقیم تلویزیون را تماشا می کنند بسیار عالی است. UN7340 ال جی چون در مقابله با انعکاس نور به خوبی عمل می کند برای محیط های روشن مناسب بوده و علاوه بر این با وجود زمان پاسخ دهی سریع و تأخیر در ورودی بسیار پایینی که دارد، انتخاب مناسبی برای گیمرها نیز می باشد. 

سیستم صوتی تلویزیون متشکل از بلندگوهای دو کاناله با توان صوتی ۲۰ وات صدایی رسا و فراگیر را منتشر می کنند. این تلویزیون هوشمند و مجهز به سیستم عامل ال جی یعنی webOS است که با اتصال آن به اینترنت امکانات زیادی را برای کاربر در دسترسی به انواع محتوا در فضای مجازی فراهم می کند.. سه پورت HDMI، دو پورت USB و گیرنده های DVB-T2 ،DVB-C ،DVB-S2 از جمله دیگر قابلیت های UN7340 هستند. 

۲. تلویزیون ال جی UM7340

تلویزیون um7340
ویژگی های کلیدی
کیفیت ۴K  ۲۰۱۹
صدا ۲۰ وات ۶۰ هرتز
LED / پنل IPS ۲×USB
 سیستم عامل webOS ۳×HDMI
گیرنده داخلی و خارجی ساخت کره

تلویزیون ال جی UM7340 از جمله سری ۷ محصولات ۲۰۱۹ می باشد که زاویه دید گسترده، تأخیر در ورودی و زمان پاسخگویی عالی دارد. همراه با روشنایی SDR مناسب و هندلینگ انعکاسی بسیار خوب می تواند یک گزینه مناسب برای پذیرایی های بزرگ و پرنور باشد. این تلویزیون مدل مشابه UN7340 است که دارای شباهت ها و تفاوت هایی ناچیز می باشد. UM7340 ال جی اگرچه از HDR پشتیبانی می کند اما از اوج روشنایی خوبی در این زمینه برخوردار نیست. سرعت رفرش ۶۰ هرتزی از ویژگی های مثبت در این تلویزیون ۴K است.

 

قدرت خروجی ۲۰ واتی توسط ۲ بلندگو در سیستم صوتی صدا را با کیفیت و قدرت بالا منتشر می کند. تلویزیون ال جی UM7340 مجهز به سیستم عامل webOS بوده یعنی از قابلیت هایی همچون اتصال به اینترنت، بهره گیری از مرورگر وب و دانلود برنامه ها پشتیبانی می کند. قابلیت اتصال به موبایل از طریق Screen share، سه پورت HDMI، دو پورت USB، خروجی صوتی اپتیکال، گیرنده های DVB-T2 ،DVB-C ،DVB-S2 از دیگر ویژگی های این تلویزیون هستند.

۱. تلویزیون ال جی UN711

ارزانترین تلویزیون 4K ال جی
ویژگی های کلیدی
کیفیت ۴K  ۲۰۲۰
صدا ۲۰ وات ۶۰ هرتز
LED / پنل IPS ۲×USB
 سیستم عامل webOS ۳×HDMI
گیرنده داخلی و خارجی ساخت لهستان

تلویزیون ال جی UN711 ارزان ترین تلویزیون ۴k ال جی می باشد که در این مقاله قرار گرفته است. این تلویزیون زیبا دارای کیفیت تصویر ۴K بوده و پردازنده آن از نوع چهار هسته ای است. پشتیبانی از فرمت های HDR شامل HLG و HDR10 Pro به نمایش جزئیات تصاویر در کیفیتی بی نظیر کمک می کند. پنل IPS و رفرش ریت ۶۰ هرتز از ویژگی های مناسب دیگر در صفحه نمایش تلویزیون هستند. قابلیت ۴K Upscaler نیز در این تلویزیون کیفیت تصاویر بی کیفیت را تا حد ۴K بالا می برد. 

سیستم صوتی ۲۰ وات به کمک ۲ بلندگو صدایی با کیفیت عالی را در محیط اطراف تلویزیون پخش می کند. نویزهای صدا توسط Clear Voice III از بین رفته و قابلیت AI Sound صدا را با تصویر هماهنگ می کند. سیستم عامل هوشمند webOS امکانات گسترده ای را در اختیار کاربران قرار می دهد. شما به راحتی می توانید به اینترنت متصل شوید و از طریق مرورگر تلویزیون وبگردی کنید. دانلود انواع برنامه و البته اتصال به گوشی های هوشمند نیز در تلویزیون تعبیه شده است. همچنین می توانید دستیارهای صوتی Amazon Alexa و Google Assistant را به تلویزیون متصل کرده و اعمال تلویزیون را توسط صدای خود کنترل کنید. 

ارزانترین تلویزیون ال جی

ما در مقاله ارزان ترین تلویزیون ۴k ال جی تلویزیون ها را از گران قیمت ترین تا ارزان قیمت ترین مدل رتبه بندی کردیم. به این صورت انتخاب از بین مدل ها بر اساس قیمت کار بسیار راحتی خواهد بود. به این ترتیب گران قیمت ترین تلویزیون موجود در این لیست NANO80 خواهد بود. که البته با توجه به اینکه این تلویزیون یکی از بهترین تلویزیون های نانوسل ال جی در سال ۲۰۲۰ است از قیمت بسیار مناسبی برخوردار است. منتها چون سایر تلویزیون های این لیست قیمت پایین تری دارند، این تلویزیون رتبه ی آخر را کسب کرده است. تلویزیون نانوسل دیگر در لیست ارزانترین تلویزیون های ۴K ال جی، SM8100 است که محصول سال ۲۰۱۹ بوده و از محبوبیتی عالی میان خریداران برخوردار است. تلویزیون های UN8100 ،UN8060 و UM7660 را می توان تقریباً در یک سطح در نظر گرفت. این تلویزیون ها کیفیت تصویر و امکانات مناسبی دارند و از گزینه های عالی جهت خرید می باشند. سایر تلویزیون های نام برده نیز تلویزیون هایی متوسط با قیمت بسیار عالی هستند. و اما تلویزیون ال جی UN711 در این مطلب لقب ارزان ترین تلویزیون ۴k ال جی را کسب کرده است. با خرید هر کدام از مدل های نام برده، تلویزیونی شیک و مناسب خواهید داشت.

هوم کارا

هوم کارا

هوم کارا با چندین سال سابقه درخشان در زمینه ارائه خدمات پس از فروش و تعمیرات لوازم‌خانگی به معتبرترین برندهای روز دنیا به میزان گسترده‌ای از تجربه و دانش دست پیداکرده است و قصد دارد با کمک گرفتن از پلتفرم خود خدمات سرویس، نگهداری و تعمیرات لوازم‌خانگی را با داشتن متخصصین دوره‌ دیده در سریع‌ترین زمان ممکن و بالاترین کیفیت ارائه نماید.