سنسور کثیفی آب در لباسشویی

آیا میدانید سنسور کثیفی آب در لباسشویی چگونه کار میکند؟

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

همانطور که می‌دانید ماشین لباسشویی یکی از اجزای مهم در هر خانه‌ای محسوب می‌شود. برندهای مطرح در جهان، به طور پیوسته ویژگی‌های جدیدی را به این دستگاه اضافه می‌کنند. یکی از این ویژگی‌های جدید، سنسور کثیفی آب در ماشین لباسشویی است.

امروزه بسیاری از ماشین‌لباسشویی‌ها دارای سنسورهایی برای تشخیص کثیفی یا تمیزی آب هستند. این سنسورها به طور معمول در ماشین‌لباسشویی‌های هوشمند و مدرن استفاده می‌شود و به سیستم کنترل ماشین لباسشویی اطلاع می‌دهند که آب در حال حاضر چقدر کثیف است. یا اینکه در صورت شستشوی کامل، آب داخل دستگاه تمیز شده است یا خیر. وجود این سنسور باعث می‌شود که میزان آب و برق بسیار کمتری مصرف شود.

 نحوه تعمیر لباسشویی بوش | بررسی ۲۰ خرابی! 

طرز کار سنسور کثیفی آب

سنسور کثیفی آب در لباسشویی تشکیل شده از فرستنده، مادون قرمز و یک گیرنده نوری است. این دو سنسور روی یک برد U شکل قرار گرفته‌اند. در هنگام کار دستگاه، مقداری از آب بین قسمت U شکل قرار می‌گیرد. این کار در یک زمان مشخص که در دستگاه تعیین شده انجام می‌گیرد. سپس فرستنده مادون قرمز سیگنالی را به سمت گیرنده ارسال می‌کند. این سیگنال از میان آب داخل ماشین لباسشویی عبور می‌کند و به گیرنده می‌رسد.

مادربرد و میکرو کامپیوتر تعبیه شده داخل دستگاه، وظیفه اندازه‌گیری مقدار، سرعت و میزان دریافت این سیگنال را دارد. پس از انجام بررسی‌ها میزان کثیفی آب را تشخیص می‌دهد. سرعت فرکانس‌ها با میزان کثیفی آب رابطه مستقیم دارد. هر چقدر این آب کثیف‌تر و تیره‌تر باشد، سرعت انتقال فرکانس کمتر می‌شود. این سرعت برای دستگاه از قبل تعریف شده است. با اندازه گیری این سنسور و تشخیص میزان کثیفی آب، مدت زمان برنامه ماشین لباسشویی تغییر می‌کند.

مادربرد دستگاه با توجه به میزان تشخیص سنسور و کثیفی آب، می‌تواند تعداد آبکشی را تا ۳ بار افزایش دهد. این سنسور پس از انجام خشک‌کن نهایی کالیبره شده و مادربرد از سلامت آن مطمئن می‌شود.

در کل، سنسور کثیفی آب در ماشین لباسشویی بهبود کیفیت شستشو را به‌صورت قابل توجهی افزایش می‌دهد و همچنین به صرفه‌جویی در مصرف آب کمک می‌کند.

 آموزش تعمیر لباسشویی ال جی 

هوم کارا

هوم کارا

هوم کارا با چندین سال سابقه درخشان در زمینه ارائه خدمات پس از فروش و تعمیرات لوازم‌خانگی به معتبرترین برندهای روز دنیا به میزان گسترده‌ای از تجربه و دانش دست پیداکرده است و قصد دارد با کمک گرفتن از پلتفرم خود خدمات سرویس، نگهداری و تعمیرات لوازم‌خانگی را با داشتن متخصصین دوره‌ دیده در سریع‌ترین زمان ممکن و بالاترین کیفیت ارائه نماید.