آشنایی با انواع صفحه نمایش تلویزیون

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

آشنایی با انواع صفحه نمایش تلویزیون یکی از راه های عالی برای انتخاب و خرید تلویزیون با کیفیت است. قطعاً مهم ترین عاملی که باعث معروف شدن برندهای تلویزیونی می شود، صفحه نمایش تلویزیون است. صفحه نمایش اصلی ترین بخش از تلویزیون است که نقش بسیار موثری در کیفیت پخش فیلم و نمایش رنگ ها دارد‌. به همین علت در هنگام خرید تلویزیون باید به نوع صفحه نمایش و ویژگی های آن دقت شود. با توجه به اینکه صفحه نمایش های متعددی برای تلویزیون وجود دارد، ممکن است خریدار نتواند انتخاب درست و متناسب با انتظار خود داشته باشد. به همین جهت ما بر آن شدیم تا در این مطلب به آشنایی با انواع صفحه نمایش تلویزیون بپردازیم. برای دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه صفحه نمایش تلویزیون تا انتهای این محتوا همراه ما باشید.

بررسی صفحه نمایش تلویزیون lcd

در اولین مبحث از موضوع آشنایی با انواع صفحه نمایش تلویزیون به توضیح صفحه نمایش تلویزیون lcd  پرداختیم. صفحه نمایش تلویزیون lcd یکی از قدیمی ترین و بهترین صفحه نمایش هایی است که همچنان برای تولید تلویزیون مورد استفاده قرار می گیرد. با توجه به اینکه در صفحه نمایش lcd برای تولید و نمایش تصویر از کریستال مایع استفاده می شود از آن با نام
Liquid-Crystal-Display نیز یاد می شود. صفحه نمایش تلویزیون lcd  دلیل ویژگی های منحصر به فردی که دارد توانسته است به عنوان یک رقیب جدی برای صفحه نمایش های پلاسما وcrt  شناخته شود. تلویزیون هایی با صفحه نمایش lcd معمولاً نازک هستند و قابلیت پخش تصاویر و فیلم ها را با کیفیت بالایی دارند.

معرفی صفحه نمایش تلویزیون crt

Crt  یکی دیگر از مدل های صفحه نمایش تلویزیون است که نسبت به صفحه نمایش های lcd  و oled  قدیمی تر است. متاسفانه صفحه نمایش تلویزیون crt به دلیل کیفیت پایین تری که نسبت به سایر صفحه نمایش های جدید تر دارد، کمتر مورد استفاده قرار می گیرد. در گذشته برای تهیه انواع کامپیوتر و تلویزیون از صفحه نمایش crt استفاده می شد. این نوع صفحه نمایش برای تلویزیون و مانیتور های غیر تخت کاربرد دارد که به دلیل وزن و حجم بالا کمتر تولید می شوند. در صفحه نمایش های crt از لامپ اشعه کاتدی استفاده می شود. معمولاً ساخت تلویزیون هایی با صفحه نمایش  crt سخت تر است و هزینه نسبتاً بالایی دارد. به همین جهت امروزه در بیشتر مواقع برای تولید تلویزیون از صفحه نمایش lcd و led استفاده می شود.

بررسی صفحه نمایش تلویزیون oled

جدید ترین و بهترین انواع صفحه نمایش تلویزیون، مدل oled است که امروزه در بیشتر تلویزیون های صفحه تخت به کار برده می شود. صفحه نمایش تلویزیون oled اوج کیفیت یک تصویر را در تلویزیون به نمایش می گذارند. صفحه نمایش oled قابلیت پخش زاویه دید بسیار بالایی دارد و می تواند انواع رنگ ها را با بهترین کیفیت و حالت به نمایش بگذارد. کیفیت بالای این صفحه نمایش باعث شده است که در انواع لب تاپ، تلویزیون، تلفن همراه و…از این صفحه نمایش استفاده شود. از مهم ترین ویژگی های صفحه نمایش تلویزیون oled این است که با خاموش کردن تمام پیکسل ها می تواند خالص ترین رنگ مشکی را در تلویزیون به اجرا در بیاورد.عدم استفاده از صفحات اضافی در صفحه نمایش تلویزیون oled باعث شده است که امروزه تلویزیون ها در مدل های خم و صاف تولید و به بازار عرضه شوند. قطعاً با انتخاب صفحه نمایش oled می توانید از جدید ترین مدل های تلویزیون بهره مند شوید.

معرفی صفحه نمایش تلویزیون پلاسما

امروزه برخی از تولید کننده های تلویزیون های صفحه تخت از صفحه نمایش تلویزیون پلاسما استفاده می کنند. معمولاً برای تلویزیون هایی که ابعادی بیشتر از ۳۰ اینچ یا ۷۵ سانتی متر دارند، از صفحه نمایش پلاسما استفاده می شود. صفحه نمایش تلویزیون پلاسما قابلیت پخش فیلم و تصاویر با روشنایی بالا دارد. دلیل نامگذاری صفحه نمایش پلاسما این است که در ساختار آن از سلول های کوچک گاز یونیزه استفاده می شود. با توجه به تحقیقات انجام شده صفحه نمایش پلاسما قابلیت تولید در ابعاد بزرگ را دارد. یکی از ویژگی های مثبت این صفحه نمایش این است که می تواند در هر ثانیه ۶۰۰ بار تصویر را به روز آوری کند.اما موضوع بسیار مهمی که باعث شده است امروزه از این صفحه نمایش کمتر استفاده شود، مصرف بالای این صفحه نمایش و پشتیبانی نکردن از کیفیت های بالاتر مانند full hd  یا k4  است. احتمال سوختگی پیکسل در صفحه نمایش پلاسما نسبت به سایر صفحات بیشتر است.

نتیجه گیری از آشنایی با انواع صفحه نمایش تلویزیون

در این مطلب به آشنایی با انواع صفحه نمایش تلویزیون پرداختیم. Led، lcd، crt، oled  و پلاسما انواع صفحه نمایش تلویزیون هستند که فیلم و تصاویر را در کیفیت های نمایش می دهند. انتخاب نوع صفحه نمایش با توجه به نیاز مصرف کننده متفاوت است. بنابراین اگر قصد خرید بهترین تلویزیون را دارید، ابتدا هدف و نیاز خود را از خرید تلویزیون تعیین کنید و متناسب با نوع نیاز خود و با توجه به ویژگی های هر مدل صفحه نمایش، تلویزیون خود را خریداری کنید.

هوم کارا

هوم کارا

هوم کارا با چندین سال سابقه درخشان در زمینه ارائه خدمات پس از فروش و تعمیرات لوازم‌خانگی به معتبرترین برندهای روز دنیا به میزان گسترده‌ای از تجربه و دانش دست پیداکرده است و قصد دارد با کمک گرفتن از پلتفرم خود خدمات سرویس، نگهداری و تعمیرات لوازم‌خانگی را با داشتن متخصصین دوره‌ دیده در سریع‌ترین زمان ممکن و بالاترین کیفیت ارائه نماید.